Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 25 Aprilie 2018
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

ALUKONIGSTAHL SRL

ALUKONIGSTAHL SRL
Adresa: B-dul Unirii nr. 64, bl. K4, Bucuresti, Sector 3
Telefon: 021/327.77.80
Fax: 021/326.48.60
E-mail: office@alukoenigstahl.ro
Web site: www.alukoenigstahl.ro
Domenii: Profile din PVC | Profile aluminiu & materiale pentru placari
Descriere activitate
Sisteme de profile din PVC, aluminiu si otel pentru ferestre, usi, sere, pereti cortina si luminatoare.
Prezentare companie/institutie
ALUKONIGSTAHL: Strategie flexibila, pentru consolidarea cotei de piata
Compania Alukonigstahl, din Bucuresti, reprezentanta grupului Konig - Austria, a implementat in perioada recesiunii o strategie proactiva de adaptare la noile cerinte ale pietei de sisteme arhitecturale din aluminiu. Astfel, pe fondul dezvoltarii puternice a segmentului de energie regenerabila, conducerea societatii a luat decizia abordarii sistematizate a domeniului respectiv, ceea ce a determinat ca in 2012 ponderea acestuia in cifra de afaceri sa ajunga la cota de 18% - 20%. In continuare insa, strategia Alukonigstahl se concentreaza pe consolidarea pozitiei detinute pe segmentul profilelor din aluminiu si otel destinate executiei de tamplarie termoizolanta si fatade cortina, cota de piata din domeniul solutiilor premium depasind nivelul de 60%. De asemenea, orientarea spre cercetare-dezvoltare a furnizorilor de sisteme reprezentati in Romania a ramas nealterata, fapt ce asigura o dinamica deosebita procesului de inovare si, implicit, o imbunatatire continua a caracteristicilor tehnice aferente produselor promovate.
 
Attila Beer, administrator Alukonigstahl:
„Scaderea din intervalul 2009 - 2011 a fost, dintr-un anumit punct de vedere, benefica. Din punct de vedere individual, se impune cateodata o schimbare, care poate fi sintetizata prin ideea de «mai putini bani pentru mai multa munca». Intr-un scenariu optim, conceptul respectiv s-ar putea extinde la nivelul intregii societati, iar acest laitmotiv ar putea avea consecinte favorabile in planul dezvoltarii. In ceea ce ne priveste, recesiunea a implicat modificarea sistemului de vanzari, precum si a atitudinii fata de investitori, fiind necesara identificarea unor noi argumente care sa-i determine pe acestia sa aleaga solutiile promovate de compania noastra”.
 
Vanzari de 350 milioane de euro, pentru grupul Konig
Fondat in 1864 in localitatea Retz - Austria, holdingul Konig si-a inceput activitatea prin comercializarea de repere speciale din otel. Dezvoltarea firmei a fost accelerata in anii care au urmat, in portofoliu fiind inclusa o gama tot mai diversa de sisteme metalice, inclusiv din gama produselor din aluminiu. Astfel, Alukonigstahl a demarat in 1960 parteneriatul cu firmele Schüco si Jansen, stabilind orientarea fara echivoc in directia calitatii tehnologice. Cu timpul, atentia conducerii companiei s-a indreptat inspre regiunile Europei de Est si de Sud-Est, fiind infiintate reprezentante corporative in Ungaria, Romania, Bulgaria, Croatia, Serbia-Muntenegru, Bosnia-Hertegovina, Slovenia, Cehia, Polonia si Slovacia. Un element important de mentionat este reprezentat de preluarea, in 2011, a controlului asupra activitatii companiei Doma Solartechnik, actiune prin care societatea s-a lansat pe segmentul tehnologiei fotovoltaice. In prezent, grupul coordoneaza 21 de birouri comerciale in 12 state de pe mapamond, logistica bazandu-se pe 12 depozite descentralizate, avand o suprafata totala de peste 45.000 mp. Din punct de vedere financiar, Konig a realizat, in 2011, o cifra de afaceri de aproximativ 350 milioane de euro, mai mult de jumatate din incasari fiind generate de activitatea derulata in afara granitelor Austriei. Obiectivul declarat pe termen lung este constituit de castigarea pozitiei de lider pe toate pietele in care compania este prezenta, acest deziderat putand fi atins prin stabilirea unor parteneriate puternice cu toti clientii si prin promovarea unor sisteme cu performante maxime, inaccesibile produselor disponibile in oferta companiilor concurente. In Romania firma deruleaza operatiuni specifice din 1995, in ultimii 18 ani livrand profile din aluminiu si otel pentru majoritatea obiectivelor de mare anvergura, realizate pe plan national. Dintre acestea, pot fi mentionate: cladirile de birouri Crystal Tower (singurul imobil din Romania dotat cu o fatada cortina de tip «double-skin»), Nusco Tower, Sky Tower, Swan Office & Technology Park, Lakeview Offices, Business City Center, America House, Bucharest Tower Center, North Gate etc., centrele comerciale Sun Plaza (Bucuresti), Iulius Mall (Cluj-Napoca), River Plaza (Ramnicu Valcea), hotelurile Ramada (Sibiu), Novotel (Bucuresti) etc. Din punct de vedere financiar, compania locala a consemnat un punct maxim al cifrei de afaceri in anul 2008, cand incasarile au cumulat 25 milioane de euro. In urmatorii doi ani, pe fondul instalarii crizei economice, societatea s-a confruntat cu o contractie a vanzarilor, insa 2011 a reprezentat momentul revirimentului, in urmatoarele 12 luni reusind sa comunice rezultate de 12 milioane de euro (+4%).
