Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 25 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
Cresterea vanzarilor - impreuna cu ceilalti sau pe seama acestora? (III)
Actualitatea interna Publicat de AG&F 28 Ian 2004 11:30
Compania Alukonigstahl Romania reprezinta pe piata autohtona producatorii de renume mondial Schuco International, Jansen si Corus. Ing. Attila Beer - director de vanzari la Alukonigstahl Romania - prezinta in exclusivitate pentru FEREASTRA analiza situatiei actuale din sectorul de tamplarie.

Pretul pe metru patrat ramane un instrument de manipulare
Indicatorul "pret/mp" reprezinta un instrument de manipulare ce persista inca in sectorul de tamplarie. Este incredibil cum piata poate fi influentata de preturile scazute. Unii beneficiari ajung chiar sa renunte la achizitia unor ferestre de calitate pentru o diferenta de numai 5 euro/fereastra. Se poate demonstra ca metrul patrat de tamplarie ofertat cu 40 de euro reprezinta un fals care induce in eroare beneficiarul. In conditii minime de calitate si echipare a tamplariei, pretul real este de cel putin 2,5 ori mai mare, iar pentru ferestrele de calitate superioara depaseste acest nivel de 5-7 ori. Este suficient sa schimbam seria de profile, sistemul de feronerie sau tipul de geam pentru a obtine un pret diferit. Pentru usi, diferentele provin din: limitarea numarului de sprosuri, tipul de prag, numarul de balamale, existenta/inexistenta unui amortizor, feronerie (clasica/ascunsa), culoare/nuanta pentru profile etc. Cum poate fi cuprinsa aceasta multitudine de elemente in raportul pret/mp? Ar fi bine ca producatorul de tamplarie sa efectueze calculatia corecta pentru fiecare beneficiar in parte si sa-l consilieze in a efectua alegerea optima. Pretul pe metru patrat creeaza probleme atat beneficiarului, cat si operatorilor din sectorul de ferestre de calitate. Multe companii inca mai efectueaza calculatii "dupa ureche", iar pretul pe metru patrat le este convenabil.

Beneficiarii trateaza superficial achizitia de tamplarie
Clientii trebuie sa se informeze cum isi pot gestiona eficient resursele financiare necesare investitiei intr-un imobil. Este recomandabil sa aiba la dispozitie fonduri suplimentare (25-30% peste evaluarea arhitectului), astfel incat cresterile ulterioare de costuri sa nu presupuna diminuarea calitatii materialelor si a executiei. Multi considera ca suma evaluata initial este suficienta asu chiar supraevaluata, insa, ulterior, fondurile se epuizeaza, iar dotarea cu tamplarie este tratata superficial. Amanarea deciziei asupra momentului achizitiei, executia rapida si lipsa de coordonare a activitatii determina costuri suplimentare. Notiunea de "locuinta de lux" s-a devalorizat mult, deoarece unele cladiri din aceasta categorie au usi si ferestre de calitate inferioara. De regula, cand se discuta despre tamplarie, majoritatea beneficiarilor/antreprenorilor invoca insuficienta resurselor financiare. Astfel, lanseaza cererea de oferta si cauta "cel mai bun pret". Pentru o locuinta unifamiliala cu cinci camere, tamplaria de calitate din aluminiu cu bariera termica are coefcicientul Uw pentru profile de circa 1,6 W/mpK, iar pentru sticla 1,1 W/mpK, cu feronerie "ascunsa" si antiefractie atat la ferestre, cat si la usi, ceea ce presupune o investitie care poate fi de circa 40-50 mii euro. Majoritatea beneficiarilor sunt nedumeriti si se intreaba de ce ferestrele de calitate au un pret insemnat. Acestia ar trebui sa constientizeze ca achizitia de tamplarie performanta reprezinta o investitie pentru viitor. Calitatea profilelor si a feroneriei, garniturile, executia si montajul corect reprezinta principalele conditii pentru ca ferestrele sa se comporte optim in exploatare. Nu intotdeauna produsul "mai ieftin" ofera avantaje pe termen lung pentru beneficiar. Chiar daca pretul tamplariei este mare, prin livrari rapide se reduce termenul de executie, iar lucrarile scumpe devin in realitate mai ieftine.

Nemultumirea producatorului genereaza pagube
Pentru adjudecarea lucrarilor, producatorii de tamplarie implicati in licitatii se concureaza prin ofertare la preturi cat mai scazute. Castigatorul ajunge sa se intrebe cum va executa lucrarea la pretul pe care l-a obtinut, in termenul angajat! Oferteaza un anume sistem, iar in final cauta alti furnizori mai ieftini. In multe situatii, beneficiarul nu intelege ca producatorului de tamplarie ii sunt necesare resurse financiare suficiente pentru a-i executa lucrarea in conditii de calitate. Executantul de tamplarie "nemultumit" cauta solutii alternative pentru a se incadra in pretul acceptat de beneficiar. De regula, se asigura ca in perioada de garantie sa nu aiba probleme. Dupa acest interval, "chilipirul" beneficiarului se transforma in paguba. In multe situatii, tamplaria a fost inlocuita complet, iar in altele, reparatiile succesive au creat disconfort si pierderi financiare.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left