Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 23 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SELENA GROUP: Noi proiecte de cercetare, finantate de UE
SELENA GROUP: Noi proiecte de cercetare, finantate de UE
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 25 Nov 2015 22:21
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate din primele noua luni ale anului in curs, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au fost afectate, in particular, de situatia geo-politica extrem de dificila din regiunea est-europeana, fiind mentionate cu precadere problemele din Federatia Rusa si Ucraina (tari unde s-a constatat o incetinire puternica a activitatii economice). Totodata, au fost invocate ratele de schimb extrem de nefavorabile ale monedelor locale (fata de euro), in Kazahstan, Brazilia si Turcia. In consecinta, indicatorul profitabilitatii reflecta o scadere a rezultatului net, in comparatie cu perioada similara a precedentelor 12 luni, in acest sens remarcandu-se si faptul ca pierderea din activitati financiare a fost mai mare ca in primele trei trimestre din 2014.
Astfel, conducerea corporatiei – ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii – sustine ca in intervalul de referinta structura vanzarilor pe regiuni s-a modificat usor fata de anul anterior, statele din UE (inclusiv Polonia) fiind si in continuare principalele piete ale grupului (cu 62% din cifra de afaceri), desi s-a constatat un declin al ratei de crestere de noua puncte procentuale. In Polonia a avut loc un regres de 13% din acest punct de vedere, din cauza vanzarilor mai reduse ale fabricilor locale ale Selena pentru produsele sub eticheta privata comandate de diversi clienti din Europa de Est. In acelasi timp, regiunea geografica a Europei de Est si Asiei si-a micsorat ponderea in vanzari, de la 34% la 33%, iar in America de Nord si de Sud a avut loc o sporire a livrarilor de 13%, determinand, in consecinta, o majorare a contributiei la 5% din total.
Ca elemente pozitive, sunt mentionate, pe de-o parte lansarile de produse inovatoare din Polonia (chitul rapid de nivelare a suprafetelor Tytan GEA 3-30 si adezivul flexibil Flex TS54 – C2TE), ce au deja un succes deosebit, iar pe de alta parte initierea a doua proiecte finantate cu fonduri UE, in cadrul programului comunitar de cercetare aplicata – si anume proiectul Agnasil, referitor la folosirea nano-argintului in compozitia sigilantilor, respectiv o alta inovatie privind adezivii auto-stratificanti.        
Fluctuatii moderate pe plan global, cu exceptia turbulentelor ruso-ucrainene si celor din Orientul Mijlociu
Revenind la datele financiare anuntate de Selena, managerii grupului isi bazeaza si in continuare strategia de afaceri pe o atitudine moderat-optimista, dar avertizeaza ca previziunile cu privire la performanta financiara din 2015 nu pot fi nici macar acum conturate, insa, daca se are in vedere faptul ca, de obicei, in trimestrul al patrulea se realizeaza, de regula, 25% din cifra de afaceri, ultimele trei luni a.c. vor insemna o perioada mai propice pentru holding. Totodata, se vor lua in considerare aspectele legate de pietele-tinta ale corporatiei, mai precis recuperarea economica din Spania (unde se estimeaza o crestere de 3,1% a PIB pentru acest an) sau trendul ascendent preconizat pentru celelalte tari in care Selena are cote de piata semnificative, cum ar fi Romania (+3,4%) si Ungaria (+3%), Cehia (+3,9%), Bulgaria (+1,7%) sau Italia (+0,8%), luand in considerare si Polonia (+3,4%). Totusi, Rusia (-3,8%), Ucraina (-9%) si Brazilia (-3%) se vor confrunta cu deprecieri ale PIB, ceea ce presupune precautie. Mai mult, pe pietele de constructii reprezentative pentru Selena (fara cea poloneza, cu o sporire de +2% in primele noua luni) vor avea loc fluctuatii moderate, insa intr-o nota in general pozitiva pe plan global, cu exceptia Rusiei si Ucrainei, unde se observa turbulente majore in sectorul de constructii.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-septembrie 2015, a avut un cuantum de 759,02 milioane de zloti - PLN (circa 182,5 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o scadere fata de primele trei trimestre ale anului anterior (cand s-au consemnat 840,3 milioane PLN sau 201 milioane de euro), iar in acelasi timp profitul net s-a cifrat la +20,9 milioane PLN (sau 5,03 milioane de euro), spre deosebire de ianuarie-septembrie 2014, cand am inregistrat 31,6 milioane PLN (sau 7,5 milioane de euro). In pofida conditiilor relativ adverse, pentru a ne mentine programul de investitii, am efectuat pasi importanti pentru contractarea unui imprumut de la BERD, in valoare de 10 milioane de euro, in luna septembrie a.c. fiind acceptata garantia corporatista propusa de subsidiarele noastre Orion PU si Selena SA. Ca noutati, in noiembrie a.c. am integrat complet activitatea entitatilor Carina Sealants si Orion PU (pe care le controlam si anterior), iar o alta faza a reorganizarii structurii manageriale a fabricilor din Polonia, pentru a imbunatati eficienta proceselor de productie, a impus – tot in noiembrie – cresterea capitalului companiei Selena Industrial Technologies (SIT), cu o valoare aditionala de 340,7 milioane PLN”, a declarat presedintele corporatiei, Jarosław Michniuk.
De vreme ce situatia curenta din Rusia si Ucraina va persista (fiind coroborata si cu alte riscuri suplimentare geo-politice, din Orientul Mijlociu (mai ales ca SUA, Federatia Rusa si Franta deruleaza o campanie militara in Siria/ Irak), Selena se bazeaza in 2015 pe usoara revenire a cererii de pe celelalte piete, in posibilul context economic anuntat anterior, iar pentru a accesa oportunitatile existente, concernul continua sa-si perfectioneze excelenta operationala, ce va fi concretizata si prin lansarea unor noi produse ce momentan se afla in plin proces de cercetare si dezvoltare.    
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group – care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit si Quilosa – a realizat o cifra de afaceri de 1,1 miliarde PLN (sau 263,4 milioane de euro), cu un profit net de 15,7 milioane de euro, pentru 2013 a raportat incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, mai multe companii active in 16 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Spania, Turcia, China, Brazilia, Kazahstan si Romania, precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil – Selena Co). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 43 de angajati, a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri neta ce depaseste 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left