Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Crestere solida a vanzarilor si profitabilitatii
DECEUNINCK: Crestere solida a vanzarilor si profitabilitatii
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 25 Feb 2016 18:36
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in anul 2015, corporatia a consemnat o majorare a cantitatilor de sisteme comercializate pana la +4,4% (ce a depasit asteptarile initiale), precum si o sporire solida a livrarilor din punct de vedere valoric, de +16,6% (sau +7,3% in termeni comparabili). Totodata, vanzarile au fost influentate pozitiv atat de impactul favorabil al cursului de schimb dintre moneda europeana si alte valute (+1,9%), cat si de modificarile pretului la anumite produse in cadrul unor arii geografice strategice (+1%). In plus, subsidiarele Pimapen – Turcia si Enwin – Rusia au contribuit cu 51,3 milioane de euro la cifra de afaceri (+9,3%), in contextul in care cresterea solida a vanzarilor si profitabilitatii grupului belgian a fost sustinuta de mediul economic pozitiv al tuturor pietelor de referinta (cu precadere in Europa de Sud, Marea Britanie si SUA), mai putin al celei din Federatia Rusa, unde s-a remarcat o scadere.
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, dat publicitatii la 25 februarie a.c., vanzarile nete consolidate s-au cifrat la 644,5 milioane de euro, fiind mai mari cu +16,6% raportat la perioada ianuarie-decembrie 2014, ceea ce a insemnat si o sporire a profitabilitatii nete. "Astfel, 2015 a fost un an bun pentru Deceuninck, mai ales ca am inregistrat o dezvoltare organica puternica, in ceea ce priveste volumul, atat in vestul Europei, cat si in America de Nord si, mai ales, in Turcia si pe pietele emergente, unde ne-am consolidat semnificativ pozitia, ca urmare a integrarii cu succes a Pimapen. Alaturi de aceasta majorare cantitativa, rata indicatorului rentabilitatii EBITDA s-a imbunatatit si mai mult, pe fondul cresterii eficientei productiei si implementarii planului de control strict al costurilor. De asemenea, in decembrie 2015, emiterea unei emisiuni de tip «retail bond» ne-a asigurat lichiditati suplimentare de 40 milioane de euro, suma respectiva urmand sa finanteze expansiunea ulterioara a grupului, precum si deschiderea unor noi unitati in Turcia si pe coasta de vest a SUA. Revenind la rezultatele consolidate, pe baze comparabile, cifra de afaceri a crescut cu +11,2% si, in particular, sporirea cu +4,4% in volum la nivel global, mai mare decat s-a preconizat initial, ne face sa fim optimisti in ceea ce priveste exercitiul financiar actual”, a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, managerul estimeaza ca in 2016 este posibila o noua crestere a cifrei de afaceri, bazata pe lansarea de produse inovatoare si pe asigurarea unor servicii superioare calitativ clientilor actuali si celor potentiali. Acestea vor fi posibile ca urmare a sporirii capacitatii de productie din Turcia (unde se afla si polul de export al Deceuninck catre tarile emergente), precum si in SUA, zone in care vor fi efectuate investitii considerabile pentru majorarea eficientei procesului de fabricatie. Conducerea corporatiei nu renunta, insa, la atitudinea prudenta nici in acest an, „monitorizand cu atentie cresterea incertitudinii macroeconomice pe pietele de referinta si considerand ca evolutia indicelui EBITDA va fi marcata de ratele de schimb si de cotatia materiilor prime, precum si de costurile aferente implementarii noilor initiative ce vizeaza eficienta si dezvoltarea extensiva a Deceuninck”
Ca eveniment notabil, este consemnata retragerea lui Tom Debusschere din functia de CEO al grupului, pentru a face fata unei noi provocari, masura ce intra in vigoare la 1 martie 2016. Pana la 10 martie a.c., acesta va ramane membru neexecutiv al consiliului de administratie (CA). In ceea ce priveste aceasta hotarare, baronul Pierre Alain de Smedt, presedintele CA, a declarat: „Consiliul regreta, dar respecta decizia lui Tom Debusschere, caruia ii suntem recunoscatori pentru angajamentul pe care l-a demonstrat fata de companie in ultimii cinci ani. Practic, in februarie 2009, a preluat functia de CEO intr-un moment in care grupul traversa o perioada dificila, iar in scurt timp a reusit sa transforme Deceuninck intr-o societate sanatoasa din punct de vedere financiar si sa recastige increderea actionarilor. Astfel, ne lasa o companie sanatoasa, ce este foarte bine pozitionata pentru viitor”. Pana la desemnarea unui succesor, Francis van Eeckhout, vicepresedintele CA, va deveni CEO interimar. „As dori sa-i multumesc lui Tom Debusschere pentru performanta lui ca director executiv remarcata inca din 2009. El a fost principalul creator al strategiei de dezvoltare si de crestere sustenabila pe care o implementam si astazi si care presupune, printre altele, constructia unor noi fabrici in Turcia si SUA. Aceasta strategie va continua sa fie aplicata, cu siguranta, inclusiv pentru ca Tom a creat o echipa solida de management, in care avem toata increderea. Sper ca, in curand, sa desemnam un director executiv care sa se ridice la inaltimea asteptarilor intregii echipe”, a precizat Francis van Eeckhout, dupa numirea sa in calitate de CEO interimar.          