Orientare explicita catre segmentul fotovoltaic
Pentru 2013, managementul societatii este, de asemenea, optimist, prognozand atingerea cotei de 14 milioane de euro, iar o contributie insemnata la acest progres va fi exercitata, din nou, de livrarile de profile metalice si panouri pentru aplicatiile fotovoltaice. „Se poate afirma ca partea cea mai dificila a recesiunii a fost depasita, cu conditia ca obiectivul propus pentru 2013 sa fie atins. Conform estimarilor noastre, perioada dificultatilor se va intinde pe durata a aproximativ sapte ani, astfel incat se poate afirma ca ne mai asteapta inca trei ani de dezechilibre, dar si de oportunitati pe care unele companii le-ar putea utiliza in folosul propriu. Exploatarea resurselor puse la dispozitie de noua tendinta de promovare a energiei regenerabile poate constitui un impuls de dezvoltare pe care firma noastra l-a identificat in urma cu mai mult timp. Prima astfel de livrare a avut loc la o cladire din Cluj-Napoca, unde fatada existenta (realizata din profile de otel fara elemente de rupere a puntii termice) a fost inlocuita cu un sistem de perete cortina din aluminiu, iar in zona opaca de parapet s-au instalat panouri fotovoltaice. In 2012 a fost finalizat un alt proiect ce a presupus utilizarea de solutii promovate de compania noastra, fiind montata o instalatie cu o capacitate de aproape 1 MW la sediul Selgros - Pantelimon. De asemenea, in prezent participam la un proiect de 60 MW in zona Giurgiu, unde livram insa doar structura din aluminiu”, a afirmat Attila Beer, administrator al societatii.
Imbunatatirea gradului de pregatire profesionala a partenerilor
Un program interesant, implementat in 2013, este reprezentat de «Academia Alukonigstahl», gandit astfel incat sa asigure livrarea de catre partenerii firmei pe piata de profil a unor produse corespunzatoare din punct de vedere tehnic. „Nu este suficienta respectarea performantelor in ceea ce priveste materia prima si materialele utilizate, fiind obligatorie punerea in opera conform standardelor locale si europene, precum si instalarea in conformitate cu prevederile tehnologice in vigoare si cu exigentele fizicii constructiilor. Din pacate, chiar dupa 15 ani de activitate, colaboratorii nostri nu au ajuns suficient de bine pregatiti pentru a asigura realizarea unor lucrari conforme, mai ales ca, pe fondul dificultatilor inerente generate de recesiune, s-a accentuat fenomenul de fluctuatie a fortei de munca, firmele din bransa pierzand o mare parte din tehnicienii profesionisti. Astfel, am conceput un program teoretic si practic, organizand cu o frecventa bianuala seminarii in cadrul unor centre regionale, in urma absolvirii carora specialistii prezenti primesc o atestare profesionala. Pregatirea presupune atat familiarizarea cu o serie de cunostinte generale despre sistemele de ferestre, usi si pereti cortina (cum ar fi, de exemplu, dimensionarea corecta a proiectelor, stabilirea cantitatii necesare de materiale etc.), cat si realizarea unor demonstratii practice de executie corecta, pentru fiecare tip de produs. Workshop-urile au o durata de doua zile pentru fiecare capitol principal in parte. In paralel, pentru personalul din departamentul tehnic/ofertare al companiilor colaboratoare vor fi disponibile seminarii dedicate pregatirii in vederea utilizarii corecte a software-ului de calcul. Avand in vedere relatiile bune de afaceri pe care Alukonigstahl le are atat cu arhitectii, cat si cu investitorii, noi vom propune pentru executie acele companii care au participat la acest proiect. Astfel, incercam sa asiguram calitatea lucrarilor, cu atat mai mult cu cat anumite neconformitati afecteaza in mod direct marca profilelor utilizate, chiar daca acestea au fost alese corect”, sustine directorul general al firmei.
