Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 25 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ALRO SA: Scadere a profitului net ajustat, pe fondul fluctuatiilor cotatiei aluminiului
ALRO SA: Scadere a profitului net ajustat, pe fondul fluctuatiilor cotatiei aluminiului
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 12 Aug 2016 19:03
Recent, managerii companiei Alro SA - Slatina au dat publicitatii rezultatele consolidate aferente activitatii din primul semestru al lui 2016, ce denota faptul ca profitul net ajustat a scazut in comparatie cu intervalul similar din 2015, desi acest indicator ramane, in continuare, pozitiv. In consecinta, daca se are in vedere bilantul societatii, ce reprezinta, in opinia conducerii sale, „cel mai mare producator de aluminiu din Europa continentala (excluzand Federatia Rusa si Peninsula Scandinava)”, se remarca faptul ca grupul „a inregistrat un rezultat net al perioadei de referinta de 35,03 milioane de lei, comparativ cu 84,41 milioane de lei, la nivelul semestrului intai din 2015. Insa, profitul net ajustat, care constituie rezultatul net plus/(minus) cheltuiala/(venit) cu/din deprecierea imobilizarilor, plus/(minus) pierdere/(castig) din instrumente financiare derivate care nu se califica pentru aplicarea contabilitatii de acoperire a riscurilor, plus/(minus) cheltuieli/(venit) cu/din impozitul pe profit amanat, a fost, la nivel de grup, de 56 milioane de lei in ianuarie-iunie 2016, comparativ cu un profit net ajustat de 136 milioane de lei, in aceeasi perioada din 2015. Totodata, cifra de afaceri a scazut la 1,2 miliarde lei, de la 1,28 miliarde lei, in semestrul similar al anului anterior”. Dupa cum explica oficialii companiei, aceste rezultate au fost influentate, in principal, de nivelul pretului aluminiului la Bursa de Metale din Londra (LME), intrucat, in ianuarie-iunie 2016, cotatia a fost de aproximativ 1.544 USD/tona, fata de 1.783 USD/tona in intervalul similar din 2015. In ceea ce priveste cantitatile vandute, acestea au sporit atat in sectorul primar, cat si in cel procesat. In consecinta, pe segmentul de aluminiu primar, Alro a inregistrat vanzari mai mari cu 10.900 de tone, acestea ajungand la 79.533 de tone in semestrul intai din 2016. In cadrul segmentului de aluminiu procesat, vanzarile au crescut din punct de vedere cantitativ, fiind cu 2.371 de tone mai mari comparativ cu semestrul intai din 2015, reflectand astfel o evolutie de la 39.629 tone la aproape 42.000 de tone. „Alro a reusit sa obtina rezultate pozitive in primul semestru al lui 2016, in ciuda presiunii pretului aluminiului, care s-a situat sub nivelul de 1.600 USD/tona, tendinta combinata cu prime de conversie mai mici. In schimb, strategia noastra implementata in ultimii ani ne-a condus in directia corecta si, in prima jumatate a anului 2016, am reusit sa crestem nivelul productiei, iar in acelasi timp am redus costurile totale si am sporit eficienta proceselor noastre. Aceste rezultate pozitive ne motiveaza sa identificam, in continuare, noi oportunitati de a ne creste productivitatea, concomitent cu extinderea portofoliului de produse si imbunatatirea ofertelor pentru clientii nostri. Vom continua sa monitorizam indeaproape costurile si ratele de consum, precum si evolutia pietelor, pentru a fi pregatiti sa luam in timp util deciziile cele mai bune pentru companie si pentru angajatii nostri”, a declarat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro SA. Avand in vedere aspectele mentionate anterior, nivelul mai ridicat al vanzarilor de aluminiu, din punct de vedere cantitativ, a determinat ajustarea productiei, care a inregistrat, de asemenea, un volum in crestere, cea de aluminiu primar plasandu-se la 138.000 de tone, comparativ cu 134.760 de tone, iar cea de aluminiu procesat majorandu-se cu 2.000 de tone.
