Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SAINT-GOBAIN: Vanzarile de sticla float au sporit cu 3%, pe baze LFL
SAINT-GOBAIN: Vanzarile de sticla float au sporit cu 3%, pe baze LFL
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 24 Oct 2014 16:20
In cadrul raportului financiar ce evidentiaza situatia din primele noua luni ale anului in curs, oficialii grupului Saint-Gobain au anuntat ca vanzarile departamentului de sticla float (Saint-Gobain Glass - SGG) s-au majorat cu 3% pe baze de comparare like-for-like  - LFL (ce presupun analiza cresterii ajustate a vanzarilor pentru companiile nou-integrate sau ce au fost preluate de alte societati), desi, pe fondul unor anumite probleme economice, in trimestrul al treilea din 2014 trendul ascendent s-a mai atenuat (+2,2% LFL). Astfel, in toata Europa, cererea de pe piata de constructii ramane deocamdata fragila, ca urmare a unor impedimente constatate mai ales in vestul continentului si cu precadere la nivelul celor mai puternice economii din UE (Germania si Franta). In schimb, cresterea livrarilor din Asia si pietele emergente (ce integreaza si zona Europei de Est, respectiv Romania, unde SGG detine o unitate de productie) a fost mult mai puternica, in pofida unor dificultati consemnate in America de Sud (cu deosebire in Brazilia si in industria auto continentala). Toate aceste nereguli sunt compensate treptat prin impunerea unor preturi mai mari de catre SGG, desi momentan cotatia medie a sticlei float ramane stabila, cel putin in Europa, fara a se inregistra fluctuatii semnificative ale acestui indicator. In consecinta, cifra de afaceri pe segmentul de sticla float s-a plasat la 3,621 miliarde euro (-0,1% in termeni reali, comparativ cu 3,625 miliarde euro din ianuarie-septembrie 2013), reprezentand o stabilizare sau, de fapt, o majorare de +0,7% la o baza de calcul comparabila ca structura (daca se elimina operatiunile comerciale intre divizii). Comentand aceasta situatie, managerii corporatiei au explicat ca, in primele noua luni ale acestui an, impactul negativ al cursului de schimb dintre euro, monedele statelor scandinave si ale celor din America Latina, respectiv fata de USD a avut un impact negativ (-2,2%) asupra rezultatelor financiare, in general. Totusi, in pofida faptului ca trimestrul al treilea a marcat o atenuare a ascensiunii comenzilor, cantitatile de produse comercializate au sporit intr-un ritm satisfacator. In perioada analizata, pentru divizia de materiale inovatoare, care coordoneaza activitatea SGG, s-a raportat un progres LFL de +3,6% sau o usoara majorare pe baze reale (+0,5%) a incasarilor (pana la 6,77 miliarde euro), insa aceasta se datoreaza cu precadere activitatii sectiei de sisteme de inalta performanta, ce promoveaza produse din material plastic, abrazive si ceramice. Pe termen scurt si mediu, Saint-Gobain implementeaza un plan ambitios de afaceri, care presupune cresterea preturilor de vanzare, pentru a contracara fluctuatia cotatiei materiilor prime si inflatia costurilor energetice. In plus, se are in vedere intensificarea programului de restructurare care va genera economii suplimentare de 450 milioane de euro fata de cele realizate in 2013, ceea ce presupune deblocarea unei sume de 210 milioane de euro in ultima parte a anului in curs. De asemenea, investitiile vor fi ajustate in asa fel incat sa se plaseze sub pragul initial, estimat la 1,5 miliarde euro. Pe plan regional, pentru ultima parte din 2014 se previzioneaza o situatie divergenta in Europa de Vest, cu o majorare puternica in Marea Britanie si o crestere ceva mai atenuata in Scandinavia, subminate de scaderea segmentului de piata al imobilelor nou-construite in Franta si de incertitudinile economice din Germania. Pentru America de Nord dinamica pietei de constructii va impulsiona livrarile, cu exceptia celor de produse pentru exterior, avansul industrial fiind suficient pentru a stimula comenzile specifice. In Asia si tarile emergente managerii corporatiei intrevad o crestere organica satisfacatoare, insa indicatorul global de consum al gospodariilor (ce este relevant pentru toate produsele corporatiei, reflectand de fapt tendintele pietei de habitat) va fi afectat in continuare de o presiune competitiva asupra preturilor, cu toate ca se prevede o crestere a cererii in plan cantitativ. In perioada de raportare, constituita de primele noua luni a.c., Saint-Gobain a consemnat la nivel de grup o cifra de afaceri de 30,81 miliarde euro (+2,7% LFL sau -1,8% in termeni reali), cu majorari cantitative de +1,7% si un aport dat de modificarea preturilor de +1%. Modificarile in structura holdingului, prin renuntarea completa, in aprilie a.c., la afacerile Verallia North America si vanzarea anumitor afaceri neprofitabile de pe segmentele de solutii pentru exterior si distributie a materialelor de constructii (evaluate la -2,3%), precum si impactul cursului de schimb valutar (-2,2%) au generat restrangerea usoara a cifrei de afaceri consolidate, chiar daca vanzarile raportate in primele noua luni din 2013 au fost recalculate in sens negativ (ajungand la 31,37 miliarde euro), ca urmare a obligativitatii aplicarii noilor amendamente impuse prin standardul de raportare IFRS 11. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left