Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Declin de 3,9% al cifrei de afaceri la nivelul lui 2011
DECEUNINCK: Declin de 3,9% al cifrei de afaceri la nivelul lui 2011
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 26 Ian 2012 15:46
In anul 2011, grupul Deceuninck – Belgia a inregistrat vanzari nete consolidate de 563,1 milioane de euro, in scadere cu 3,9% fata de cele 558,8 milioane de euro consemnate in 2010, ca urmare a diminuarii comenzilor din SUA, Marea Britanie, Federatia Rusa si Europa Centrala, regresul general al volumului livrarilor (-6,8%) si efectul negativ al cursului de schimb (-4,1%) neputand fi compensate de efectul favorabil al strategiei de stabilire a pretului (+7%) sau de vanzarile optime din Benelux, Franta, Turcia si Germania, informeaza un comunicat al companiei, dat publicitatii la data de 26 ianuarie 2012. Conducerea holdingului din Hooglede-Gits anunta ca, in conformitate cu estimarile din septembrie 2011, aparitia noilor probleme economice pe majoritatea pietelor-tinta, afectate de criza datoriilor suverane ale tarilor din zona euro sau de continuarea recesiunii, nu a accentuat trendul descendent al cifrei de afaceri, prognozat initial sa scada cu maximum 4%. In schimb, s-a confirmat faptul ca profitul net s-a incadrat in marjele stabilite in cursul lui 2011. "Dupa cum am prevazut la finele trimestrului al treilea, am incheiat anul fiscal precedent cu o diminuare de 3,9% a vanzarilor. Desi veniturile aferente intervalului octombrie-decembrie 2011 au regresat cu 9,1%, toate masurile adoptate la nivel de grup de-a lungul anului trecut ne-au permis sa obtinem marjele prestabilite de profit net. O cota estimata la 70% din afacerile internationale ale corporatiei este reprezentata de sectorul lucrarilor de renovare si/sau reabilitare termica a imobilelor rezidentiale. Mediul economic global a avut un impact negativ asupra increderii consumatorilor din majoritatea regiunilor lumii, ceea ce a dus la un puternic regres al volumului investitiilor efectuate in vederea cresterii performantei energetice in domeniul locuintelor. In ultima parte a anului, s-a observat o accentuare moderata a tendintei descendente a cotatiei rasinilor din PVC, fata de nivelul record al pretului, stabilit in luna iulie. Cu toate acestea, incepand din ianuarie a.c., trendul respectiv s-a inversat si indica o noua ascensiune. Din punct de vedere istoric, costul aditivilor a fluctuat nesemnificativ in 2011, in timp ce, cu precadere in cazul dioxidului de titan, s-a consemnat o sporire majora a cotatiei. In trimestrul al patrulea, pe majoritatea pietelor s-a finalizat procesul de crestere a pretului de achizitie la produsele finite (sisteme din PVC), care s-a aliniat acum cu noul nivel al costurilor legate de materiile prime", a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group. Regresul raportat pentru trimestrul al patrulea nu a influentat semnificativ rezultatele financiare anuntate pentru intregul an 2011, ca urmare a aplicarii unei strategii manageriale adecvate. Astfel, in perioada octombrie-decembrie, Deceuninck a inregistrat incasari de 127,3 milioane de euro, in scadere cu 9,1% comparativ cu nivelul din intervalul similar al lui 2010 (cand s-au consemnat 140 milioane de euro). Si in acest caz, efectul pozitiv al mixului de pret (+6,4%) a compensat intrucatva diminuarea efectiva a livrarilor (-10%) si fluctuatia cursului de schimb valutar (-5,5%). In mod oarecum neasteptat, livrarile trimestrului al patrulea s-au imbunatatit in Turcia si cateva tari est-europene, urmandu-si trendul descendent in SUA si Rusia.   
