Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 5,6% a vanzarilor de sticla float
SAINT-GOBAIN: Crestere LFL de 5,6% a vanzarilor de sticla float
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 02 Aug 2017 15:59
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din primul semestru al anului in curs (coroborat cu o prezentare destinata investitorilor institutionali), oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) au consemnat o crestere organica de +5,6%, daca se ia in considerare baza de comparare like-for-like  - LFL (ce presupune analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati). Desi, in principiu, sporirea se bazeaza mai ales pe livrarile de seturi vitrate pentru industria auto, cererea de sticla arhitecturala a inceput sa fie ceva mai consistenta ca in aceeasi perioada din 2016, iar sporirea s-a datorat, aproape exclusiv, unei majorari deosebite a comenzilor de pe piata constructiilor si din industria auto in Asia si zonele emergente (fiind nominalizata cu precadere Europa de Est). Totodata, a fost mentionat un alt efect benefic, dat de reluarea cererii pe piata de constructii din vestul Europei (unde au avut loc si ajustari in sens pozitiv ale pretului), precizandu-se si ca operatiunile pe segmentele industriei auto si din constructii, derulate in tarile emergente (cu exceptia Braziliei), au dus la consemnarea unui rezultat deosebit in domeniul vitrajelor. Astfel, dupa cum se precizeaza intr-un comunicat al corporatiei, cresterea organica de +5,6%, combinata cu activitatile operationale ce au fost mult imbunatatite in anii anteriori, a determinat, printre altele, ca ponderea vanzarilor de sticla float in totalul cifrei de afaceri din semestrul intai a.c. sa fie relativ substantiala. De asemenea, pe segmentul respectiv, rata de crestere a profitului operational s-a majorat de la 8,8% in ianuarie-iunie 2016 la 9,9% in perioada similara a anului in curs. In acest context, conducerea corporatiei sustine si in continuare ca aceasta sectie reprezinta, actualmente, „motorul” diviziei de materiale inovatoare (ce o integreaza), precum si a grupului, situatie ce s-a observat cu precadere incepand cu anul 2016 si, evident, in semestrul intai din 2017. Tinand cont de o analiza regionala a activitatii pe segmentul vitrajelor float, rezulta ca, in Europa, comenzile provenite de pe piata de constructii s-au inscris pe un trend ascendent, chiar si in contextul practicarii unui pret mai mare al sticlei float. In acelasi timp, livrarile de sticla arhitecturala in Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) au fost cu totul deosebite, exceptandu-le pe cele din Brazilia, care continua sa se confrunte cu problemele recesiunii economice. In consecinta, in exercitiul financiar de referinta (primul semestru din 2017), cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 2,865 miliarde euro (+7,9% in termeni reali, comparativ cu 2,656 miliarde euro din ianuarie-iunie 2016), reflectand, astfel, o situatie mult mai buna sau, de fapt, o sporire de +6,9% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii) ori o majorare de +5,6% ca baza structurala comparabila si fara efectul cursului de schimb valutar (raportare tip LFL). Totodata, la cresterea organica de +5,6% au contribuit atat majorarea cantitativa de +2,7% a livrarilor de sticla float pe plan global, cat si aportul pozitiv (+2,9%) dat de majorarea preturilor la vitrajele furnizate de sectia de sticla float.
Divizia de materiale inovatoare insumeaza 25,7% din vanzarile grupului
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, inclusiv pe baza dezvoltarii afacerilor cu vitraje, perioada analizata a fost relativ propice, avand in vedere si impactul pozitiv asupra rezultatelor financiare al schimbarilor in structura grupului, de +0,8%. De asemenea, a fost raportat un impact pozitiv al pretului, care s-a majorat cu +1,8%, fiind evidentiat, in acelasi timp, un aport favorabil al ratei de schimb dintre euro si alte monede (+0,1%), chiar si pe fondul continuarii tendintei de depreciere a euro, in raport cu valuta unor tari din America Latina sau cu USD, precum si al unei devalorizari puternice a lirei sterline in raport cu euro. Toate acestea au fost sustinute, insa, de majorarea efectiva, atat cantitativa, cat si valorica, a livrarilor in cadrul a numeroase segmente de afaceri. Totodata, intrucat primul semestru a.c. a marcat inca o apreciere a comenzilor pe segmentele de sticla float si solutii pentru interior (dar nu numai), cantitatile de produse comercializate dupa incheierea celor trei luni analizate s-au majorat intr-un ritm optim, pentru toate sectoarele de business si in toate regiunile, fara nicio exceptie. Singura problema semnalata de managerii Saint-Gobain a fost reprezentata de un atac cibernetic masiv, derulat la data de 27 iunie a.c., care a avut un impact asupra majoritatii sistemelor operationale ale corporatiei (dar cu precadere la nivelul diviziilor de distributie a materialelor pentru cladiri si de produse pentru constructii), fiind afectate mai ales subsidiarele din Europa de Vest (tarile nordice, Germania si Franta). Astfel, in urma atacului cibernetic, s-au estimat pierderi de -220 milioane de euro la nivelul vanzarilor si de -65 milioane de euro in cazul profitului operational (circa -250 milioane de euro din vanzarile anului in curs si -80 milioane de euro din profitul operational). Totodata, in perioada de referinta, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +4,1% sau o majorare pe baze reale (+6,7%) a incasarilor ori de +5,9% in termeni comparabili (pana la 5,242 miliarde euro), dar ascensiunea respectiva se datoreaza si activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 2,387 miliarde euro (+2,5% LFL, +5,4% in mod real si +4,8% in termeni comparabili). Astfel, sectia de sisteme de inalta performanta (HPM) a reusit sa-si majoreze vanzarile exclusiv ca urmare a cresterii cantitatilor comercializate, pe aproape toate segmentele sale de afaceri (mai ales la materiale ceramice, unde trimestrul al doilea a insemnat o perioada de accelerare a cererii). In alta ordine de idei, prezentand anumite elemente structurale legate de vanzarile primului semestru in documentul prezentat investitorilor institutionali, oficialii Saint-Gobain au aratat ca, odata cu sporirea LFL de +4,1% a vanzarilor sale, divizia de materiale inovatoare contribuie cu 25,7% la vanzarile totale ale grupului, mai ales prin activitatea de pe segmentul sticlei float (+5,6% LFL), urmata de cea specifica sectiei HPM (+2,5% LFL).    
