Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
Home
HYDRO: Rezultate optime in primul semestru
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 08 Aug 2017 11:00
De vreme ce implementarea sustinuta, de catre managerii corporatiei Hydro, a unui plan ambitios de restructurare si imbunatatire a activitatii Sapa JV (joint-venture detinut momentan in proportie de 50%) a continuat sa aiba rezultatele scontate, initierea unui nou trend de crestere sustenabila a cererii in ianuarie-iunie 2017, cu precadere la produse extrudate, in Europa si America de Nord, a reprezentat principalul aspect pozitiv evidentiat in raportul financiar aferent primului trimestru a.c. Acest context a determinat, printre altele, majorarea cu +17,5% a incasarilor holdingului norvegian in primele sase luni ale lui 2017, comparativ cu perioada anterioara si similara de raportare. Totodata, productia de aluminiu primar a companiei a sporit usor, de la 1.032 kmt la 1.039 kmt, iar pe piata mondiala, dupa mai multi ani de provocari, chiar si in conditiile unei oferte excedentare, datele aferente intervalului analizat indica o continuare a ascensiunii cererii, care va determina cu siguranta, in acest an, o sporire de cel mult 6% a consumului global de aluminiu primar, dupa o crestere de circa 4% a consumului global in 2016. Conducerea holdingului isi mentine astfel previziunile, ce indica inclusiv o continuare a ascensiunii pretului, in contextul cresterii costului cu materiile prime si in cel al unui oarecare echilibru intre cerere si oferta. Practic, datele preliminare pentru semestrul intai din 2017 atesta o sporire de +9,02% a productiei mondiale de aluminiu primar, pana la 31,211 milioane de tone, in contextul in care consumul a ajuns la 31,06 milioane de tone (+5,66%). Daca se exclude China, acesti indicatori ar fi de 13,451 milioane de tone (+1,01%), in cazul productiei, respectiv 14,61 milioane de tone (+3,05%) pentru consum. Toate acestea survin in contextul in care stocul raportat de aluminiu primar s-a diminuat, la 30 iunie 2017, cu aproape -3,32%, de la 5,324 milioane de tone in primul semestru din 2016 la 5,147 milioane de tone. Totodata, cotatia medie la fiecare trei luni a aluminiului primar, stabilita in cadrul LME la nivelul semestrului intai a.c., indica o revenire la profitabilitate, de vreme ce, daca in ianuarie-iunie 2016 acest indice s-a plasat la 1.549 USD/tona, in semestrul intai din 2017 s-a ajuns la 1.885 USD/tona.
Preluare a cotei de 50% din cadrul Sapa de la Orkla
„In exercitiul financiar de referinta, reprezentat de intervalul ianuarie-iunie 2017, veniturile concernului au insumat 47,617 miliarde coroane norvegiene (NOK) sau 5,07 miliarde euro, in timp ce, la data de 30 iunie 2017, incasarile s-au situat la 40,529 miliarde NOK. Totodata, la nivelul Sapa JV, in contextul unei cereri sezoniere relativ substantiale de produse extrudate, ratele solide ale profitabilitatii au determinat o sporire consistenta a rezultatelor operationale si, implicit, a performantei generale. Totodata, la 10 iulie a.c., ne-am anuntat intentia de a prelua de la Orkla si cele 50% din actiunile Sapa, pentru o valoare totala a intreprinderii calculata la 27 miliarde NOK sau circa 2,87 miliarde euro (100% din Sapa), devenind astfel proprietari deplini ai fostului joint-venture. Tranzactia se va finanta prin intermediul lichiditatilor, dar si prin emiterea de obligatiuni pe piata norvegiana si pe cele internationale, iar momentan s-a optat si pentru finantare temporara (constituire de garantii), prin asigurarea unor linii de credit neaccesate momentan. Definitivarea tranzactiei, ce face obiectul unei analize a autoritatilor relevante de concurenta, este preconizata pentru semestrul al doilea din 2017”, a declarat Svein Richard Brandtzæg, presedinte si director executiv al Hydro.
