Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Achizitia Pimapen consolideaza pozitia pe piata
DECEUNINCK: Achizitia Pimapen consolideaza pozitia pe piata
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 26 Feb 2015 18:24
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in anul 2014, corporatia a consemnat o majorare a cantitatilor de sisteme comercializate pana la +3,1%, determinata cu precadere de impulsionarea comenzilor in aproape toate tarile importante, cu piete de mari dimensiuni, mai precis in SUA, Marea Britanie, Turcia si statele emergente, Italia si Spania. In acelasi timp, declinuri au avut loc in Franta, Germania, Rusia si Olanda, o situatie stabila fiind consemnata in Belgia, Polonia si Cehia. Totusi, vanzarile au continuat sa fie influentate negativ de impactul nefavorabil al cursului de schimb dintre moneda europeana si alte valute (-5%), intrucat euro s-a apreciat fata de monedele nationale din Turcia si Federatia Rusa, acestea fiind unele dintre cele mai semnificative piete unde se deruleaza activitati comerciale. In schimb, modificarile pretului la anumite produse in cadrul unor arii geografice strategice, coroborate cu ajustarile efectuate ca urmare a scumpirii materiei prime din Turcia, au avut un aport pozitiv net (+2,7%). De asemenea, conducerea holdingului a precizat ca procedurile de consolidare a afacerilor Pimas (Pimapen), finalizate la data de 15 octombrie 2014, au avut un impact favorabil asupra incasarilor, cu un plus de 12,2 milioane de euro (+2,3%).
Probleme cauzate de lipsa increderii in constructii la nivelul Europei continentale
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile nete consolidate s-au cifrat la 552,8 milioane de euro, fiind mai mari cu +3% raportat la perioada ianuarie-decembrie 2013, cand s-au consemnat 536,5 milioane de euro. "Pe baze comparabile, cifra de afaceri a sporit cu +0,8% si, in fiecare din regiunile pe care le vizam, situatia a fost diferita. Incepand cu luna august a anului trecut, am observat o accelerare a anumitor tendinte vizibile pe piata. Lucrarile de constructii noi si activitatea de renovare din Europa continentala au regresat ca urmare a scaderii increderii antreprenorilor si clientilor finali. Pe pietele-cheie, mai precis in Franta, Belgia si Germania, ce reprezinta 30% din vanzari, fabricantii de ferestre parteneri ai Deceuninck s-au confruntat cu o reducere vizibila a cererii. Cu precadere in Franta, intarzierea acordarii de stimulente financiare pentru cresterea eficientei energetice i-a determinat pe beneficiari sa amane pentru 2015 operatiunile ce presupun inlocuirea tamplariei cu ansambluri performante. In toata regiunea vestica, presiunea concurentiala in crestere, din cauza importului de ferestre «low-cost» din statele membre ale UE situate in estul continentului a avut – si exercita in continuare – un impact deosebit asupra ratelor de profitabilitate in cadrul intregului lant valoric al industriei de profil. Pentru Deceuninck, cea mai potrivita solutie pentru a face fata schimbarilor din mediul de afaceri consta in adaptarea activitatii. Astfel, investim pentru a ne creste capacitatea competitionala pe pietele aflate in crestere, cu precadere in Turcia, SUA si tarile emergente, iar intre timp ne adaptam structura costurilor si alocam fonduri in vederea sporirii eficientei operationale in Europa. De exemplu, in partea central-estica a continentului avem in vedere derularea activitatii in cadrul unor fabrici care au un cost scazut de operare. In acest sens poate fi mentionata unitatea din sudul Rusiei, integrata in urma achizitiei Pimapen. In cadrul acesteia extrudam profilele pentru ferestre marca Enwin, folosite pe piata rusa a proiectelor imobiliare, in cadrul careia ne vom consolida cu siguranta pozitia pe care o detinem in prezent. Este adevarat ca starea de criza din Ucraina afecteaza piata pe care o vizam in Rusia, care consemneaza momentan un declin de peste 10%, dar continua sa aiba un potential urias in ceea ce priveste noile constructii si reabilitarea celor existente. In Europa de Vest cresterea costului materiilor prime este contracarata prin utilizarea PVC-ului reciclat, in timp ce procedurile de restructurare sunt intensificate in vederea cresterii eficientei”, a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group. In alta ordine de idei, oficialul grupului a aratat ca, dupa criza profunda din sectorul rezidential ce a inceput in 2006 in SUA, activitatile subsidiarei americane s-au situat pentru al treilea an consecutiv intr-o marja de crestere ce a depasit 10%. Produsele inovatoare si serviciile dedicate au facut ca in 2014 sa fie semnate contracte de colaborare cu noi fabricanti de ferestre, garantand o ascensiune sustenabila in viitorul apropiat. „In 2014, am achizitionat cea mai recunoscuta marca de profile pentru ferestre din Turcia – si anume Pimapen. Deceuninck este acum liderul celei de-a treia cele mai mari piete de tamplarie PVC din intreaga lume, cu trei branduri solide din segmentul de top. In pofida deprecierii lirei turcesti, precum si a tensiunilor politice in tarile invecinate, vanzarile din zona au ramas solide, cu toate ca rentabilitatea a scazut usor, din cauza faptului ca transpunerea costului materiilor prime in pretul sistemelor a devenit posibila doar in partea a doua a anului trecut. Totodata, avem premise favorabile pentru dezvoltare in America de Sud, achizitionand o firma distribuitoare in Brazilia si demarand productia de profile infoliate in Chile, pentru a intampina cererea tot mai mare de ferestre colorate”, a mai explicat Tom Debusschere.
