Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - AGC: Crestere a vanzarilor nete, datorita majorarii livrarilor
AGC: Crestere a vanzarilor nete, datorita majorarii livrarilor
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Mai 2017 17:53
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente primului trimestru al anului in curs, explicand ca - pe segmentul sticlei arhitecturale - s-a remarcat inca o sporire a profitului operational, ca efect al cresterii pretului de vanzare in Europa si al livrarilor stabile, dar consistente din punct de vedere cantitativ, din America de Nord. Astfel, in intervalul analizat, s-a constatat o majorare usoara (+3,57%) a vanzarilor de sticla float si alte sortimente, astfel incat departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Totodata, in ianuarie-martie 2017, a avut loc o sporire cantitativa a livrarilor in cadrul mai multor piete-tinta, cu precadere in America de Nord, respectiv in Europa (inclusiv in zona estica a continentului), in timp ce vanzarile din Japonia (si Asia, in general) au ramas la acelasi nivel ca in trimestrul intai din 2016. Strict pe segmentul arhitectural livrarile din Europa si SUA au continuat sa se deruleze intr-un mod optim, desi, cel putin in Europa, s-a impus cresterea in continuare a pretului de vanzare, pentru a depasi nivelurile deja ascendente din exercitiul financiar precedent. Totodata, cifra de afaceri neta a grupului a sporit cu +8,86% ca valoare, fata de trimestrul intai al lui 2016, iar in aceste conditii, pentru anul in curs se implementeaza in continuare un plan de afaceri bazat pe premise realiste, ce presupune o crestere cu 67,4 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 605,6 milioane USD) a vanzarilor nete din 2017 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.350 miliarde JPY (12,13 miliarde USD), dar pe baza sporirii exclusive a livrarilor de materiale chimice, in conditiile unui profit operational mai mare (105 miliarde yeni), avandu-se, insa, in vedere si o apreciere cu 18,6 miliarde JPY a rentabilitatii nete, la 66 miliarde JPY, ca urmare a cresterii efective a livrarilor si implementarii unui program de reducere a costurilor.
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in trimestrul intai din 2017, la 177 miliarde yeni (sau 1,59 miliarde USD), fiind cu 6,1 miliarde yeni mai mare fata de incasarile consemnate in aceeasi perioada din 2016. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au majorat, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc o crestere mai puternica si materiale ceramice/ altele, cu o scadere nesemnificativa, de 1,9 miliarde JPY), precum si de eliminarile necesare, in intervalul de referinta AGC a raportat o sporire de 27,3 miliarde yeni sau cu +8,9% a vanzarilor nete, care au ajuns la 335,3 miliarde yeni (sau 3,01 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Aceasta crestere a vanzarilor nete la nivel de grup este, mai degraba, pusa pe seama atenuarii impactului cursului nefavorabil de schimb dintre yen si alte monede, mai ales ca, printr-o strategie justa de afaceri, cantitatile comercializate au sporit si s-a recurs inclusiv la o continuare a politicii de ajustare in sens pozitiv a pretului, pe pietele unde acest demers a fost posibil. Conducerea corporatiei arata, in contextul respectiv, ca, desi sectia de sticla arhitecturala s-a confruntat cu diverse probleme, masurile de reorganizare au limitat fenomenul negativ, iar aportul pozitiv a fost dat mai ales de ajustarea crescatoare a preturilor de vanzare, cu precadere in Europa. Din punct de vedere al estimarilor, managerii ACG sustin ca majorarea preconizata a rulajului din 2017 (cu +5,3%) se va datora, pe de-o parte, unei eventuale stabilizari a yenului, ceea ce va stimula majorarea cantitativa a livrarilor de substante chimice, in contextul unei stabilizari la nivelul diviziei de vitraje, iar profitul operational va creste cu +9%, dupa ce si in 2016 acest indicator s-a majorat in linie cu estimarile finale, de la 71,2 miliarde JPY la 96,3 miliarde JPY. Pana la finele anului in curs, pe segmentul sticlei arhitecturale, livrarile sunt asteptate sa se majoreze gradual in multe regiuni ale lumii, iar in cazul seturilor vitrate destinate industriei auto se estimeaza, momentan, o stabilizare, dar cele mai semnificative evolutii sunt prognozate pentru sectia de aplicatii destinate aparatelor electronice (substrat pentru ecrane LCD, sticla speciala pentru afisaje, materiale opto-electronice) si in domeniul chimic (produse pe baza de clor-alcalii, substante fluorurate si cele ce fac parte din conceptul de stiinta pentru viata - „life science”).   
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, respectiv cu un rulaj de 1.282,6 miliarde yeni (11,21 miliarde USD) in 2016, este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2016, o cifra de afaceri neta de 636.900 de lei (in conditii de profitabilitate), in 2015 s-a evidentiat printr-un rulaj de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior acelui moment a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left