Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Vanzarile cantitative au sporit cu 2,7%
DECEUNINCK: Vanzarile cantitative au sporit cu 2,7%
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 23 Oct 2014 15:43
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in primele noua luni ale anului 2014, corporatia a consemnat o majorare a cantitatilor de sisteme comercializate pana la +2,7%, determinata cu precadere de impulsionarea comenzilor in aproape toate tarile importante, cu piete de mari dimensiuni, exceptand Franta, Germania si Federatia Rusa. Totusi, vanzarile au continuat sa fie influentate negativ de impactul nefavorabil al cursului de schimb dintre moneda europeana si alte valute (-6%), intrucat euro s-a apreciat fata de toate monedele nationale din tarile unde se deruleaza activitati comerciale, mai putin fata de lira sterlina. In schimb, modificarile pretului la anumite produse in cadrul unor arii geografice strategice, coroborate cu ajustarile efectuate ca urmare a scumpirii materiei prime din Turcia, au avut un aport pozitiv net (+2,3%). Potrivit unui comunicat al corporatiei, vanzarile nete consolidate s-au cifrat la 405,6 milioane de euro, fiind mai scazute cu -0,9% raportat la perioada ianuarie-septembrie 2013. Dintre aspectele relevante pentru holding, survenite in trimestrul al treilea a.c., se remarca aprobarea achizitiei Pimas de autoritatile competente in materie de concurenta din Turcia si Rusia, cresterea capitalului cu suma de 50 milioane de euro pentru finantarea dezvoltarii strategice, anumite modificari in consiliul de administratie al grupului (cu nominalizarea lui Willy Deceuninck ca administrator onorific), respectiv constituirea subsidiarei Deceuninck do Brasil, in urma preluarii distribuitorului local de profile pentru ferestre Althera. "Deteriorarea mediului macroeconomic in zona euro a avut un impact negativ asupra vanzarilor grupului din trimestrul al treilea. Avand in vedere planul de activitati referitor la revigorarea sectorului de constructii noi si cresterea gradului de incredere a consumatorilor in Franta, evolutia a fost in conformitate cu estimarile initiale. Deducerile fiscale destinate sustinerii proiectelor de constructie si reabilitare termica eficiente din punct de vedere energetic, anuntate in luna iulie pentru a intra in vigoare in septembrie, au fost insa amanate si consideram ca acestea vor incepe sa genereze efectele pozitive scontate abia in 2015. In alta ordine de idei, reculul vanzarilor pe piata din Germania, incepand din august a.c., a fost oarecum neasteptat si, din pacate, tendinta descendenta se perpetueaza in al patrulea trimestru. Situatia economica in general deficitara si problematica din Europa continentala contrasteaza puternic cu robustetea sectoarelor de constructii din Statele Unite ale Americii si Marea Britanie, unde inregistram cresteri de doua cifre (ca nivel procentual). Subsidiarele din Spania si Italia au raportat, de asemenea, majorari de doua cifre, de aceasta data din punct de vedere cantitativ, pe fondul sporirii competitivitatii afacerilor, in pofida unui mediu economic inca nesigur si instabil. Intre timp, continuam sa efectuam investitii pentru dezvoltarea sustenabila din SUA, respectiv in Turcia si tarile emergente. Cel mai important aspect este dat de obtinerea autorizarii finale pentru achizitia Pimas (Pimapen), reprezentand cea mai apreciata marca de ferestre din Turcia. Actualmente, Pimapen s-a integrat in cadrul Deceuninck cu fabricile sale din Istanbul – Turcia si Rostov pe Don – Rusia (unde se realizeaza produse sub marca Enwin). Estimam ca preluarea Pimapen va avea o contributie anuala de 60 milioane de euro la vanzarile grupului. In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, consideram ca tendintele actuale ce induc fluctuatii ale cifrei de afaceri in diferitele regiuni ale globului se vor observa si in trimestrul al patrulea din 2014. Incertitudinea economica actuala remarcata pe diverse piete-cheie, coroborata cu un portofoliu de contracte si comenzi relativ instabil, insa tipic pentru domeniul nostru de activitate, nu ne permit sa elaboram estimari valorice sau cantitative pentru exercitiul financiar in curs – si cu atat mai putin pentru 2015. Intrucat avem o pozitie optima pentru a contracara eventualele efecte nefavorabile, insa temporare, ale unui mediu economic dificil, ne mentinem, in consecinta, angajamentul de a proteja marjele de profit prin inovatie, imbunatatiri continue ale productivitatii si control riguros al costurilor”, a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group.
