Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 26 Aprilie 2018
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

ALUTERM GROUP SRL

ALUTERM GROUP SRL
Adresa: Sos. Dudesti - Pantelimon nr. 42 (RAMS BUSINESS PARK), Bucuresti, Sector 3
Telefon: 021/493.45.58, 021/627.23.00
Fax: 021/255.36.48
E-mail: bucuresti@aluterm.ro
Web site: www.aluterm.ro
Domenii: Usi industriale & usi automate | Usi de garaj
Descriere activitate
Usi automate, bariere automate, usi industriale, usi rezistente la foc, rampe de incarcare, actionari ferestre, panouri din policarbonat, trape de fum.
Prezentare companie/institutie
Strategia ALUTERM se focalizeaza in continuare pe piata si client
 
 
 
 
 
 
Andreea Strugaru (46 de ani)
Functia/Firma: Managing Partner, Aluterm Group;
Experienta profesionala: 20 de ani in domeniul automatizarilor pentru cai de acces.
 
Aluterm Group a comunicat, pentru 2015, o crestere de 22,8% a cifrei de afaceri, care a ajuns, astfel, la 22,4 milioane de lei. Evolutia respectiva a fost generata atat de incheierea de parteneriate cu furnizori europeni de prestigiu, cat si de majorarea competitivitatii factorului uman. In semestrul intai din acest an, vanzarile au depasit deja 10 milioane de lei, fiind net superioare nivelului din perioada de referinta, care s-a plasat la 8,6 milioane de lei.
 
- Ce perspective de dezvoltare are piata automatizarilor accesului?
- In Romania, gradul de automatizare a intrarilor este unul inca foarte mic. Daca privim spre tarile occidentale, putem vedea si mai clar, prin comparatie, acest aspect. Pe fondul progresului economic al ultimilor ani, estimam o crestere, pe termen scurt, a cererii pentru operatori si pentru solutiile de automatizare a accesului cu functii de siguranta: usi automate cu sisteme de evacuare in caz de urgenta, modele cu functie de deschidere pentru evacuarea fumului, sisteme automate de desfumare etc. De asemenea, ne asteptam la o sporire a solicitarilor pentru usi speciale de securitate destinate instalarii in spatiile publice. Pe termen lung, credem ca va avea loc o crestere a pietei, in vederea atenuarii decalajului fata de tarile vest-europene. In estimarea noastra ne bazam pe imbunatatirea nivelului de trai, care va aduce cu sine pretentii mai mari de confort si siguranta.
- Care sunt cele mai recente solutii incluse in portofoliul de produse Aluterm?
- Agta Record - unul dintre principalii producatori globali de operatori pentru usi automate - este oficial in Romania prin Aluterm Group, cu care a incheiat un parteneriat pe termen lung. Compania elvetiana ofera cea mai complexa gama de produse din aceasta categorie, la nivel global, fiind de amintit, de exemplu, operatorii ingropati pentru ansambluri batante, glisante si rotative, usi de control acces special proiectate pentru aeroporturi, modele curbe, de tip fatada etc. Operatorii sunt produsi in Elvetia si Germania, oferind pe langa tehnologia avansata si o calitate superioara. O alta noutate este legata de incheierea parteneriatului cu compania italiana Came, al carei importator oficial am devenit. In afara de solutiile din domeniul accesului automat auto (porti si bariere automate), promovam sisteme de control, cum ar fi turnichetii „full height” si cei standard.
- Ce masuri intentionati sa adoptati pentru a asigura relansarea activitatii dupa finalizarea recesiunii?
- Inca din 2008 am avut o perspectiva diferita asupra „crizei economice”. Noi ne-am axat pe cresterea productivitatii echipei si pe oferta unui maxim de satisfactie atat clientilor, cat si celor care interactioneaza zi de zi cu solutiile noastre. Misiunea Aluterm este constituita de livrarea unor produse inovatoare, folosite la constructia de spatii moderne. Ne-am urmat misiunea si ne-am focalizat pe ideea de a gasi solutiile perfecte (cele mai noi tehnologii, de calitate inalta, costuri mici de intretinere, adaptabilitate sporita) si a le face disponibile in Romania. In fiecare an am facut progrese in demersul nostru de crestere a confortului si a sigurantei persoanelor. Vom urmari acest obiectiv si in continuare, alocand mai multe resurse pentru intelegerea nevoilor utilizatorilor si pentru cautarea produselor perfecte pentru piata din Romania.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Septembrie 2016)
 

