Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 5,2% a vanzarilor de sticla float
SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 5,2% a vanzarilor de sticla float
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 23 Feb 2018 07:05
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din anul 2017 (coroborat cu o prezentare destinata investitorilor institutionali), oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) au consemnat o crestere organica de +5,2%, daca se ia in considerare baza de comparare like-for-like - LFL (ce presupune analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati). Desi, in principiu, sporirea se bazeaza mai ales pe livrarile de seturi vitrate pentru industria auto (influentate totusi de un efect usor nefavorabil al mixului de pret), cererea de sticla arhitecturala a inceput sa fie ceva mai consistenta ca in aceeasi 2016, iar sporirea s-a datorat, aproape exclusiv, unei majorari deosebite a comenzilor de pe piata globala a constructiilor, dar mai ales in Asia si zonele emergente (fiind nominalizata cu precadere partea de est a Europei). Totodata, a fost mentionat un alt efect benefic, dat de mentinerea unui nivel optim al cererii pe piata de constructii din vestul Europei (unde au avut loc stabilizari ale pretului sticlei float si ascensiuni in cazul vitrajelor speciale). Astfel, dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al corporatiei, cresterea organica de +5,2%, combinata cu activitatile operationale ce au fost mult imbunatatite in anii anteriori, a determinat, printre altele, ca ponderea vanzarilor de sticla float in totalul cifrei de afaceri din 2017 sa fie relativ substantiala. In acest context, conducerea corporatiei sustine si in continuare ca aceasta sectie reprezinta, actualmente, „motorul” diviziei de materiale inovatoare (ce o integreaza), precum si a grupului, situatie ce s-a observat cu precadere incepand cu anul 2016 si, evident, in 2017. Tinand cont de o analiza regionala a activitatii pe segmentul vitrajelor float, rezulta ca, in Europa, comenzile provenite de pe piata de constructii s-au inscris pe un trend ascendent, chiar si in contextul practicarii unui pret mai mare al sticlei float. In acelasi timp, livrarile de sticla arhitecturala in Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) au fost cu totul deosebite. In consecinta, in exercitiul financiar de referinta (respectiv, anul 2017), cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 5,672 miliarde euro (+5,7% in termeni reali, comparativ cu 5,364 miliarde euro din 2016), reflectand, astfel, o situatie mult mai buna sau, de fapt, o sporire de +4,7% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii) ori o majorare de +5,2% ca baza structurala comparabila si fara efectul cursului de schimb valutar (raportare tip LFL).
Divizia de materiale inovatoare detine o pondere de 25% din vanzarile totale
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, inclusiv pe baza dezvoltarii afacerilor cu vitraje, perioada analizata a fost relativ propice, avand in vedere si impactul pozitiv asupra rezultatelor financiare al schimbarilor in structura grupului, de +0,9%. De asemenea, a fost raportat un impact pozitiv al pretului, care s-a majorat cu +2%, fiind evidentiat, in acelasi timp, un aport usor nefavorabil al ratei de schimb dintre euro si alte monede (-1,2%), pe fondul unei tendintei de depreciere a valutei unor tari emergente sau a USD in raport cu euro, precum si a unei devalorizari puternice a lirei sterline fata de moneda unica europeana. Toate acestea au fost sustinute, insa, de majorarea efectiva, atat cantitativa, cat si valorica, a livrarilor in cadrul a numeroase segmente de afaceri. Totodata, intrucat anul trecut a marcat inca o apreciere a comenzilor pe segmentele de sticla float si solutii pentru interior (dar nu numai), cantitatile de produse comercializate dupa incheierea perioadei analizate s-au majorat intr-un ritm optim, pentru toate sectoarele de business si in toate regiunile, fara nicio exceptie.
Totodata, in perioada de referinta, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +5,3% sau o majorare pe baze reale (+5,3%) a incasarilor ori de +4,4% in termeni comparabili (pana la 10,383 miliarde euro), dar ascensiunea respectiva se datoreaza si activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 4,738 miliarde euro (+5,8% LFL, +5,1% in mod real si +4,3% in termeni comparabili). Astfel, sectia de sisteme de inalta performanta (HPM) a reusit sa-si majoreze vanzarile exclusiv ca urmare a cresterii cantitatilor comercializate, pe aproape toate segmentele sale de afaceri si in toate regiunile, dar in special au fost nominalizate Asia si tarile emergente, respectiv America de Nord, evidentiindu-se cu precadere vanzarile de materiale ceramice din al doilea semestru al lui 2017. In alta ordine de idei, prezentand anumite elemente structurale legate de vanzarile anului trecut in documentul prezentat investitorilor institutionali, oficialii Saint-Gobain au aratat ca, odata cu sporirea LFL de +5,3% a vanzarilor sale, divizia de materiale inovatoare continua sa contribuie cu 25% la vanzarile totale ale grupului, mai ales prin activitatea de pe segmentul sticlei float (+5,2% LFL), urmata de cea specifica sectiei HPM (+5,8% LFL).   