Situatie optima pe pietele emergente
In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru primele noua luni din 2014, ca si cele din trimestrul al treilea, au fost contrastante. Astfel, in spatiul Europei Central-Estice, inclusiv Germania (CEE) livrarile din ianuarie-septembrie a.c. s-au diminuat, ca valoare, cu -5,7%, pana la 115,3 milioane de euro, dar, in cazul in care se iau in considerare rate similare de schimb valutar, scaderea ar fi fost de -0,2% (corespunzatoare unei stabilizari). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in trimestrul al treilea, filialele din intreaga regiune au raportat diminuari ale vanzarilor, rezultatele fiind subminate si de deteriorarea cursului rublei si coroanei cehe. In plus, subsidiarele din Rusia si Germania, cele mai mari piete din CEE, au fost grav afectate, cu scaderi de peste 10%. In schimb, rezultatele consemnate dupa traversarea primelor noua luni indica fluctuatii deosebite, cu majorari cantitative in Polonia si Cehia, respectiv scaderi in Federatia Rusa si Germania. In ianuarie-septembrie 2014, in Europa de Vest a avut loc o stabilizare (0%), la 137,4 milioane de euro, pentru America de Nord s-a evidentiat o majorare de 7,7%, pana la 61,3 milioane de euro, iar in Turcia si tarile emergente fluctuatiile cursului de schimb au determinat un regres de -1,3%, la 91,5 milioane de euro (+15,5% in conditiile aceleiasi rate de schimb ca in primele trei trimestre din 2013). Stabilizarea din Europa de Vest se datoreaza partial faptului ca tot mai multe companii din industria de ferestre isi adapteaza liniile de fabricatie pentru a realiza produse cu inalta eficienta energetica si valoare adaugata mare, folosind sisteme cu tehnologia Linktrusion, care contribuie la cresterea cu 30% a izolarii termice, in conditiile unui consum de materie prima cu 40% mai redus comparativ cu solutiile traditionale din PVC. In Turcia, conflictul din Orientul Mijlociu (cu precadere din Siria si Irak) nu s-a repercutat momentan in vanzari si, in pofida unui recul cantitativ nesemnificativ pe piata locala, filiala din aceasta tara a reusit sa transpuna progresiv si cu succes costul in crestere al materiilor prime in pretul sistemelor comercializate. Pe pietele emergente (unde exportul este coordonat tot de subsidiara din Turcia si insumeaza 15% din rezultatele sale) livrarile progreseaza in mod optim, cu precadere in America de Sud si India, pe continentul sud-american fiind impulsionate si de participarea Deceuninck la expozitia Fesqua din São Paulo – Brazilia, organizata cu o frecventa bianuala. In fine, in America de Nord cresterea se datoreaza mai ales dinamicii deosebite a segmentului de piata ce presupune reabilitarea termica a imobilelor rezidentiale, pentru care Deceuninck North America a adoptat o strategie aparte, care consta in lansarea permanenta de produse si sisteme inovatoare, promovarea notorietatii marcii, recrutarea de noi clienti si consolidarea relatiilor comerciale cu beneficiarii existenti etc. Astfel, majorarea vanzarilor a devenit superioara celei medii a pietei nord-americane, in ansamblul sau.    
***
Cu 2.700 de angajati, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, centre industriale de fabricatie in Belgia, Franta, Marea Britanie, Polonia, Germania, Cehia, Federatia Rusa, Thailanda, Turcia, precum si in America de Nord. Anul trecut, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala, care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat o cifra neta de afaceri in valoare de 19,67 milioane de lei in 2013 (+0,56%), iar la nivelul lui 2012 aceasta a fost de 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de 21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left