Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Cresterea cifrei de afaceri – sustinuta de noile politici comerciale
TERAPLAST: Cresterea cifrei de afaceri – sustinuta de noile politici comerciale
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 20 Nov 2014 15:43
Managerii grupului Teraplast SA – Bistrita au anuntat, pentru primele noua luni ale anului in curs, faptul ca indicatorii de profitabilitate au continuat sa se imbunatateasca vizibil, marcand o sporire de 21% a rezultatului net, iar in perioada de referinta a avut loc o crestere usoara a cifrei de afaceri, trendul ascendent fiind sustinut de noile politici comerciale, in timp ce contextul pietei constructiilor a avut un impact negativ. Astfel, conducerea societatii considera ca nivelul efectiv al vanzarilor a fost in mare masura afectat de involutia sectorului de constructii, mai ales ca, potrivit Institutului National de Statistica (INS), in primele trei trimestre din 2014 volumul lucrarilor specifice s-a redus cu peste 10% fata de perioada similara a anului trecut, iar volumul constructiilor ingineresti a scazut cu mai mult de 28%.  In consecinta, in intervalul ianuarie-septembrie a.c., societatea a realizat o cifra de afaceri de 175,59 milioane de lei, comparativ cu 174,89 milioane de lei in primele trei trimestre din 2013, iar profitul net a ajuns la 5,81 milioane de lei, fiind mai mare fata de cele 4,78 milioane de lei din perioada similara de comparare a precedentelor 12 luni. Comentand aceste rezultate, Alexandru Stanean, noul director general al Teraplast SA, a explicat ca „situatia optima s-a datorat inclusiv continuarii, pe parcursul lui 2014, a proiectelor de dezvoltare si modernizare, investitiile in acest sens, efectuate in perioada ianuarie-septembrie a.c., cifrandu-se la 5,53 milioane de lei. Aceste investitii au vizat, pe de-o parte, completarea gamei de produse, ca urmare a cererii pietei, iar pe de alta parte, inlocuirea unor utilaje. Noile produse lansate pe piata au fost tevile si fitingurile pentru forajul puturilor de apa. Sistemul inovator de foraj este realizat din PVC-U, material folosit pe scara larga in Europa si in lume. PVC-U are multiple avantaje, cele mai importante fiind durata mare de exploatare (de peste 50 de ani), etanseitatea ridicata, rezistenta la coroziune si, nu in ultimul rand, faptul ca este un material ecologic si reciclabil”.
Modificari structurale in managementul companiei
In ceea ce priveste evolutia de 21% a rezultatului net, conducerea firmei precizeaza ca aceasta a fost sustinuta, pe de o parte, de activitatea operationala si strategia de pozitionare adoptata, iar pe de alta parte, de imbunatatirea rezultatului financiar. Acesta din urma a fost mai bun cu aproximativ 46% in primele trei trimestre din 2014, pe fondul reducerii cheltuielilor cu dobanzile, ca urmare a diminuarii valorii datoriilor si a renegocierii contractelor de credit existente, dar si pe fondul scaderii cheltuielilor cu diferentele de curs valutar. „In perioada analizata, datoriile companiei catre institutiile de credit s-au diminuat cu 17%, fata de primele noua luni din 2013. In structura, datoriile pe termen lung sunt mai mici cu 3,49 milioane de lei, comparativ cu primele noua luni ale anului trecut, iar valoarea datoriilor pe termen scurt este redusa cu 5,85 milioane de lei”, se arata intr-un comunicat al grupului. In ceea ce priveste evenimentele importante consemnate in ianuarie-septembrie a.c., se remarca semnarea, intre Teraplast si BRD, a unui contract de credit sezonier, cu o valoare de un milion de euro, care sa permita finantarea achizitiei de materii prime. De asemenea, au avut loc modificari in structura actionariatului, Dorel Goia achizitionand participatia detinuta de SIF Banat-Crisana la Teraplast, in cota de 11,34%. In plus, in iunie a.c. compania a luat decizia de a reinnoi linia de credit in valoare de 3,3 milioane de euro, accesata tot de la BRD. In luna iulie, Consiliul de Administratie al Teraplast a luat decizia de a reinnoi finantarea accesata de la Banca Transilvania SA, in valoare totala de 15 milioane de lei. In august 2014, societatea KJK FUND II, SICAV – SIF a notificat Teraplast cu privire la depasirea pragului de 10% din