Solutii pentru case pasive, din categoria profilelor din aluminiu, otel sau PVC
Dintre cele mai performante sisteme arhitecturale din aluminiu aflate in prezent in portofoliul Alukonigstahl, se remarca profilele certificate pentru case pasive - Schüco FW 50+SI si FW 60+SI. Variantele constructive SI (Super Insulation) ale constructiilor de tip montant-rigla realizate prin intermediul celor doua serii se evidentiaza prin detalii inovatoare, fiind reduse la minimum pierderile de energie. Orientarea suprafetelor de reflectie ale capacelor presoare spre interior diminueaza pierderile prin convectie si constituie un alt element cu efect direct asupra valorii coeficientului de transfer termic Uf, care poate ajunge pana la valoarea de 0,76 W/mpK (incluzand si influenta organelor de asamblare). Aceasta performanta se obtine in varianta certificata, dotata cu un sistem vitrat cu o grosime de 46 mm. Testele au fost realizate de Institutul pentru Case Pasive (PHI) din Darmstadt - Germania, folosindu-se un geam termo­izolant triplustratificat (cu Ug = 0,70 W/mpK), instalat la un element de fatada cu dimensiuni de 1,20 m x 2,50 m. De asemenea, pentru prima oara expertii au luat in considerare - pe langa influenta suruburilor de prindere ale capacelor presoare - si efectul calelor de suport pentru sticla. Conductivitatea termica redusa a elementelor presoare constituie motivul principal al influentei nesemnificative exercitate de sistemele de prindere asupra nivelului general de termoizolare. Totodata, dispozitivele de sustinere a vitrajului sunt executate din otel inoxidabil, conductivitatea termica a acestui material fiind cu un ordin de marime mai mica decat a aluminiului. In zona de falt este prevazuta spuma pe baza de polipropilena - un material avand caracteristici sporite de termoizolare. Pe segmentul Jansen, Alukonigstahl promoveaza sortimentul Viss HI, pozitionat in zona de top a sistemelor ce respecta standardul de case pasive. Din punct de vedere constructiv, reperele sunt fabricate din otel placat cu elemente de protectie din aluminiu (material din care sunt realizate inclusiv capacele presoare). In zona de suprapunere a panourilor de sticla si profile s-a prevazut un material de izolare de tip spuma PU, cu o conductivitate termica de 0,035 W/mK. In cazul utilizarii unor metode superioare de termoizolare, Viss HI permite atingerea unor niveluri fara precedent in ceea ce priveste valoarea coeficientului de transfer termic (de 0,74 W/mpK). In ceea ce priveste performantele maxime in domeniul seriilor din PVC, se pot mentiona cele ale Corona SI 82+ Passiv, ce prezinta o adancime constructiva de 82 mm si opt camere de izolare, asigurand un coeficient de transfer termic de pana la 0,8 W/mpK, in functie de tipul de geam termoizolant utilizat. Latimea suprafetei vizibile este de 120 mm, iar caracteristicile statice sunt imbunatatite gratie tehnologiei patentate de procesare compozita a materialului plastic pe baza de PVC-U in combinatie cu aluminiu. Puntile termice sunt eliminate prin utilizarea unor sisteme de ranforsare speciale, care nu mai necesita folosirea elementelor suplimentare de izolare (din categoria spumelor poliuretanice). Conform datelor calculate pentru o fereastra clasica echipata cu geam termoizolant avand un factor Ug de 0,7 W/mpK, valoarea transmitantei termice este de 0,75 W/mpK atat in regiunea de glaf, cat si in celelalte zone perimetrale ale ansamblului.