Revenind la rezultatele financiare ale grupului, managerul corporatiei a mai afirmat ca, „intrucat profitabilitatea s-a majorat pentru divizia de bauxita si alumina, respectiv in domeniul produselor de baza din metal, precum si in cel al sortimentelor speciale din metal, apoi s-a stabilizat in sectorul energiei, desi s-a diminuat la produsele sub forma de role, nu este surprinzator ca, in perioada de referinta, Hydro a consemnat un indice UEBIT de 5,214 miliarde NOK (fata de peste 3,119 miliarde NOK in primul semestru din 2016), dar rezultatul net s-a cifrat la 3,401 miliarde NOK (cu o pierdere de 699 milioane NOK dat de efectul nefavorabil al cursului de schimb valutar dintre moneda Braziliei si USD), comparativ cu 4,459 miliarde NOK in ianuarie-iunie 2016. In ceea ce priveste strict activitatea joint-venture-ului Sapa, in cazul caruia Hydro consolideaza momentan 50% din incasari, vanzarile de sisteme pentru tamplarie si alte sortimente extrudate s-au plasat, in primele sase luni ale lui 2017, la 357.000 de tone (nivel cantitativ asemanator celui de 358.000 de tone din trimestrul similar al lui 2016), fiind corespunzatoare unor vanzari efective (ce revin Hydro) de 14,816 miliarde NOK, respectiv aproape 1,58 miliarde euro, in crestere fata de cele 13,988 miliarde NOK din anul anterior. Trebuie insa precizat ca efectele pozitive ale programelor de restructurare si cele date de cresterea ponderii produselor cu valoare adaugata mare, in contextul majorarii cererii pe pietele de referinta, au fost mai puternice in perioada analizata, ceea ce a insemnat un castig pentru Sapa JV. Astfel, holdingului Hydro i-a revenit 50% din profitul operational total (UEBIT) al Sapa, cota evaluata la 846 milioane NOK in ianuarie-iunie 2017, iar in acelasi interval din 2016 acest indicator a fost de 687 milioane NOK. Rentabilitatea actuala a Sapa, reflectata prin indicatorul de profit net, a sporit, ramanand pozitiva (585 milioane NOK, comparativ cu 528 milioane NOK in ianuarie-iunie 2016), fiind convinsi ca acest trend este sustenabil pe termen scurt, mediu si lung. In plus, ca urmare a factorului sezonier, cererea pentru produse extrudate in Europa se imbunatateste in primul semestru din 2017 (+9%), urmand ca strategia bazata pe crearea si promovarea de produse cu valoare adaugata mare, consolidarea unei pozitii competitive privind costurile operationale (la nivelul departamentului Extrusion Europe), precum si eforturile de restructurare incununate de succes in cadrul Sapa Building Systems si Precision Tubing sa aiba rezultatele scontate”.
Tinte ambitioase pentru viitoarea divizie Sapa
In fine, dar nu in ultimul rand, in nota obisnuita unor prezentari sustinute in fata investitorilor institutionali (ce devin disponibile odata cu anuntarea rezultatelor financiare), managerii Hydro au prezentat datele reliefate la o baza de 100% pentru Sapa JV. Pe scurt, vanzarile cantitative totale au fost de 359.000 de tone (359 kmt) in al doilea trimestru al anului 2017 (fata de 366 kmt in aceeasi perioada din 2016), ceea ce corespunde unui indicator UEBIT total de 914 milioane NOK. Totodata, rezultatele istorice trimestriale in ceea ce priveste rulajul au fost reclasificate (incepand cu 2013), motiv pentru care cifrele (auditate) la acest indicator reflecta o cifra de afaceri de 15,309 miliarde NOK in aprilie-iunie 2017 (circa 1,63 miliarde euro), comparativ cu 13,095 miliarde NOK in perioada similara din precedentele 12 luni. Strict pentru Sapa Building Systems, cantitatile de profile fabricate si livrate in aprilie-iunie a.c. au fost de 21.000 de tone (nivel similar celui din trimestrul secund al lui 2016), cu incasari operationale de 2,044 miliarde NOK (comparativ cu 1,939 miliarde NOK) si un indicator UEBIT de 183 milioane NOK (fata de 116 milioane NOK in cel de-al doilea trimestru al exercitiului financiar anterior). De asemenea, in prezentarea destinata investitorilor institutionali, au fost reliefate cateva aspecte legate de preluarea totala a Sapa, ce va deveni o divizie aparte a Hydro - si anume „un campion global al industriei aluminiului”. „Evaluand Sapa cu o valoare a intreprinderii de 27 miliarde NOK, suntem pregatiti ca, inca din prima zi dupa preluare, sa ne axam pe castiguri si pe generarea de lichiditati. Ne asteptam ca, dupa implementarea masurilor strategice prin care Sapa va deveni o noua arie de business a Hydro, sa obtinem sinergii de minimum 200 milioane NOK pe an. Finalizarea tranzactiei o anticipam pentru semestrul al doilea din 2017, insa totul depinde de obtinerea aprobarilor de la autoritatile concurentiale din Brazilia, Canada, China, UE si Turcia”, a explicat Svein Richard Brandtzæg.  
