Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - AGC: Vanzari optime de sticla, in pofida cresterii pretului
AGC: Vanzari optime de sticla, in pofida cresterii pretului
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 31 Oct 2016 15:33
Oficialii concernului Asahi Glass Corporation (AGC) au anuntat recent rezultatele financiare aferente primelor noua luni ale anului in curs, explicand ca - pe segmentul sticlei arhitecturale - s-a remarcat o sporire semnificativa a profitului operational (cu o rata ce a ajuns la +201,3%), ca efect al cresterii pretului de vanzare si al declinului cotatiilor materiei prime si energiei. Cu toate acestea, in intervalul analizat, s-a constatat o scadere usoara (-1,59%) a vanzarilor de sticla float si alte sortimente, corespunzatoare mai degraba unei stabilizari, astfel incat departamentul de vitraje a reusit sa raporteze rezultate relativ satisfacatoare. Totodata, in ianuarie-septembrie a.c. a avut loc o crestere cantitativa mai importanta a livrarilor in cadrul mai multor piete-tinta, cu precadere in America de Nord, respectiv in Europa (inclusiv in zona estica a continentului), in timp ce vanzarile din Japonia (si Asia, in general) au ramas la acelasi nivel ca in primele noua luni din 2015. Totusi, cifra de afaceri neta a grupului a scazut cu -6% ca valoare, fata de ianuarie-septembrie 2015, iar in aceste conditii, pentru anul in curs se va implementa un plan de afaceri bazat pe premise realiste, ce presupune o diminuare cu 46,3 miliarde yeni - JPY (sau, eventual, cu 440 milioane USD) a vanzarilor nete din 2016 (comparativ cu precedentul exercitiu financiar), pana la 1.280 miliarde JPY (12,18 miliarde USD), in conditiile unui profit operational mai mare (84 miliarde yeni), avandu-se, insa, in vedere o depreciere cu 12,9 miliarde JPY a rentabilitatii nete, la 30 miliarde JPY, ca urmare a revizuirii unor politici sociale ale corporatiei - asa-numitul plan definit de beneficii.
Revenind la informatiile anuntate pentru intervalul analizat, cifra de afaceri a diviziei de sticla s-a plasat, in primele trei trimestre ale anului in curs, la 506,6 miliarde yeni (sau 4,82 miliarde USD), fiind cu 8,2 miliarde yeni mai mare fata de incasarile consemnate in acelasi interval din 2015. In consecinta, daca se tine cont si de afacerile celorlalte doua divizii (sticla speciala pentru electronice - ale carei livrari s-au restrans, ca de altfel si profitul operational -, respectiv substante chimice, unde a avut loc tot o scadere si materiale ceramice/ altele, cu o crestere nesemnificativa), in intervalul de referinta AGC a raportat o diminuare de 49,7 miliarde yeni sau cu -5% a vanzarilor nete, care au ajuns la 939,9 miliarde yeni (sau 8,94 miliarde USD), dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al companiei. Conducerea corporatiei arata in acest context ca, desi sectia de sticla arhitecturala s-a confruntat cu diverse probleme, masurile de reorganizare au limitat fenomenul negativ, iar aportul pozitiv a fost dat mai ales de ajustarea crescatoare a preturilor de vanzare, cu precadere in Europa si America de Nord. Din punct de vedere al estimarilor, managerii ACG sustin ca scaderea preconizata a rulajului din 2016 (cu -3,5%) se va datora exclusiv aprecierii yenului, ceea ce va contracara majorarea cantitativa a livrarilor de vitraje si substante chimice, dar profitul operational va creste cu +18%. Pana la finele anului in curs, pe segmentul sticlei arhitecturale, in vestul Europei livrarile vor fi mai mari, ca urmare a intervalului de varf al acestora (aprovizionare influentata de factorul sezonier), iar preturile vor continua sa sporeasca, pe fondul unui dezechilibru al balantei dintre cerere si oferta. O situatie asemanatoare (cu exceptia majorarii pretului) se va remarca si in Japonia, iar parcursul subsidiarelor din ambele Americi va fi deosebit de bun.   
***
Holdingul AGC, cu o cifra de afaceri de 1.326,3 miliarde yeni (sau 11,74 miliarde USD) in 2015, in scadere cu -1,6% fata de 2014, este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea - care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii - a anuntat oficial, pentru 2015, o cifra de afaceri neta de 562.309 lei, iar in exercitiul fiscal anterior a raportat incasari de 561.902 lei, respectiv 639.785 de lei in 2013 si 648.160 de lei in 2012. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left