Investitie de 1,2 milioane de euro, derulata in 2013
In opinia managementului Alukonigstahl, perioada urmatoare va fi caracterizata, in continuare, de incertitudine, mai ales pe segmentul constructiilor, care a fost cel mai puternic afectat de recesiune. Cu toate acestea, compania pune accentul la fel de puternic pe dezvoltare, in special pe segmentul solutiilor din aluminiu, fabricate sub licenta Schüco. De altfel, aceasta tendinta a fost foarte vizibila la targul international de profil Bau, desfasurat in prima luna din 2013 in cadrul centrului expozitional din München. Cu aceasta ocazie, expertii companiei germane au lansat peste 50 de inovatii in domeniul sistemelor metalice si al celor conexe, demonstrand atat capacitatea deosebita de cercetare-dezvoltare, cat si orientarea spre viitor, prin promovarea solutiilor eficiente din punct de vedere energetic. Aceasta abordare este preluata inclusiv la nivelul Alukonigstahl, care intentioneaza sa implementeze un program ambitios de investitii in acest an. „Fondurile alocate vor insuma aproximativ 1,2 milioane de euro si vor viza renovarea centrului logistic pe care il detinem deja in zona de sud a Capitalei. De asemenea, proiectul mai prevede edificarea unei hale moderne, cu o suprafata de 2.700 mp, care va fi destinata depozitarii celor mai solicitate sisteme pe piata locala. Din punct de vedere strategic, in intervalul urmator ne vom orienta inclusiv spre un segment de piata in care prezenta companiei noastre a fost mai putin resimtita. Este vorba despre domeniul compartimentarilor, unde va fi derulata o activitate mult mai intensa in viitor. Decizia este justificata de conditiile obiective constatate pe piata imobilelor de birouri, unde au loc numeroase mutari ale sediilor de companii, situatie in care se impune reamenajarea spatiilor interioare, pentru satisfacerea cerintelor noilor chiriasi. Totodata, ne propunem sa introducem in portofoliu o serie de produse noi, cum ar fi, de exemplu, rulourile interioare si sistemele din aluminiu ceva mai simple, venind astfel in intampinarea cererii anumitor clienti care s-au reorientat catre export, efectuand livrari in zona tarilor arabe, unde exigentele de termoizolare sunt mult mai scazute. Estimam ca acest debuseu va contribui in mare masura la consolidarea pozitiei pe care o detinem in sectorul profilelor standard”, a incheiat Attila Beer.
ALUKONIGSTAHL: Flexible marketing strategy for the consolidation of market share
Alukonigstahl company, from Bucharest, the subsidiary of Konig Group - Austria has implemented during the recession a proactive strategy of adaptation to the new requirements of architectural aluminium systems market. Thus, on the background of strong development for the renewable energy segment, the company's management decided to adopt a systematized approach to the field, with the result that, in 2012, its share in the turnover rate reached 18% - 20%. However, the strategy of Alukonigstahl still focuses on strengthening the position on the segment of aluminium and steel profiles designed for the execution of thermo-insulating joinery and curtain walls. At the present moment, the market share on the segment of premium solutions exceeds the level of 60%. Nonetheless, the orientation towards research and development of the system suppliers represented in Romania remained unaltered, a fact which provides a special dynamic of the innovation process and, thus, a continuous improvement of technical characteristics of the products promoted. In Romania, the Company conducts specific operations since 1995, and has delivered aluminium and steel profiles for most large-scale constructions at national level during the last 18 years. For 2013, the management of the company is also optimistic, forecasting an increase in turnover. A significant contribution to this progress will be exercised, again, by the deliveries of metal profiles and panels for photovoltaic applications. An interesting program, implemented in 2013, is the " Alukonigstahl Academy", designed to ensure the delivery of technically corresponding products by the firm's partners on the profile market. According to Alukonigstahl management, the next period will be characterized further by uncertainty, especially on the construction segment, which was the hardest hit by recession. However, the company focuses heavily on development as well, especially on the segment of aluminium solutions, manufactured under license from Schüco. Nonetheless, this trend was highly visible at the specialized international fair Bau held in the first month of 2013 in the exhibition center of Munich.

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
12942 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 133 (Martie-Aprilie 2018)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2017-2018 & Perspective 2019-2023
SIMONSWERK