***
In Romania, produsele extrudate ale Hydro (implicit, Sapa JV) pentru arhitectura si constructii sunt comercializate de reprezentanta Hydro Building Systems, din Capitala, fondata in 2006 si inregistrata pe portalul Ministerului Finantelor Publice - MFP (prin transfer/ sosire) in anul 2012. Compania - care avea in 2009 circa 5 angajati si o cifra de afaceri de 0,41 milioane de lei - si-a actualizat specializarea, iar in consecinta a declarat un rulaj nul in 2013 si 2014 (avand cheltuieli minimale, de 944 de lei in urma cu trei ani si de 1.079 lei in 2014) si a fost radiata prin dizolvare cu lichidare in noiembrie 2015, cel mai probabil pentru a se transforma in Sapa Building Systems, importator al sistemelor Wicona. Momentan, nu a fost luata o decizie in acest sens, astfel incat activitatea de export este coordonata de subsidiara omonima a Sapa, din Austria. Intre timp, insa, in noiembrie-decembrie 2016, la MFP au fost inregistrate, in Capitala, persoanele juridice Sapa Extrusion Spain SA si Sapa Extrusion Navarra SL. Insa, dupa cum se cunoaste, in Romania, Sapa detine doua prese de extrudare in cadrul fabricii din Chisineu-Cris (Arad), operationale din 2004, unde lucreaza 200 de angajati, coordonati de managerul Didier Senn. Potrivit datelor oficiale, 85% din productia acestei unitati (ce a reprezentat o investitie de tip „greenfield” a Alcoa in Romania, care a ajuns efectiv din 2009 sa opereze in cadrul unui joint-venture cu Sapa) se indreapta catre clienti din Austria, Franta, Germania si tarile Benelux. Conform celor mai recente informatii transmise catre MFP, Sapa Profiles - Arad (ce se ocupa cu metalurgia aluminiului) a realizat in 2014 o cifra neta de afaceri de 257,4 milioane de lei (cu 182 de angajati), in conditii de profitabilitate, iar in 2013 acest indicator a fost de 169,05 milioane de lei. In consecinta, daca se coroboreaza informatiile mentionate anterior, la nivelul lui 2014 livrarile Sapa Profiles in Romania au avut o valoare de circa 38,5 milioane de lei. De asemenea, rezultatele consemnate de Sapa Profiles - Arad in 2015 sunt disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice. Astfel, in acel moment, compania a lucrat cu 176 de salariati, raportand un rulaj net de 243,7 milioane de lei, scaderea respectiva fiind insotita si de o pierdere neta consistenta, de peste -8,8 milioane de lei, iar Sapa Profiles a acumulat datorii totale de 59,6 milioane de lei. In contextul in care se presupune ca exportul a ramas tot la nivelul de 85%, livrarile anului 2015 in Romania au fost de 36,55 milioane de lei. Momentan, datele din bilantul simplificat pentru 2016 nu au fost date publicitatii pe portalul ministerului de resort. Informatii suplimentare, la www.hydro.com
 
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left