Reconfirmare a tuturor tintelor strategice
Pe termen scurt si mediu, Saint-Gobain implementeaza un plan ambitios de afaceri, care presupune controlul deplin al procesului de ajustare a preturilor de vanzare, in contextul in care asupra acestora se exercita diverse presiuni, pe fondul declansarii inflatiei. In plus, pentru 2017 se au in vedere cheltuieli de capital (investitii) in valoare de cel putin 1,6 miliarde euro, pentru dezvoltarea afacerilor pe plan global (insa, cu precadere, in afara Europei de Vest), precum si realizarea unor economii suplimentare de 270 de milioane de euro fata de 2016. Astfel, numai in semestrul intai din 2017, s-au realizat economii aditionale ale costurilor, in valoare de 170 milioane de euro, fiind efectuate 18 achizitii strategice. Totodata, s-au rascumparat alte 3,5 milioane de actiuni, in linie cu obiectivele grupului pe termen lung. In ceea ce priveste previziunile, pentru intregul exercitiu financiar in curs, la nivelul diviziei de materiale inovatoare se intrevede o crestere deosebita a vanzarilor, cu o profitabilitate net imbunatatita pe segmentul de sticla float si rate optime de rentabilitate operationala pentru HPM, iar pe regiuni, pentru Europa de Est (inclusiv Romania), cuprinsa in regiunea Asia si tarile emergente, se estimeaza o crestere organica robusta a afacerilor corporatiei, in general.
In perioada de raportare, constituita de primul semestru al lui 2017, Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri ajustata de 20,409 miliarde euro (+3,5% LFL, +4,4% in termeni reali sau +3,6% in termeni comparabili), cu un aport pozitiv dat de cresterea cu +1,7% a cantitatilor comercializate. Diversele schimbari in structura holdingului, prin achizitii strategice in Asia si statele emergente (cu un impact de +0,8%), precum si implicatiile favorabile ale cursului de schimb valutar (+0,1%) au sustinut cresterea valorica reala a vanzarilor consolidate. In plus, ca structura pe regiuni, afacerile Saint-Gobain din Asia si statele emergente au reprezentat 21% din rulajul de peste 20,4 miliarde euro al primului semestru (evidentiindu-se o majorare sustenabila de +6,7% LFL); in acest sens, Asia a avut o pondere de 8% (cu un salt LFL de +7,6%), America Latina a contat cu 6% (insa cu o crestere LFL de +4,5%), pentru Europa de Est - inclusiv Romania s-a anuntat o cota de 5% (si o majorare LFL de +7,8%), in timp ce aportul subsidiarelor din Africa si Orientul Mijlociu ramane in principiu mai redus, de 2% (desi saltul LFL a fost de +10,8%).
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri rectificata a Saint-Gobain s-a situat la circa 38,35 miliarde euro (fata de 41,05 miliarde euro, cat s-a publicat anterior), iar vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate, la randul lor, in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. De asemenea, in 2015, corporatia a raportat o majorare LFL de +0,4%, pana la 39,62 miliarde euro, iar in 2016 s-a ajuns la 39,09 miliarde euro (sau +2,6% LFL). Pe segmentul de sticla float, in 2014 s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. De asemenea, datele pentru 2015 indica o crestere LFL de +5,1% al vanzarilor de sticla float, pana la aproape 5,22 miliarde euro, in timp ce departamentul de materiale inovatoare s-a evidentiat printr-o sporire LFL de +2,2%, la 9,7 miliarde euro. In fine, dar nu in ultimul rand, pentru 2016, sectia de sticla float a raportat un salt LFL de +6,5%, pana la 5,36 miliarde euro, ceea ce a insemnat ca divizia de materiale inovatoare, din care face parte, a fost capabila sa obtina o crestere LFL de +4,5%, la 9,85 miliarde euro. Cele mai recente informatii disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice indica faptul ca Saint-Gobain Glass Romania, societate cu 280 de salariati (fata de 271 de salariati in 2015, 274 de angajati in 2013 si 278 de persoane in 2014), a avut, in 2016, o cifra de afaceri neta in cuantum de 413,72 milioane de lei, fiind mai mare cu +21,81% fata de cele 339,65 milioane de lei din 2015 (+8% in raport cu 2014). Datele istorice mai reflecta faptul ca, daca in 2014 rulajul a fost de 314,49 milioane de lei (-1% fata de precedentele 12 luni), in 2013 acest indicator a fost de 317,76 milioane de lei, in crestere fata de cele 265,7 milioane de lei din 2012, ceea ce a presupus, in acel moment, o evolutie de +19,57%. Cresterea respectiva, din 2016, a facut ca, din punct de vedere al rulajului, Saint-Gobain Glass Romania sa devina cea mai importanta afacere a grupului in tara noastra, devansand astfel cifra de afaceri consemnata de Saint-Gobain Construction Products Romania. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left