Programul de investitii continua neabatut
In contextul intern si, mai ales, international amintit, compania a inregistrat un indicator EBITDA in scadere, la 137 milioane de lei, fata de 248 milioane de lei, cat s-a consemnat la nivel de grup in semestrul intai din 2015. In pofida volatilitatii pietei aluminiului, Alro isi continua in 2016 strategia sa pe termen lung, mizand pe o crestere a ponderii si a cantitatii produselor cu valoare adaugata, precum si pe reducerea dependentei energetice, prin scaderea continua a consumurilor si cresterea gradului de reciclare a deseurilor de aluminiu, dupa cum explica managerii grupului. „Astfel, in prima jumatate a anului in curs, Alro a continuat programul de investitii axat pe cresterea eficientei energetice si pe cresterea competitivitatii si calitatii produselor. Programul de investitii pentru 2016 se ridica la 53 milioane dolari si include cresterea capacitatii de prelucrare a deseurilor a Turnatoriei Eco, pentru a ajunge la o capacitate de 90.000 de tone pe an, in crestere de la 60.000 tone/an. In plus fata de investitiile in eficienta energetica, in 2016 Alro continua sa investeasca in extinderea portofoliului de clienti prin majorarea capacitatii de productie a Diviziei de Aluminiu Procesat (placi tratate termic, produse placate), precum si asigurarea continuitatii si sigurantei operatiunilor sale. Mai mult, compania a continuat programul sau pe termen lung prin care ofera cursuri de formare profesionala pentru angajatii sai, dar si pentru elevii si studentii din institutiile de invatamant profesional. Alro are parteneriate cu Colegiul Tehnic Metalurgic Slatina pentru efectuarea stagiilor de practica, cu Universitatea Politehnica din Bucuresti, Universitatea Transilvania Brasov si Universitatea din Craiova”, se precizeaza intr-un comunicat al societatii.
Alro furnizeaza produse din aluminiu pentru Airbus
Cu prilejul anuntarii rezultatelor semestriale, managerii Alro au mai subliniat ca producatorul de aluminiu primar si procesat a fost selectat ca furnizor de aluminiu de catre Airbus, cel mai important fabricant de aeronave. „Acordul a fost incheiat pentru o perioada de mai multi ani, incepand cu 2017. In conformitate cu termenii contractului, Alro va furniza produse laminate plate din aluminiu pentru fabricarea aeronavelor. Compania noastra a fost selectata si pentru ca detine certificarea de performanta National Aerospace and Defence Contractor Accreditation Program - NADCAP (programul national de acreditare a contractorilor din domeniul industriei aerospatiale si al industriei de aparare) pentru conformitatea cu cerintele industriei aerospatiale. Certificatul a fost acordat de catre consiliul managerial NADCAP, in conformitate cu Standardul Aerospatial SAE, AS 7003, ca urmare a testarii aliajelor de aluminiu produse la Slatina, pentru tratamentul termic, masurarea conductivitatii, testarea la tractiune, duritate si metalografie”, se mai arata intr-un comunicat distinct emis de grup.
Referindu-se la acest subiect, Gheorghe Dobra, CEO in cadrul Alro, a subliniat: „Asteptam cu nerabdare sa incepem acest parteneriat cu Airbus si sa furnizam placi de aluminiu de cea mai buna calitate pentru industria aerospatiala. Oportunitatea de a fi selectati de Airbus este inca o confirmare a faptului ca investitiile semnificative pe care le-am facut in modernizarea echipamentelor noastre de productie si in extinderea portofoliului nostru au avut succes. Suntem hotarati sa oferim clientilor nostri cele mai bune produse disponibile pe piata si sa respectam toate cerintele si specificatiile acestora in ceea ce priveste calitatea, portofoliul si termenii de livrare”.
***
Alro SA este o subsidiara a Vimetco NV - Olanda, holding implicat pe piata de aluminiu primar si procesat, societatea din Romania fiind asimilata prin metoda integrarii pe verticala. Pe piata din Romania, Vimetco NV detine mai multe companii, cum ar fi Alum SA, Conef SA, Vimetco Extrusion, Vimetco Management Romania, Vimetco Power Romania si Vimetco Trading. Capacitatea totala de fabricatie a Alro SA este de 265.000 de tone pe an. La nivelul lui 2013, societatea a raportat o cifra de afaceri de 1,95 miliarde lei (fata de 2,3 miliarde lei in 2012), iar in 2014 s-a ajuns la doua miliarde lei, insa cu pretul unei adanciri a pierderii nete ajustate, de la -86 milioane de lei la -134 milioane de lei, pentru ca in 2015 sa se evidentieze un rulaj de 2,3 miliarde lei si un profit net ajustat de 45 milioane de lei. Principalele piete de desfacere pentru sortimentele Alro sunt reprezentate de tarile din Uniunea Europeana (Ungaria, Polonia, Grecia, Germania si Romania), insa compania deruleaza exporturi inclusiv in Statele Unite ale Americii si Asia. Combinatul este certificat cu ISO 9001 pentru managementul calitatii si are certificatele NADCAP si EN 9001 pentru unitatile de productie pentru industria aerospatiala, produsele sale respectand standardele de calitate pentru aluminiu primar ale Bursei de Metale din Londra (LME), precum si normele internationale pentru produsele laminate plate. Informatii suplimentare, la www.alro.ro
 
SISECAM
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left