Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - Franta: Trend ascendent pentru industria ferestrelor
Franta: Trend ascendent pentru industria ferestrelor
Furnizori de sisteme Publicat de AG&F 21 Dec 2005 11:30
Potrivit unui studiu realizat de Batim Etudes in colaborare cu Sindicatul National al Constructorilor de Ferestre, Fatade si Activitati Asociate (SNFA), in anul 2004 piata franceza de tamplarie termoizolanta s-a aflat pe un trend ascendent. In comparatie cu datele statistice din anul 2000 referitoare la acest sector de activitate, cresterea s-a cifrat la circa 9%, datorita majorarii volumului vanzarilor - de la 9,5 milioane de unitati de fereastra (u.f.) livrate in 2000, la 10,8 milioane u.f. in 2004. Din punct de vedere valoric, in intervalul 2000-2004 saltul a fost de 3%, pretul mediu pentru o fereastra montata insumand 566 de euro.

Piata este dominata de sistemele din PVC
Un fenomen usor de sesizat il constituie cel al maririi cotei de piata pentru tamplaria din PVC, in detrimentul celei din lemn. In 2000, ferestrele din lemn detineau 19,9% din total, pentru ca, ulterior, acest indicator sa se diminueze constant (17,9% in 2002 si 16,8% in 2004). Situatia este diametral opusa in cazul ferestrelor/usilor din PVC. Astfel, in anul 2000, acest tip de tamplarie avea o cota de 61,6%, in 2002 inregistrandu-se un nivel de 63,1%, respectiv 63,8% in 2004. O tendinta similara produselor din PVC s-a semnalat si in cazul ansamblurilor din aluminiu. In 2000, volumul achizitiilor de ferestre fabricate din acest material era inferior celui al tamplariei din lemn (16,9%, fata de 19,9%). Cresterea din intervalul 2002-2004 a fost insa de 8,7%, anul trecut tamplaria din aluminiu detinand 17,7% din piata. Cea mai spectaculoasa evolutie s-a consemnat in cazul materialelor compozite (+13,5%), desi - avand in vedere criteriile valorice sau cantitative - aceasta solutie inovatoare nu reprezinta, inca, un competitor real pentru celelalte categorii de materiale (avand o cota de piata de numai 1,5% in 2004).

Cresterea valorica favorizeaza ansamblurile din aluminiu
In raport cu volumul total al livrarilor, PVC-ul este liderul pietei, insa, ca nivel valoric, situatia este mai echilibrata. In anul 2004, peste 63,8% din unitatile de fereastra cumparate de beneficiarii din Franta au fost din PVC, dar sumele incasate de producatori au reprezentat 53,9% din total. Pretul ridicat al tamplariei din aluminiu, respectiv costul superior de achizitie a celei din materiale compozite (cu pana la 55% mai mare decat media pe u.f.), au determinat o sporire accentuata a valorii vanzarilor in raport cu numarul mai redus de unitati livrate. Astfel, cota ansamblurilor din aluminiu (calculata conform raportului euro/u.f.) a fost de 27,8% in 2004, iar materialele compozite au contribuit cu 2,4% la total. In ceea ce priveste tamplaria din lemn, procentul valoric este comparabil cu cel cantitativ (16%, respectiv 16,8%).

Ansamblurile oscilo-batante sunt solicitate de 18% dintre clienti
Analiza Batim Etudes evidentiaza si ponderea tamplariei in ceea ce priveste modalitatea de actionare, ferestrele cu deschidere normala (clasice) fiind cele mai solicitate. Astfel, din punct de vedere al sistemului de inchidere, cota de piata a acestora s-a majorat de la 59% in 2002, la 61% in 2004. Ansamblurile oscilo-batante sunt solicitate de 18% dintre beneficiari, fiind urmate de cele glisante (12%). Ferestrele fixe detin 5% din total, in timp ce alte tipuri de tamplarie ocupa un segment de piata de 4%, de doua ori mai mic decat in 2002. Se precizeaza faptul ca majoritatea ferestrelor (94%) au forma rectangulara, diferenta fiind reprezentata de cele speciale (in arcada, rotunde sau ovale), aceasta situatie fiind similara cu cea din 2002.