Europa de Vest a ramas singurul motor al cresterii vanzarilor corporatiei
Din punct de vedere al structurii vanzarilor la nivel zonal, conducerea grupului a indicat faptul ca situatia acestora s-a degradat puternic in anumite regiuni ale globului, fiind in masura sa raporteze o crestere a livrarilor doar in cazul subsidiarelor din Europa de Vest. La formarea cifrei de afaceri din 2011, filialele Deceuninck din vestul Europei (exclusiv Germania) au avut un aport de 211,6 milioane de euro (+2% fata de anul anterior), cele din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania) de 161,9 milioane de euro (-5,9%), iar in Turcia si Statele Unite ale Americii au fost semnalate incasari de 106 milioane de euro (-1,9%, respectiv +13,7% daca se iau in considerare veniturile exprimate in moneda locala) si de 56,6 milioane de euro (-19,3% sau -12,1% in cazul livrarilor in USD). O situatie negativa mult mai pronuntata s-a observat la nivelul trimestrului al patrulea, astfel: veniturile din Europa de Vest s-au plasat la 47 milioane de euro (-3,3% fata de octombrie-decembrie 2010), cele din Europa Centrala si de Est la 38,9 milioane de euro (-10,2%), in Turcia vanzarile au insumat 27 milioane de euro (-6,3%), iar in SUA numai 14,4 milioane de euro (-25%). Referindu-se la conditiile specifice pietelor in cadrul carora Deceuninck isi desfasoara activitatea, Tom Debusschere a precizat ca, pentru cel de-al patrulea trimestru, "in Europa de Vest comenzile au fost influentate de mediul economic nesigur in toate tarile regiunii, chiar daca in Belgia si Italia a avut loc o majorare datorata sporirii cotei de piata a ferestrelor din PVC cu proprietati sporite de eficienta energetica. Rezultatele slabe din Franta, Spania, Marea Britanie si Olanda au determinat, in principal, scaderea de 3,3% a incasarilor din octombrie-decembrie. Pentru intregul an, incasarile optime din tarile Benelux, Franta si Italia au compensat in totalitate si chiar au surclasat pierderile din Marea Britanie si Spania. Filialele din zona Europei Centrale si de Est s-au confruntat cu o diminuare a cererii de sisteme din PVC, coroborata cu puternica fluctuatie anuala a ratelor de schimb valutar. In anumite state est-europene, vanzarile din trimestrul al patrulea au fost optime, in timp ce in Federatia Rusa problemele au continuat sa se intensifice. La nivelul lui 2011, cu exceptia Germaniei si a unor piete minore din regiune, filialele din Rusia si Europa Centrala au avut un parcurs descendent, determinand o scadere medie zonala de 5,9%, in raport cu suma de 172,1 milioane de euro din 2010. In Turcia, veniturile subsidiarei s-au diminuat in trimestrul al patrulea cu 6,3%, la 27 milioane de euro, pe fondul deprecierii puternice a lirei turcesti in raport cu euro. Declinul anual de 1,9% (in pofida sporirii de 13,7% in eventualitatea unor rate constante de schimb) s-a datorat accentuarii problemelor intampinate la export, mai cu seama in ceea ce priveste statele din Africa de Nord, care continua sa fie grav afectate de turbulentele politico-sociale. Totusi, cererea pe plan local a continuat sa se majoreze in 2011, trendul respectiv fiind sustenabil pe termen scurt si mediu. In Statele Unite ale Americii, scaderea de 25% a vanzarilor filialei Deceuninck North America din trimestrul al patrulea (cand s-a ajuns la 14,8 milioane de euro) a fost influentata puternic de declinul monedei USD (in cazul unor rate constante de schimb scaderea s-ar fi situat la 21,1%), precum si de diminuarea efectiva a volumului lucrarilor de reabilitare din mediul rezidential, ca urmare a unor factori multipli, cum ar fi deprecierea pretului la locuinte, rata relativ mare a somajului si inasprirea conditiilor de acordare a creditelor ".
Sistem cu performante deosebite, lansat la Batimat - Paris
In 2011, managerii corporatiei si-au anuntat noua strategie de afaceri, fundamentata de sloganul "Sa construim o locuinta sustenabila!". Aceasta viziune se bazeaza pe trei concepte: inovatie, ecologie si design, procesul efectiv de implementare globala fiind initiat in trimestrul al patrulea al anului trecut. Astfel, la capitolul inovatie, conducerea holdingului informeaza ca "ultima generatie de ferestre din PVC asigura o imbunatatire majora a performantei termice, ajutand utilizatorii sa economiseasca peste 50.000 de litri de combustibil fosil necesar incalzirii, intr-o perioada de exploatare evaluata la peste 50 de ani. Cu prilejul expozitiei Batimat, din Paris, Deceuninck a lansat Zendow#neo: un sistem pentru ferestre PVC din noua generatie, cu eficienta energetica maxima, indeplinind cerintele de izolare termica ale viitorului. Zendow#neo este realizat prin intermediul tehnologiei «linktrusion», ce imbina perfect materia prima (PVC-ul) cu materialele compozite pentru a se asigura cea mai inalta performanta termica. Astfel, profilele pentru cercevea includ fibra de sticla ranforsata cu PVC, in timp ce ramele aflate la exterior contin elemente de ranforsare cu proprietati suplimentare de termoizolare, pentru a se obtine indicatorii de izolare solicitati”. In ceea ce priveste aspectul ecologic, oficialii Deceuninck sustin ca „designul elaborat recent al ferestrelor proprii permite imbunatatirea performantei energetice de ansamblu, in conditiile in care greutatea proprie a tamplariei s-a diminuat semnificativ. Aceste ferestre indeplinesc acum standardul casei pasive, iar la executia sistemelor se foloseste cu 40% mai putina materie prima decat in cazul seriilor traditionale. Astfel, utilizatorii produselor Deceuninck pot contribui – prin achizitia pe care o efectueaza – la salvgardarea resurselor naturale”. In completarea politicii sale de reducere a consumului de materie prima, in decembrie 2011 Deceuninck a anuntat ca va achizitiona echipamente de reciclare de la compania Verpola. Investitia garanteaza o inchidere a circuitului aferent procesului de fabricare a tuturor produselor promovate pe piata: sisteme din PVC, materiale compozite pe baza de lemn Twinson, precum si noua serie din fibra de sticla armata cu PVC.
***
Cu 3.000 de angajati (inclusiv cei temporari), din care 700 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume. Daca anul trecut rezultatele financiare au ajuns la 563,1 milioane de euro, in 2010 cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 558 milioane de euro (la un profit net de 8,5 milioane de euro). Aceasta a reprezentat o crestere cu 10,28% fata de 2009, cand s-au consemnat venituri de 506 milioane de euro. La nivelul lui 2008, inaintea declansarii crizei economice, vanzarile nete ale Deceuninck au insumat 630 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left