 
ALUTERM: Doua decenii de succes pentru o companie cu capital romanesc
In primele sase luni ale acestui an, compania Aluterm Group, din Cluj-Napoca, specializata in distributia de sisteme automate destinate cailor de acces, trape de fum si policarbonat, a realizat o cifra de afaceri de 1,6 milioane de euro. Pentru intregul exercitiu financiar, conducerea executiva a societatii estimeaza o majorare de 10% fata de nivelul vanzarilor raportat in 2012, care a fost de 3,4 milioane de euro. Conform declaratiilor echipei manageriale a companiei, strategia actuala de dezvoltare presupune diferentierea ofertei, astfel incat sa poata fi obtinuta o diminuare a presiunii concurentiale, prin evitarea segmentului produselor pentru care alegerea beneficiarilor se realizeaza, in mod preponderent, in functie de criteriul pretului scazut. O alta directie de actiune, care vizeaza identificarea celor mai bune metode pentru depasirea cu succes a provocarilor generate de recesiune, este reprezentata de exploatarea oportunitatilor punctuale, prin dezvoltarea ofertei proprii in functie de cererea specifica, existenta la un anumit moment.

Andreea Strugaru, managing partner al Aluterm Group :
„ Compania noastra este diferita intrucat, in ceea ce ne priveste, imobilele reprezinta un spatiu pentru viata. Aceasta mentalitate genereaza o abordare diferita a domeniului constructiilor. Mizam pe gradul inalt de pregatire a inginerilor nostri si pe expertiza pe care o putem oferi. Credem in oameni si in coeziunea dintre ei. Echipa Aluterm are, in cea mai mare masura, meritul succesului inregistrat in cei 20 de ani de activitate. In pofida faptului ca relatiile comerciale sunt derulate, in principal, cu parteneri de tip consumator intermediar (B2B - business to business), prin fiecare proiect la care participam si prin orice produs pe care il distribuim urmarim sa aducem un plus de valoare pentru beneficiarul final. Obiectivul respectiv ne obliga sa dezvoltam o relatie responsabila, de durata si loiala cu partenerii, prin care dorim sa demonstram excelenta si profesionalism ”.