Piata sistemelor de umbrire si a vitrajelor speciale
Dezvoltarea segmentului sistemelor de umbrire destinate tamplariei termoizolante este inca nesemnificativa, deoarece mai putin de 20% dintre ferestrele comercializate in Franta au fost echipate cu accesorii specifice (rulouri). Cele mai multe ansambluri pentru care clientii au solicitat elemente de protectie solara sunt executate din PVC (80%). In ultimii doi ani, s-a inregistrat o crestere a gradului de utilizare a vitrajelor performante (de la 51% in 2002 la 60% in 2004). Astfel, in anul 2002, ferestrele prevazute cu o singura foaie de sticla reprezentau numai 1% din total, iar in 2004 vanzarea acestora a fost sistata. Un trend descendent a fost consemnat si in cazul geamului clasic, cu doua foi din sticla float. In 2002, acest sortiment detinea 48% din total, pentru ca, in 2004, sa ajunga la un nivel de 40%. Folosirea sticlei Low-E este semnificativa, ponderea acesteia marindu-se de la 34% in 2002 la 46% anul trecut. Vitrajul dublu cu proprietati de fonoizolare si-a mentinut cota de piata (6%), iar cel care asigura caracteristici termice/fonice superioare a inregistrat un recul (de la 5% in 2002 la 3% in 2004). In ceea ce priveste geamul laminat (antiefractie), nivelul inregistrat pentru aceasta varianta (folosita mai ales in cadrul unor aplicatii speciale) s-a diminuat cu un procent (ajungand la 4% in anul 2004). Din punct de vedere dimensional, pe piata franceza vitrajul termoizolant de 24 mm este predominant, peste 81% dintre ferestrele achizitionate in 2004 avand in componenta geamuri cu acest gabarit (in anul 2002, cota acestora era de 69%). In schimb, s-a micsorat gradul de folosire a celor cu grosime de 20 mm, de la 26%, in 2002, la 15%, in 2004. Vanzarile de ferestre avand vitraje cu grosimi egale si mai mari de 26 mm s-au mentinut la un nivel de 4-5% din total. Specialistii Batim Etudes arata faptul ca aproape 50% din tamplaria de lemn include geam de 20 mm, in timp ce ferestrele din PVC (in proportie covarsitoare) sunt dotate cu vitraje de 24 mm.

Vanzari catre firme independente specializate in montaj
Din punct de vedere al distributiei, marii producatori prefera sa efectueze vanzari catre societati independente specializate in montaj (29% din total). Livrarile pe aceasta relatie sunt singurele care si-au modificat pozitiv ponderea (fata de 24%, in anul 2002). Unitatile de fereastra fabricate in cadrul unor puncte de lucru situate pe santier au avut o cota de 15%, in timp ce vanzarile directe la locul de montaj au reprezentat 7%. Ambele modalitati de livrare s-au aflat in regres fata de 2002, cand indicatorii respectivi se situau la 17%, respectiv 8%. Un trend negativ s-a consemnat si in cazul vanzarii de ferestre prin mari distribuitori (retele ce includ centre comerciale de bricolaj), nivelul fiind de 9% anul trecut fata de 10% in 2002, iar comenzile de tamplarie realizate de magazinele mici s-au redus cu un procent (ajungand la 14% in 2004). Volumul vanzarilor s-a mentinut constant atat pentru tamplaria cumparata de la showroom-urile fabricantilor (8%), cat si pentru livrarile directe (16%) efectuate prin sediul unitatii de productie catre persoane fizice (carora li se asigura inclusiv servicii de montaj).

Peste 200 de milioane u.f. trebuie inlocuite
Numai 27% dintre ferestrele realizate in 2004 de catre operatorii pietei franceze au fost destinate constructiilor noi, in timp ce 73% din livrarile de tamplarie erau directionate catre lucrarile de renovare/reabilitare termica a cladirilor existente. Astfel, 19% din vanzari au vizat piata unitatilor locative unifamiliale (vile nou-construite), 4% fiind ferestre utilizate la echiparea imobilelor de apartamente (nivel similar cu cel al tamplariei pentru obiective nerezidentiale). In cadrul lucrarilor de modernizare, furnizarea de ansambluri pentru case este preponderenta (48%), fiind urmata de inlocuirea tamplariei la apartamente (11%) si de schimbarea celei pentru cladiri din segmentul nerezidential (7%). Avand in vedere acest aspect, optiunile beneficiarilor nu s-au modificat semnificativ in intervalul analizat, intrucat sectorul locuintelor detinea, in 2004, o pondere de 89%, fata de 87% in 2002. Analistii francezi sustin ca, in perioada urmatoare, s-ar putea constata o reorientare a producatorilor catre domeniul cladirilor industriale/de birouri, comerciale sau spatii de depozitare, deoarece se impune inlocuirea a peste 200 milioane de unitati de fereastra instalate in cadrul obiectivelor realizate pana in anul 1980. Faptul ca piata constructiilor speciale (fatade cortina, luminatoare etc.) nu a fost cuprinsa in acest studiu constituie o explicatie a diferentei procentuale dintre domeniul rezidential si cel nerezidential, se mai precizeaza in documentul Batim Etudes.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left