capitalul social al companiei, iar drepturile de vot detinute de compania respectiva depasesc in prezent pragul de 10% din totalul acestora. In aceeasi luna, Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat desemnarea companiei Ernst & Young Assurance Services, in calitate de auditor financiar al Teraplast si numirea General Consulting MGI, in calitate de auditor intern. In septembrie, Gheorghe Grosan si-a inaintat demisia din functia de administrator al societatii, cu efect de la data de 1 octombrie 2014. Ulterior, in cadrul Adunarii Generale Extraordinare si Ordinare a Actionarilor din luna octombrie 2014 s-a hotarat reducerea numarului de administratori de la sapte membri la cinci membri, fiind aprobata si noua structura a Consiliului de Administratie. Conform hotararii respective, din actuala componenta a Consiliului de Administratie al Teraplast fac parte Dorel Goia (presedinte), Magda-Eugenia Palfi-Tirau, Emanoil Viciu, Razvan Stefan Lefter si Teofil-Ovidiu Muresan. In luna noiembrie, Consiliul de Administratie a aprobat incetarea, prin acordul partilor, incepand cu data de 10 noiembrie 2014, a mandatului de director general acordat lui Traian Simion. Atributiile acestuia au fost preluate de Alexandru Stanean, fostul director general adjunct al Teraplast SA. Ca urmare a preluarii mandatului de director general, atributiile de director general adjunct ale lui Alexandru Stanean inceteaza pe perioada interimatului.
***
Cu o traditie de peste 115 ani, compania Teraplast reprezinta cea mai mare entitate a grupului cu acelasi nume, care isi desfasoara activitatea in cadrul platformei industriale din Saratel – Bistrita-Nasaud, unde a investit peste 26 de milioane de euro in ultimii cinci ani si unde sunt functionale capacitati de productie dezvoltate pe o suprafata de peste 13.000 mp. Acestea sunt impartite in: fabrica de produse din PVC (cu sectiile de tevi PVC, profile PVC, profile de tamplarie din PVC si granule din PVC), fabrica de poliolefine (cu sectiile de camine de polietilena si rezervoare, de fitinguri PVC si PP, respectiv de tevi PP), precum si fabrica de tamplarie din PVC cu geam termoizolant, care constituie, de altfel, baza celor patru linii de business ale societatii – Instalatii & Amenajari, Profile de Tamplarie, Granule si Tamplarie Termoizolanta. Filialele grupului la care Teraplast detine participatii directe sunt reprezentate de firmele Politub SA (cu o cota de 50% din actiuni), Plastsistem SA (78,71%) si Teraglass Bistrita (100%). Cu 464 de angajati, Teraplast SA dispune de un sistem de vanzari ce include o retea de depozite proprii sau inchiriate, deschise in Bucuresti, Brasov, Galati, Deva si Iasi, precum si de parteneriate cu distribuitorii din toata tara. Teraplast realizeaza, de asemenea, activitati de export, principalele piete externe vizate fiind cele din Germania, Serbia, Ungaria, Republica Moldova, Austria, Slovenia si Bulgaria. In opinia managerilor sai, Teraplast este cel mai mare procesator de PVC din Romania si detine pozitii de top pe pietele de tevi din PVC (cota de 42%), de granule din PVC (cota de 31%) si de lambriuri din PVC (cota de 31%). Teraplast este, de asemenea, al doilea mare producator de tubulatura din polipropilena (PP), cu o cota estimata la 30% din piata. Anul trecut, cifra neta de afaceri a grupului a scazut cu 5,4% fata de 2012, de la 239,54 milioane de lei la 226,61 milioane de lei, fiind influentata negativ de involutia pietei constructiilor, in ansamblul sau. Ca structura, principalele venituri au continuat sa fie realizate ca urmare a livrarilor efectuate pe piata de instalatii (117,82 milioane de lei), urmate de incasarile din sectorul profilelor pentru tamplarie (42,5 milioane de lei), de comercializarea granulelor din PVC (40,98 milioane de lei si de vanzarile Teraglass (24,9 milioane de lei), in timp ce 0,38 milioane de lei s-au consemnat la rubrica altor venituri. Totusi, planul initial de afaceri, elaborat pentru actualul exercitiu financiar, desi este caracterizat de prudenta, presupune o majorare de 15,7% a vanzarilor, improbabila insa in contextul actual. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
rehau
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left