Tarile emergente genereaza o crestere organica robusta
In ceea ce priveste previziunile, pentru intregul exercitiu financiar in curs, desi acestea nu au fost momentan detaliate la nivelul fiecarei divizii in parte, se estimeaza o continuare a trendului de crestere a profitabilitatii pe segmentul de sticla float si rate optime de rentabilitate operationala pentru HPM, iar pe regiuni, pentru Europa de Est (inclusiv Romania), cuprinsa in regiunea Asia si tarile emergente, se estimeaza o sporire organica robusta a afacerilor corporatiei, in general. Astfel, linia strategica generala a grupului nu se modifica, focalizandu-se pe inca o crestere LFL a profitului operational (cel putin in parametrii din 2017) si pe implementarea in continuare a programului de investitii, in valoare de circa 1,7 miliarde euro (aproape 4% din cifra de afaceri a grupului, pentru a fi in linie cu obiectivele stabilite - cresterea productivitatii, capitalizare a afacerilor din afara Europei de Vest, implementarea conceptelor de Industrie 4.0 si transformare digitala si, nu in ultimul rand, preluarea Sika).
In perioada de raportare, constituita de anul 2017, Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri ajustata de 40,81 miliarde euro (+4,7% LFL, +4,4% in termeni reali sau +3,5% in termeni comparabili), cu un aport pozitiv dat de cresterea cu +2,7% a cantitatilor comercializate. Diversele schimbari in structura holdingului, prin achizitii strategice in Asia si statele emergente (cu un impact de +0,9%), contracarate intrucatva de implicatiile usor nefavorabile ale cursului de schimb valutar (-1,2%) au fost in masura sa sustina, totusi, cresterea valorica reala a vanzarilor consolidate. In plus, ca structura pe regiuni, afacerile Saint-Gobain din Asia si statele emergente au reprezentat 22% din rulajul de peste 40,81 miliarde euro al anului trecut (evidentiindu-se o majorare sustenabila de +9,2% LFL); in acest sens, Asia a avut o pondere de 8%, America Latina a contat cu 6,6%, pentru Europa de Est - inclusiv Romania s-a anuntat o cota de 4,9%, in timp ce aportul subsidiarelor din Africa si Orientul Mijlociu ramane in principiu mai redus, de 1,6%.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri rectificata a Saint-Gobain s-a situat la circa 38,35 miliarde euro (fata de 41,05 miliarde euro, cat s-a publicat anterior), iar vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate, la randul lor, in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. De asemenea, in 2015, corporatia a raportat o majorare LFL de +0,4%, pana la 39,62 miliarde euro, iar in 2016 s-a ajuns la 39,09 miliarde euro (sau +2,6% LFL), dupa care in 2017 s-au evidentiat vanzari totale de 40,81 miliarde euro (+4,7% LFL). Pe segmentul de sticla float, in 2014 s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. De asemenea, datele pentru 2015 indica o crestere LFL de +5,1% al vanzarilor de sticla float, pana la aproape 5,22 miliarde euro, in timp ce departamentul de materiale inovatoare s-a evidentiat printr-o sporire LFL de +2,2%, la 9,7 miliarde euro, pentru ca in 2016 livrarile de sticla float sa ajunga la 5,36 miliarde euro (+6,5% LFL), iar divizia de materiale inovatoare sa se distinga printr-un rulaj de 9,85 miliarde euro (+4,5% LFL). In fine, dar nu in ultimul rand, pentru 2017, sectia de sticla float a raportat un salt LFL de +5,2%, pana la 5,67 miliarde euro, ceea ce a insemnat ca divizia de materiale inovatoare, din care face parte, a fost capabila sa obtina o crestere LFL de +5,3%, la 10,38 miliarde euro (ceea ce a insemnat si o depasire a unui prag psihologic important). Cele mai recente informatii disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice indica faptul ca Saint-Gobain Glass Romania, societate cu 280 de salariati (fata de 271 de salariati in 2015, 274 de angajati in 2013 si 278 de persoane in 2014), a avut, in 2016, o cifra de afaceri neta in cuantum de 413,72 milioane de lei, fiind mai mare cu +21,81% fata de cele 339,65 milioane de lei din 2015 (+8% in raport cu 2014). Datele istorice mai reflecta faptul ca, daca in 2014 rulajul a fost de 314,49 milioane de lei (-1% fata de precedentele 12 luni), in 2013 acest indicator a fost de 317,76 milioane de lei, in crestere fata de cele 265,7 milioane de lei din 2012, ceea ce a presupus, in acel moment, o evolutie de +19,57%. Cresterea respectiva, din 2016, a facut ca, din punct de vedere al rulajului, Saint-Gobain Glass Romania sa devina cea mai importanta afacere a grupului in tara noastra, devansand astfel cifra de afaceri consemnata de Saint-Gobain Construction Products Romania. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left