Investitii continue in produse inovatoare si in optimizarea proceselor
Conducerea Deceuninck considera ca strategia proprie, axata pe „inovatie, ecologie si design”, reprezinta principalul avantaj competitiv asigurat partenerilor de afaceri, pentru ca acestia sa poata face fata cresterii concurentei pe pietele mature. Astfel, pentru crearea de produse inovatoare si optimizarea proceselor operationale grupul de origine belgiana a alocat in 2014 suma de 31,3 milioane de euro, in crestere fata de precedentele 12 luni, cand cheltuielile de capital s-au plasat la 26,7 milioane de euro. In ceea ce priveste cel mai recent sistem, Zendow#neo include acum si profile pentru usi, ranforsate cu fibra de sticla. Gama va fi in curand completata cu noi repere „subtiri” pentru usi, care asigura estetica unui ansamblu glisant din aluminiu. In acelasi timp, continua dezvoltarea tehnologiei de vopsire Omniral 360°, lansarea acesteia fiind amanata tocmai pentru ca perfectionarea unui sistem de nuantare de inalta calitate pe baza de apa, deci perfect ecologic, necesita timp si resurse. Activitatea de reciclare, initiata la finele anului 2012, isi continua „curba de invatare”, iar in 2014 au fost lansate diverse programe, iar organizarea procesului de recuperare a PVC-ului s-a adaptat astfel incat aceasta tehnologie sa fie adusa la nivelul dorit de performanta operationala. Referindu-se la perspectivele anului in curs, managerii Deceuninck au aratat ca increderea consumatorilor si a operatorilor din constructii va ramane scazuta pe plan european, asteptandu-se insa ca vanzarile din partea continentala a Europei sa se stabilizeze la cota din anterioarele 12 luni. In schimb, trendul ascendent din Marea Britanie, SUA, Turcia si statele emergente va fi tot mai vizibil. Pentru a accesa noile oportunitati si a-si spori competitivitatea, Deceuninck continua sa lanseze inovatii, sa imbunatateasca productivitatea si sa-si restructureze costurile, pentru a sustine rata profitului si sa asigure cresterea rentabilitatii nete.      
Situatie optima in SUA si pe pietele emergente
In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru anul 2014 nu au fost satisfacatoare. Astfel, in spatiul Europei Central-Estice, inclusiv Germania (CEE) livrarile din intervalul analizat s-au diminuat, ca valoare, cu -5,9%, pana la 151,2 milioane de euro, dar, in cazul in care se iau in considerare rate similare de schimb valutar, scaderea ar fi fost de -0,7% (corespunzatoare unei stabilizari). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, filialele din intreaga regiune au raportat vanzari fluctuante (stabilizare sau crestere in Polonia si Cehia, respectiv scadere in Rusia si Germania), rezultatele fiind subminate si de deteriorarea substantiala a cursului rublei si coroanei cehe. In plus, subsidiarele din Rusia si Germania, cele mai mari piete din CEE, au fost grav afectate, mai ales de conflictul din Ucraina. Astfel, in Rusia, tensiunile geopolitice sunt directe, avand ca rezultat aplicarea de sanctiuni economice severe, iar in Germania a existat o deteriorare neasteptata a increderii consumatorilor si in industria constructiilor, pe fondul acelorasi tensiuni geopolitice si ca urmare a incertitudinii economice. Stabilizarea din Polonia, respectiv majorarile din Cehia, Slovacia si, cu precadere, din Ungaria (datorita revenirii economiei maghiare) au contribuit intr-o oarecare masura la imbunatatirea situatiei de ansamblu. Pe termen scurt si chiar mediu, o problema deosebita in Europa Centrala este reprezentata de importurile ieftine de ansambluri finite, mai ales ferestre, din statele estice ale UE in care materia prima, forta de munca, energia etc. au un tarif foarte redus comparativ cu vestul continentului. In 2014, in Europa de Vest a avut loc o stabilizare (0%), la 179,1 milioane de euro, pentru America de Nord s-a evidentiat o majorare de 13,5%, pana la 85,5 milioane de euro, iar in Turcia si tarile emergente s-a constatat un progres de 12,9%, la 137,1 milioane de euro (+24,8% in conditiile aceleiasi rate de schimb ca in 2013).  
***
Cu 3.400 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, centre industriale de fabricatie in Belgia, Chile, Cehia, Franta, Germania, Polonia, Federatia Rusa, Thailanda, Turcia, Marea Britanie si SUA. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala, care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat o cifra neta de afaceri in valoare de 19,67 milioane de lei in 2013 (+0,56%), iar la nivelul lui 2012 aceasta a fost de 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de 21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
rehau
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left