20 de ani de prezenta pe piata locala a constructiilor
Compania din Cluj-Napoca aniverseaza, in 2013, doua decenii de activitate pe piata locala de profil. Referitor la acest subiect, Andreea Strugaru, managing partner al societatii a subliniat faptul ca „in intervalul parcurs de la infiintare, Aluterm Group a participat la peste 1.500 de proiecte, realizate pe plan national, devenind un punct de referinta in randul firmelor ce activeaza in domeniul cailor de acces. De asemenea, ne-am specializat in proiectarea si constructia parcarilor automate. Intentionam sa marcam in mod deosebit momentul aniversar si, in acelasi timp, sa rasplatim fidelitatea partenerilor de afaceri. Astfel, din luna septembrie a.c. sunt demarate mai multe activitati specifice diviziei de marketing, acestea urmand sa se concretizeze prin acordarea unor premii consistente atat colaboratorilor traditionali, cat si celor potentiali”.
Sisteme performante, promovate la nivelul celor trei divizii specializate
Din punct de vedere organizational, Aluterm Group isi deruleaza activitatea in cadrul a trei divizii specializate - Siatec, Makroplast si Parkomatic - fiecare dintre acestea avand domenii specifice de aplicatii. „In conditiile actuale, pe fondul unicitatii portofoliului de produse detinut de fiecare dintre furnizorii activi pe piata de profil, este dificil de stabilit cu exactitate cotele detinute de acestia. Nu se poate afirma cu precizie cine este lider pe vreunul din segmentele in care compania noastra este activa. De asemenea, un astfel de demers este zadarnicit inclusiv de modul propriu de organizare a societatii noastre, care, nemaifiind regasit la niciuna dintre companiile concurente, nu permite o clasificare in functie de criteriul cotei de piata. Daca ne referim la portofoliul Siatec, ce include automatizari pentru porti, usi/bariere automate, modele industriale, rezistente la foc si de garaj etc., se poate afirma ca mai mult de jumatate din vanzarile Aluterm sunt realizate din livrarile catorva sisteme de baza - si anume: sisteme rotative automate, usi rotative cu elementele de automatizare ingropate in pardoseala (de tip «cristal») si sortimente speciale (fabricate la cererea birourilor de arhitectura) marca Blasi - Germania; modele automate (glisante, telescopice, batante, etanse), usa cu inchidere/deschidere rapida, sisteme automate de actionare a portilor si barierelor de la Ditec Entrematic - Italia; dispozitive automate de actionare a ferestrelor si luminatoarelor furnizate de companiile Comunello si USC - Italia”, a mai subliniat Andreea Strugaru.
Blocajul financiar constituie principala piedica in dezvoltarea afacerii
Incepand cu 2009, piata de profil s-a confruntat cu o serie de dificultati majore, cele mai multe dintre acestea fiind cauzate de dezechilibrele inregistrate in domeniul constructiilor, care a fost extrem de afectat de criza economica internationala. „Dat fiind acest context nefavorabil, grupul nostru a avut de depasit o serie de probleme stringente, dintre acestea remarcandu-se, in principal, blocajul financiar aproape generalizat. De asemenea, eficienta activitatii a fost destul de mult afectata de conjunctura legislativa actuala, caracterizata fie de lipsa actelor normative de reglementare, fie de neaplicarea acestora (in rarele situatii cand exista). Un exemplu concludent este reprezentat de Legea nr. 72/2013 referitoare la combaterea intarzierilor la executarea obligatiilor de plata a unor sume aferente contractelor comerciale. Mai trebuie subliniata si pregatirea precara a fortei de munca disponibile, din cauza desfiintarii sistemului de scolarizare profesionala, care a generat o lipsa acuta de personal calificat in toate domeniile de activitate (inclusiv in cel electric, mecanic etc., de unde compania noastra isi recruteaza angajatii)”, a mai subliniat oficialul Aluterm.
Sisteme de comanda la distanta, cu ajutorul platformelor digitale
Chiar si in conditiile nefavorabile amintite anterior, grupul din Cluj-Napoca a continuat sa realizeze investitii pentru dezvoltarea portofoliului propriu si extinderea ofertei in vederea obtinerii unui grad cat mai mare de satisfactie a beneficiarilor. In acest sens, Andreea Strugaru a precizat ca „a fost extinsa gama sistemelor automate de parcare, in momentul actual fiind promovate trei linii de produse pe segmentul respectiv. Principalele diferente dintre ele se refera atat la complexitatea sistemelor, cat si la nivelul pretului de livrare. Am semnat deja un contract de furnizare a uneia dintre aceste solutii, care presupune dotarea unui supermarket de tip «discount» cu o instalatie automata de plata. Totodata, recent am inceput sa comercializam un dispozitiv de comanda a ferestrelor, actionat la distanta in sistem «remote», cu ajutorul unei aplicatii online, compatibile cu toate tipurile de platforme digitale (PC, tablete, smartphone etc.). Pe scurt, este vorba despre posibilitatea inchiderii/deschiderii ferestrelor sau luminatoarelor instalate in orice tip de cladire (imobile de birouri, hale industriale, centre comerciale, unitati rezidentiale), indiferent de distanta la care sunt amplasate acestea. In ceea ce priveste solutiile de ventilare prin intermediul ferestrelor promovate de Aluterm, consideram ca sunt reprezentati-ve doua obiective majore: Biblioteca Nationala a Romaniei si Camera Notarilor Publici”. Alte lucrari realizate recent, care inglobeaza tehnologii comercializate de Aluterm Group, sunt cele din cadrul unor constructii de amploare: Aeroportul International Craiova (usi automate glisante), clinica de radioterapie Amethyst (dispozitive automate pentru usile cu plumb), hotelul Palas - Iasi (sistem rotativ cu elemente din cupru), spitalul Regina Maria - Baneasa (usi automate, rezistente la foc), parcarea 700 - Timisoara (dispozitive automate), sediul UPU - Botosani, Sibiu Shopping City (operatori cu sistem „break-out”), Oradea Shopping City (usi automate curbe).
Este necesara deblocarea procesului de atragere a fondurilor europene
