Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 25 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Stabilizare a cifrei de afaceri intr-un mediu economic provocator
DECEUNINCK: Stabilizare a cifrei de afaceri intr-un mediu economic provocator
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Mai 2012 18:03
In primul trimestru al anului in curs, grupul Deceuninck – Belgia a inregistrat vanzari nete consolidate de 118 milioane de euro, in crestere cu 1,3% fata de cele 116,6 milioane de euro consemnate in perioada similara din 2011, cu toate ca mediul economic a continuat sa fie provocator, ceea ce a dus la un regres al livrarilor din punct de vedere cantitativ (-4,1%) si la aparitia unui efect negativ indus de cursul de schimb (-1,5%), situatia dificila fiind insa compensata de efectul favorabil al strategiei de stabilire a pretului (+6,9%) si de vanzarile stabile din Benelux sau ascendente din Germania, Polonia, Federatia Rusa, Turcia si Statele Unite ale Americii, informeaza un comunicat al companiei, dat publicitatii la data de 8 mai 2012. Conducerea holdingului din Hooglede-Gits anunta ca, in conformitate cu estimarile anuntate in prima parte a anului in curs, impactul masurilor de austeritate aplicate de guvernele diferitelor state din intreaga lume si nesiguranta economiei globale nu au mai avut un impact major asupra rezultatelor financiare din ianuarie-martie si se estimeaza ca perioada urmatoare va fi caracterizata de stabilitate. La nivelul lui 2012, atentia managementului corporatiei se focalizeaza pe procesul de inovare, concomitent cu sporirea rentabilitatii si protejarea marjelor de profit. Totusi, in conditiile actuale, estimarile pentru intregul an sunt hazardate, iar o situatie preliminara cat mai exacta nu poate fi prognozata in momentul actual. "Am reusit sa incheiem primul trimestru al anului fiscal in curs cu o majorare de 1,3% a vanzarilor, sustinuta de efectul ajustarii pretului sistemelor Deceuninck. Noile produse lansate la targurile internationale de profil au fost receptate pozitiv de consumatori si vor contribui la consolidarea cotei de piata. La inceputul sezonului favorabil efectuarii lucrarilor de constructii prognozele sunt incerte, intrucat portofoliul de contracte si comenzi presupune in majoritatea cazurilor efectuarea de livrari pe termen scurt, ceea ce reprezinta totusi un aspect tipic in industria de tamplarie termoizolanta. Costul materiei prime (PVC) s-a situat pe un trend ascendent din luna ianuarie 2012, fiind inversata tendinta anterioara, iar cresterile respective au fost justificate ca urmare a sporirii cotatiei etilenei si a fortei majore invocate de mai multi furnizori de granule din PVC. De asemenea, pretul dioxidului de titan si cel al altor aditivi s-au majorat, iar Deceuninck trebuie sa isi continue strategia de ajustare corespunzatoare a valorii de comercializare a sistemelor proprii. In acelasi timp, continua optimizarea costurilor operationale, fie ca este vorba despre cele salariale sau de cele aferente consumului implicit de energie necesar productiei", a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group.
Europa de Vest continua sa fie principala tinta a vanzarilor corporatiei
Din punct de vedere al structurii vanzarilor la nivel zonal, conducerea grupului a indicat faptul ca situatia acestora a fost diferita in anumite regiuni ale globului, fiind insa in masura sa raporteze o scadere punctuala a livrarilor doar in cazul subsidiarelor din Europa de Vest. La formarea cifrei de afaceri din primul trimestru a.c., filialele Deceuninck din vestul Europei (exclusiv Germania) au avut un aport de 51,2 milioane de euro (-5,7% fata de perioada similara a anului anterior), cele din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania) de 29,7 milioane de euro (+6,8%), iar in Turcia si Statele Unite ale Americii au fost semnalate incasari de 23,2 milioane de euro (+3,3%, respectiv +15% daca se iau in considerare veniturile exprimate in moneda locala) si de 13,9 milioane de euro (+15,9% sau +10,1% in cazul livrarilor in USD). Referindu-se la conditiile specifice pietelor in cadrul carora Deceuninck isi desfasoara activitatea, Tom Debusschere a precizat ca, pentru primul trimestru, "desi Europa de Vest continua sa fie principala tinta a vanzarilor corporatiei, comenzile au fost influentate de indicatorii macroeconomici negativi in aproape toate tarile regiunii, chiar daca in Belgia a avut loc o majorare datorata reluarii achizitiei de ferestre din PVC cu proprietati sporite de izolare termica, pe fondul anuntului guvernamental privind reacordarea de stimulente in cazul aplicarii masurilor de crestere a performantei energetice a cladirilor. Filialele din zona Europei Centrale si de Est au consemnat o majorare a cererii de sisteme din PVC. In anumite state, cum ar fi Polonia Federatia Rusa si Germania, vanzarile din trimestrul intai au fost optime, in timp ce in alte tari din zona problemele au continuat sa se intensifice, mai ales ca urmare a continuarii aplicarii masurilor de austeritate si a unui mediu macroeconomic extrem de fragil. In Turcia, veniturile subsidiarei s-au majorat cu 3,3%, la 23,3 milioane de euro, chiar daca deprecierea lirei turcesti in raport cu euro a avut un impact negativ asupra vanzarilor. Sporirea de 15% (care ar fi fost consemnata in eventualitatea unor rate constante de schimb) s-a datorat depasirii problemelor anterioare intampinate la export, iar cererea pe plan local a continuat sa se majoreze, trendul respectiv fiind sustenabil pe termen scurt si mediu. In Statele Unite ale Americii, majorarea de 15,9% a vanzarilor filialei Deceuninck North America din trimestrul intai (cand s-a ajuns la 13,9 milioane de euro) a fost influentata puternic de reajustarea cursului monedei USD (in cazul unor rate constante de schimb sporirea s-ar fi situat la 10,1%), precum si de reluarea pe scara larga a lucrarilor de reabilitare din mediul rezidential, care a adus noi beneficiari pentru produsele inovatoare ale Deceuninck. Totusi, pe fondul persistentei unor factori multipli, cum ar fi deprecierea pretului la locuinte, rata relativ mare a somajului si inasprirea conditiilor de acordare a creditelor, volumul lucrarilor de constructii rezidentiale noi s-a plasat la niveluri minime din punct de vedere istoric".
***
Cu 3.000 de angajati (inclusiv cei temporari), din care 700 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume. Daca in 2011 rezultatele financiare au ajuns la 536 milioane de euro, in 2010 cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 558 milioane de euro (la un profit net de 8,5 milioane de euro). Aceasta a reprezentat o crestere cu 10,28% fata de 2009, cand s-au consemnat venituri de 506 milioane de euro. La nivelul lui 2008, inaintea declansarii crizei economice, vanzarile nete ale Deceuninck au insumat 630 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left