Cea mai mare rata de crestere se consemneaza in Turcia si tarile emergente
In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru anul 2015 au confirmat trendul negativ initial, mai ales ca, in aceasta regiune, s-a consemnat singura scadere a vanzarilor. Astfel, in spatiul Europei de Centru si Est, inclusiv Germania (CEE), livrarile din intervalul analizat s-au diminuat, ca valoare, cu -2,7%, pana la 169,7 milioane de euro (fata de 174,4 milioane de euro in 2014), dar, in cazul in care se iau in considerare rate similare de schimb valutar, ar fi fost consemnata o crestere de +2,8%. Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, filialele din Europa Centrala au raportat cresteri, dar aceste rezultate au fost anulate de contractia masiva a pietei din Federatia Rusa, la care s-a adaugat devalorizarea rublei. Astfel, aportul pietelor din Europa Centrala si de Est (plus Germania) este de 26% din vanzarile consolidate de 644,5 milioane de euro (sau 593,2 milioane de euro, pe baze comparabile) ale anului trecut, comparativ cu 28% in 2014.      
In perioada analizata, in Europa de Vest a avut loc o crestere a incasarilor (+8,2%), la 170,5 milioane de euro, ca urmare a revenirii economiei din Spania si Italia, respectiv cresterii continue din Marea Britanie si statele Benelux. In Franta, s-a remarcat o crestere cantitativa mai ales in trimestrul al patrulea din 2015, favorizata atat de conditiile meteo optime, cat si de stimulentele guvernamentale privind eficienta energetica. De aceea, Europa de Vest are o contributie de 26% la vanzarile consolidate, in raport cu 28% in 2014.  
Pentru America de Nord s-a evidentiat o majorare de +33,7%, pana la 111,2 milioane de euro (sau de +11,6% la rate constante de schimb), intrucat Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari. In 2015, lucrarile au inceput la peste 1,1 milioane de unitati locative uni- si multifamiliale, iar indicatorul increderii in domeniul rezidential se afla si in continuare la niveluri inalte. In consecinta, divizia DNA si-a sporit aportul la rulajul grupului, in 2015 acesta ajungand la 17%, comparativ cu 15% in precedentele 12 luni.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, inca o data, cel mai semnificativ progres pentru grup, de +40,2%, la 193,1 milioane de euro (+46,6% in conditiile aceleiasi rate de schimb ca in 2014), ceea ce a facut din aceasta regiune una dintre cele mai importante pentru grup, cu vanzari ce le-au depasit pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). Astfel, cresterea se bazeaza mai ales pe integrarea cu succes a Pimas, precum si pe majorarea organica sustinuta de toate cele trei marci premium promovate pe aceasta piata: Egepen Deceuninck, Winsa si Pimapen. De asemenea, sporirea s-a datorat calitatii superioare a produselor si serviciilor, precum si furnizarii acestora prin intermediul a mai mult de 3.000 de puncte de vanzari ale partenerilor. In schimb, dezvoltarea afacerilor pe pietele emergente (Chile, India, Brazilia, Australia si altele) a fost mai lenta decat s-a estimat initial, ceea ce se explica, partial, prin conditiile economice provocatoare din Brazilia si India. In America de Sud, investitia din Santiago de Chile a inceput sa dea rezultate, deoarece Deceuninck a inceput deja procesul de infoliere a profilelor pe plan local, pentru a face fata comenzilor de repere colorate din intreaga regiune. Turcia si pietele emergente reprezinta 30% din cifra de afaceri consolidata a grupului, fata de 25% in 2014.
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (14 unitati de productie, respectiv 22 centre de stocare) in 19 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga a 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala, care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat o cifra neta de afaceri in valoare de 17,28 milioane de lei in 2014 (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 aceasta a fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 rulajul s-a situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de 21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left