Perspectivele de relansare a activitatii in acest an in domeniul analizat sunt totusi destul de mici. „La inceputul lui 2013, managerii din bransa manifestau destul de mult optimism in legatura cu instalarea unei tendinte de revigorare pe piata constructiilor. Chiar daca era recunoscuta, in unanimitate, existenta crizei economice in zona euro, sperantele au fost legate de atragerea fondurilor europene si de investitiile in infrastructura, sustinute prin fonduri alocate de la Guvern. Chiar si la nivelul echipei manageriale a companiei noastre, un asemenea scenariu era considerat ca ar avea sanse maxime de transpunere in realitate. Dupa ce au trecut mai mult de sase luni din actualul exercitiu financiar, se constata, dimpotriva, o scadere a investitiilor statului in domeniu, precum si o incapacitate a autoritatilor de absorbtie a fondurilor europene. S-au inregistrat anumite cresteri atat pe segmentul rezidential, cat si pe cel nerezidential, insa este evident ca relansarea economica a Romaniei nu se poate face decat prin implicarea statului in proiecte de mare anvergura, mai ales in sfera infrastructurii. Asadar, se poate afirma ca, pe termen scurt/mediu, incertitudinea este elementul caracteristic perioadei actuale. Din acest motiv, societatea noastra a optat pentru implementarea unei strategii de fortificare a pozitiei detinute pe pietele unde avea deja dezvoltate portofolii solide. Din fericire, politica mentionata anterior a generat efecte benefice, Aluterm Group fiind in momentul actual unul dintre furnizorii preferati de marii constructori, inclusiv de antreprenorii din domeniul nerezidential, industrial si chiar medical. Pentru intervalul urmator, mizam pe o mentinere a ritmului de crestere a volumului investitiilor private, care ar putea avea o dinamica deosebita in ultimele luni ale anului in curs. Cu toate acestea, un asemenea impuls este insuficient. In ceea ce priveste subiectul fondurilor europene, pe termen scurt nu consideram ca va fi posibila o accelerare a ritmului de absorbtie a acestora, insa mizam pe o schimbare in bine incepand cu 2014. Aceasta resursa este vitala, intrucat, in contextul unei lipse acute de fonduri pentru investitii, banii europeni devin singurul mijloc de care se poate folosi Guvernul pentru punerea in practica a unor proiecte coerente, care sa genereze crestere economica sustenabila”, a incheiat oficialul Aluterm Group.
***
Istoria Aluterm Group incepe in 1993, iar momentul lansarii pe piata coincide, in mod fericit, cu aparitia in domeniul materialelor de constructii a unei noutati reprezentate de placile de policarbonat. Solutia constructiva a fost rapid adoptata de compania din Cluj-Napoca, Aluterm fiind printre primele firme care au derulat operatiuni de import al placilor din acest material in Romania. In perioa­da urmatoare au fost puse bazele colaborarilor cu furnizorii din Italia si Elvetia, parteneriatele cu acestia dezvoltandu-se in mod optim in perioada care a urmat, cand obiectul principal de activitate a devenit distributia de sisteme automate destinate actionarii ansamblurilor de usi/porti. Piata de profil s-a aflat timp de aproape un deceniu si jumatate intr-un proces continuu de expansiune, in contextul amplificarii procesului de dezvoltare tehnica. Tendinta respectiva a sustinut evolutia companiei, care a consemnat o majorare semnificativa a cifrei de afaceri, de la un an la altul. Un moment reprezentativ a fost inregistrat in 2005, cand a fost luata decizia transformarii a identitatii firmei, liniile principale de vanzare (usi automate si policarbonat) devenind divizii independente, cu specialisti proprii: Siatec, respectiv Makroplast. In 2009, expertii Aluterm au dezvoltat o noua solutie complexa, destinata pietei parcarilor automate. Intregul proces de implementare a unui sistem de parcare inteligenta a fost, astfel, preluat de divizia Parkomatic. In vederea optimizarii activitatii, compania a aplicat sistemele de management al calitatii ISO 9001:2008, al mediului ISO 14001: 2004 si al sigurantei ocupationale OHSAS 18001:2007.
ALUTERM: Two decades for a successful Romanian company
For the first half of 2013, Aluterm Group, from Cluj-Napoca, specialized in the supply of automated systems for doors, communicated a turnover of 1.6 million EUR. For the full financial year, the com-pany's executive management expects an increase of 10% compared to the sales reported in 2012, which had a value of 3.4 million EUR. According to the management team of the company, the current development strategy involves a differentiation of the offer, in order to obtain a reduction of competitive pressure while avoiding the segment where the choices are carried out mainly by using the low price criterion. Another course of action aims at identifying the best ways to successfully overcome the challenges of recession while exploiting opportunities by developing the offer according to the specific demand existent at a particular time. The company celebrates in 2013 two decades of activity on the local market. Speaking about this subject, Mihaela Strugaru, managing partner, pointed out that "in this period Aluterm Group participated in over 1,500 projects at national level, becoming a reference point among companies operating in the access systems segment. Moreover, in recent years we specialized in the design and construction of automated parking systems. We intend to mark the special anniversary moment and reward as well the loyalty of our business partners. From September 2013, specific activities coordinated by the marketing division will start, consisting in substantial prizes addressed both to traditional partners and potential ones. Our company is different because, for us, real estate is a living space. This mindset creates a different approach to the construction industry. We put the accent on the high degree of training and expertise of our engineers. We believe in people and pursue the cohesion between them. Aluterm team has the utmost merit for the success registered by the company in its 20 years of activity. Despite the fact that commercial activity is conducted mainly by B2B sector, we aim to bring added value to the final beneficiary through each project in which we participate".
(articol aparut in Fereastra, editia septembrie 2013 )

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
12943 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 133 (Martie-Aprilie 2018)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2017-2018 & Perspective 2019-2023
SIMONSWERK