Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 23 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SELENA GROUP: Scadere a vanzarilor, atribuita crizei economice
SELENA GROUP: Scadere a vanzarilor, atribuita crizei economice
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 31 Mar 2016 14:44
In cadrul raportului privind rezultatele financiare consolidate aferente anului 2015, managerii Selena Group precizeaza ca, in perioada de referinta, vanzarile au fost afectate, in particular, de criza economica si geo-politica extrem de grava din anumite parti ale regiunii est-europene, fiind mentionate cu precadere pietele din Federatia Rusa si Ucraina. Totodata, au fost invocate ratele de schimb extrem de nefavorabile ale monedelor locale (fata de euro), in Kazahstan, Brazilia si Turcia. Totusi, s-a reusit ca indicatorul profitabilitatii sa reflecte o crestere semnificativa a rezultatului net, in comparatie cu precedentele 12 luni, in acest sens remarcandu-se, insa, faptul ca indicatorii financiari au fost influentati negativ si de scaderea cu 70% a cotatiei petrolului, ce a dus la deprecierea inevitabila a pretului la aproape toate produsele promovate de holding.
Reorientare spre vestul Europei si ambele Americi
Astfel, conducerea corporatiei poloneze - ce reprezinta un producator si distribuitor de talie mondiala pe segmentul substantelor chimice pentru constructii - sustine ca in intervalul de referinta structura vanzarilor pe regiuni s-a modificat fata de anul anterior. Astfel, contributii pozitive au fost remarcate la subsidiarele din America de Nord si de Sud (cu precadere in Brazilia), respectiv in Spania. In zona asiatica, rulajul s-a majorat, intr-un mod oarecum neasteptat in China, mai ales ca urmare a dezvoltarii cererii interne. In Europa de Est, desi in anumite tari cifra de afaceri a fost optima, trendul ascendent a fost complet anulat de pierderile masive din Rusia si Ucraina.
„Cifra de afaceri din intervalul de referinta, constituit de ianuarie-decembrie 2015, a avut un cuantum de 997,9 milioane de zloti - PLN (circa 233,6 milioane de euro), fiind evidentiata astfel o scadere fata de anul 2014, dar in acelasi timp profitul net s-a cifrat la +26,8 milioane PLN (sau 6,27 milioane de euro), fiind cu 6 milioane PLN mai mare ca in exercitiul financiar anterior. De aceea, anul trecut ne-am focalizat atentia pe cresterea rentabilitatii (aspect strategic ce este luat in calcul si pentru 2016), rata profitului brut majorandu-se puternic si ajungand la 31,8%, ca urmare a comercializarii de produse noi, cu valoare adaugata sporita, precum si pe fondul adaptarii la noile conditii ale pietei globale a sistemului central de aprovizionare cu materii prime. Din pacate, nu am fost imuni la fluctuatiile valutare, contracarandu-le totusi printr-o politica activa de tip «FX hedging». Diversitatea pietelor de referinta si cresterea expunerii internationale reprezinta, de asemenea, instrumente utile pentru a face fata dificultatilor curente, iar stagnarea din estul Europei se contrabalanseaza prin cresterea consemnata in alte regiuni ale globului. In continuare, urmarim sa ne dezvoltam livrarile in tarile puternic industrializate din Europa de Vest si in ambele Americi”, a declarat presedintele corporatiei, Jarosław Michniuk.
In vederea cresterii eficientei, Selena Group a inceput sa implementeze - din decembrie 2015 - un sistem ERP de inalta clasa (Microsoft Dynamics AX 2012) la unitatile sale din Polonia. Ca urmare a complexitatii procesului respectiv, se deruleaza lucrari ample de asigurare a stabilitatii si performantei sistemului, pentru a fi adaptat la activitatile Selena. Prin urmare, efectele preliminare ale definitivarii proiectului se vor observa incepand cu al doilea semestru a.c., remarcandu-se sporiri ale eficientei si reduceri ale costurilor operationale.
***
In consecinta, daca anul trecut Selena Group - care se afla printre primii trei fabricanti mondiali de spuma poliuretanica pentru montajul de ferestre si usi, integrand marcile Tytan, Artelit si Quilosa - a realizat o cifra de afaceri de 997,9 milioane PLN (sau 233,6 milioane de euro), cu un profit net de 26,8 milioane PLN, in 2014 a consemnat 1,1 miliarde PLN (aproape 263,4 milioane de euro), iar pentru 2013 a raportat incasari de circa 1,11 miliarde PLN (circa 262 milioane de euro). Grupul reuneste, actualmente, 30 de companii active in 17 tari din intreaga lume, coordonand unitati de fabricatie in Polonia, Spania, Turcia, China, Brazilia, Kazahstan si Romania, precum si o firma asociata in Coreea de Sud (Hamil - Selena Co). In ceea ce priveste activitatea subsidiarei Selena Romania, aceasta si-a propus sa devina un operator important pe segmentul local de adezivi si mortare pe baza de ciment, mai ales dupa ce a preluat controlul total (in august 2013) asupra firmei Euro MGA Product. Potrivit celor mai recente date oficiale, filiala din tara noastra, cu 43 de angajati, a raportat pentru 2014 o cifra de afaceri neta ce depaseste 31,1 milioane de lei (-17,72%), iar in 2013 a consemnat 37,8 milioane de lei, in scadere cu -19,57% fata de cele 47 milioane de lei din precedentele 12 luni. Informatii suplimentare, la www.selenafm.com
 
TSV
rehau
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left