Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Vanzari organice de sticla float mai mari cu 5,6%
SAINT-GOBAIN: Vanzari organice de sticla float mai mari cu 5,6%
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 04 Aug 2015 15:03
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din primul semestru al anului 2015, oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) s-au majorat organic cu 5,6%, daca se ia in considerare baza de comparare like-for-like  - LFL (ce presupune analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati), desi sporirea se datoreaza preponderent dinamizarii livrarilor de seturi vitrate pentru industria auto, intrucat cererea de sticla arhitecturala continua sa fie fluctuanta. Astfel, in Europa de Vest, comenzile provenite de pe piata de constructii a continuat sa se restranga, in pofida practicarii unui pret relativ stabil al sortimentelor float. In acelasi timp, livrarile de sticla arhitecturala in Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) au fost optime. Majorarea s-a reflectat, totusi, preponderent, in ceea ce priveste produsele pentru industria auto, pe toate pietele de referinta, cu exceptia unor dificultati consemnate in America de Sud (mai ales in Brazilia si in industria auto activa pe acest continent). In consecinta, cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 2,633 miliarde euro (+9,8% in termeni reali, comparativ cu 2,398 miliarde euro din ianuarie-iunie 2014), reprezentand astfel o situatie pozitiva sau, de fapt, o majorare de +10% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii) ori de +5,6% ca baza structurala comparabila si fara efectul negativ al cursului de schimb valutar (raportare tip LFL).
Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, inclusiv pe baza dezvoltarii afacerilor cu vitraje, perioada analizata a fost propice, avand in vedere impactul negativ redus asupra rezultatelor financiare, in general, al schimbarilor in structura grupului (-0,3%), care a fost contrabalansat de aportul pozitiv al ratei de schimb dintre euro si alte monede (+4,6%). Totodata, intrucat trimestrul al doilea a.c. a marcat o ascensiune a comenzilor, cantitatile de produse comercializate s-au majorat intr-un ritm ponderat (+1,5%). In perioada analizata, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +2,6% sau o majorare pe baze reale (+9,8%) a incasarilor ori de +9,6% in termeni comparabili (pana la 4,92 miliarde euro), insa aceasta se datoreaza si activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice, care a avut un aport de 2,29 miliarde euro (-0,8% LFL, +9,9% in mod real si +9,3% in termeni comparabili).
Pe termen scurt si mediu, Saint-Gobain implementeaza un plan ambitios de afaceri, care presupune continuarea procesului de crestere a preturilor de vanzare, pentru a contracara fluctuatia cotatiei materiilor prime si inflatia costurilor energetice. In plus, se are in vedere intensificarea programului de restructurare care va genera, in 2015, economii suplimentare de 360 milioane de euro fata de cele realizate in 2014 (excluzand afacerile Verallia). In linie cu noua strategie de afaceri, corporatia va urmari cu fermitate planul de renuntare la afacerile Verallia si, de asemenea, intentioneaza sa finalizeze achizitia pachetului de control al Sika pana la finele anului in curs. Mai mult, in ceea ce priveste strict activitatea SGG, masurile de redresare vor continua sa aiba efectul scontat. In perioada de raportare, constituita de primul semestru a.c., Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri de 19,860 miliarde euro (+0,5% LFL sau +4,8% in termeni reali), cu un aport dat de modificarea preturilor de +0,5%. Modificarile in structura holdingului, prin renuntarea completa la afacerile Verallia North America si vanzarea anumitor afaceri neprofitabile de pe segmentele de solutii pentru exterior si distributie a materialelor de constructii (evaluate la -0,3%), precum si impactul cursului de schimb valutar (+4,6%) au generat stabilizarea cifrei de afaceri consolidate.
***
La nivelul lui 2014, cifra de afaceri a Saint-Gobain s-a situat la 41,05 miliarde euro (+2,2% LFL sau -1,7% in termeni reali), intrucat vanzarile raportate pentru 2013 au fost recalculate in sens negativ (ajungand la 41,76 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11.  Pe segmentul de sticla float, anul trecut s-au consemnat 4,893 miliarde euro (comparativ cu 4,818 miliarde euro in precedentele 12 luni), reprezentand o crestere LFL de +3,4%, iar divizia de materiale inovatoare a raportat un salt LFL de +3,9%, la 9,11 miliarde euro. Cele mai recente informatii disponibile pe portalul Ministerului Finantelor Publice indica faptul ca Saint-Gobain Glass Romania, societate cu 278 de salariati (fata de 274 de angajati in 2013), a avut, in 2014, o cifra de afaceri neta in cuantum de 314,49 milioane de lei (-1%), iar in precedentele 12 luni acest indicator a fost de 317,76 milioane de lei, in crestere fata de cele 265,7 milioane de lei din 2012, ceea ce a presupus, in acel moment, o evolutie de +19,57%. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left