Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - HUNTER DOUGLAS: Majorare de peste 10% a vanzarilor
HUNTER DOUGLAS: Majorare de peste 10% a vanzarilor
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 22 Mai 2017 07:06
Corporatia Hunter Douglas NV - lider mondial al pietei elementelor de protectie solara pentru ferestre Luxaflex si producator important de sisteme destinate aplicatiilor arhitecturale - a raportat pentru 2016 o crestere de 10,5% a cifrei de afaceri. In pofida impactului negativ al cursului valutar, rezultatele pozitive se datoreaza unei tendinte de sporire a comenzilor pe plan global (cu unele exceptii notabile), precum si aportului deosebit al noilor entitati preluate, mai ales ca in exercitiul financiar trecut s-a remarcat un progres cantitativ relativ semnificativ al livrarilor de produse din categoria tehnicii de umbrire. In consecinta, vanzarile consolidate din ianuarie-decembrie 2016 au ajuns la 2,821 miliarde USD, iar in 2015 acestea au insumat 2,552 miliarde USD, iar in acelasi timp holdingul si-a majorat rentabilitatea, exprimata atat prin indicele EBITDA, cifrat la 364,9 milioane USD (+15,2%), cat si prin profitul net total (202,8 milioane de euro, in crestere cu +29,9%).
"Situatia intervalului de referinta, reprezentat de anul trecut, a reflectat, de fapt, o majorare de 3,8% a cantitatilor comercializate pe aproape toate meridianele globului, coroborata insa cu un impact nefavorabil de 2,4% al cursului de schimb valutar, compensat total de un aport pozitiv de 9,1% al companiilor preluate si integrate. Vanzarile au fost, astfel, optime in America de Nord, Europa si Asia, dar s-au depreciat in America Latina si s-au stabilizat in Australia", a declarat Ralph Sonnenberg, presedinte executiv al Hunter Douglas NV, care a cedat functia de CEO (ce presupune asumarea responsabilitatii pentru operatiunile generale de afaceri) lui David si Marko Sonnenberg.
Ca urmare a acestui fapt, s-au remarcat modificari structurale din punct de vedere al pietelor-tinta, deoarece subsidiarele din America de Nord au contribuit cu 50% la cifra de afaceri din 2016, fiind urmate de filialele din Europa (35%) si de cele din America de Sud (6%), Asia (6%) si Australia (3%). Sistemele de protectie solara pentru ferestre au constituit aproape 83% din cantitatea totala comercializata, iar diferenta (de 17%) a fost reprezentata de elemente pentru aplicatii arhitecturale (parasolare folosite la fatade) si alte produse. Din punct de vedere al perspectivelor pentru 2017, managerii holdingului estimeaza o crestere continua in SUA si Asia, un mediu de afaceri care se imbunatateste in Europa si o continuare a dificultatilor in America Latina. Grupul Hunter Douglas este insa pregatit sa faca fata oricaror provocari, aflandu-se pe o pozitie solida in termeni de produse, distributie, aspecte financiare si de management.
Referindu-se la rezultatele celui de-al patrulea trimestru din 2016, conducerea grupului indica o sporire mult mai substantiala, de 18,4%, a vanzarilor, la 759 milioane USD, pe fondul unei cresteri cantitative de 4,3%, al unui impact negativ al ratelor de schimb de 1,9% si al unei majorari de 16% al aportului generat de companiile achizitionate. Mai mult, in ceea ce priveste vanzarile regionale din 2016, in Europa s-au consemnat 980 milioane USD (+7%, in pofida unei majorari cantitative de numai 1%), dar daca se iau in considerare rezultatele exprimate in moneda comunitara, se remarca o sporire de 8%, la 890 milioane de euro. In America de Nord, majorarea livrarilor s-a plasat la 18%, pana la 1,419 miliarde USD, ca de altfel si in Asia (2% sau 174 milioane USD), dar in America Latina (-12% sau 162 milioane USD) si Australia (0% sau 83 milioane USD) au avut loc fie o depreciere destul de ampla, fie o stabilizare, din cauza scaderii ca volum a livrarilor (cu -2%) in Asia sau ca urmare a impactului negativ minim al cursului dintre dolarul american si cel australian (-1%), compensat de aportul achizitiilor (+5%) in Australia. Mai trebuie mentionat si ca, in pofida unor conditii adverse pe anumite continente, holdingul si-a continuat politica de investitii, cheltuielile de capital ajungand la 84 milioane USD in intervalul ianuarie-decembrie al anului trecut (fata de 60 milioane USD in 2015), iar pentru intregul exercitiu financiar in curs Hunter Douglas si-a planificat sa aloce fonduri totale de aproximativ 100 de milioane USD, alte 80 milioane USD reprezentand cheltuieli pentru depreciere si amortizare.
***
Corporatia Hunter Douglas - Olanda, care integreaza (in urma unei restructurari, precum si a unor achizitii ulterioare) 130 de companii, avand 50 de fabrici si 80 de unitati implicate in operatiuni de asamblare in peste 100 de tari, reprezinta - in acceptiunea managerilor sai - liderul de necontestat al pietei mondiale a sistemelor de protectie solara pentru ferestre si un producator important de sisteme arhitecturale. Cei 19.500 de angajati (comparativ cu 16.000 de persoane in momentul restructurarii din 2015) urmaresc principiile actuale privind economia de energie si sustenabilitatea, mai ales ca aceste concepte nu pot fi corect implementate in absenta instalarii elementelor de protectie solara in cadrul cladirilor. Pentru anul 2013, holdingul a anuntat o majorare de 1,9% a cifrei de afaceri, urmata de o alta crestere, de 2,2% in 2014, pana la 2,695 miliarde USD, dupa care a survenit scaderea evaluata la -5% din 2015, la 2,552 miliarde USD si majorarea de +10,5% din 2016, pana la 2,821 miliarde USD. In tara noastra, grupul - coordonat de echipa manageriala din Elvetia - activeaza prin intermediul unei reprezentante, avand sediul in Capitala si fiind luata in evidenta Ministerului Finantelor Publice in anul 2004. Cele mai recente date oficiale confirma ca, in 2015, subsidiara de pe plan autohton a avut un rulaj de 2,59 milioane de lei (-4,07%, ce reprezinta un ritm de scadere apropiat de cel al corporatiei), dar in conditii de profitabilitate (94.441 lei). Mai mult, pentru 2014, Hunter Douglas Romania a raportat o cifra de afaceri neta de peste 2,7 milioane de lei (-31,18%), in contextul unei pierderi de 0,2 milioane de lei, insa in conditiile in care, cu un an in urma, acest indicator a depasit 3,9 milioane de lei (+105,26%), iar in 2012 rulajul a fost de 1,9 milioane de lei. Informatii suplimentare, la www.hunterdouglas.com
 
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left