Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 18 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Exporturi in crestere cu aproape 37%
TERAPLAST: Exporturi in crestere cu aproape 37%
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 18 Mai 2016 18:38
Grupul Teraplast SA - Bistrita a confirmat recent ca, inclusiv in primul trimestru al anului in curs, veniturile din linia de business specifica tamplariei termoizolante continua sa fie incluse in cifra de afaceri consolidata,  chiar daca aceasta activitate a fost transferata catre Teraglass, deoarece aceasta entitate este controlata in proportie de 100% de holding. Totusi, elementele de venituri si cheltuieli nu au mai fost cuprinse in bilantul companiei-mama (Teraplast). Astfel, presupunand ca - la fel ca in 2015 - si in exercitiul financiar aferent intervalului ianuarie-martie a.c., contributia livrarilor de tamplarie - activitate aferenta firmei Teraglass - a fost de 5% la rulajul total al holdingului (potrivit datelor preliminare), se remarca faptul ca vanzarile de ferestre au fost relativ consistente, ca valoare.
Practic, in perioada de referinta, la nivel de grup s-a raportat o crestere de 31,17% a cifrei de afaceri consolidate, pana la 86,909 milioane de lei (nivel care, dupa cum se arata anterior, cuprinde toate elementele de venituri si cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass, in proportie de 100%). Astfel, daca se are in vedere ca, in plan individual, firma Teraplast SA a realizat in aceeasi perioada o cifra de afaceri de 60,703 milioane de lei (+31,81%), reiese ca, in trimestrul intai din 2016, Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass au avut un rulaj insumat de 26,206 milioane de lei. Mai mult, avand in vedere aportul estimat al companiilor la cifra de afaceri a grupului - Teraplast SA (cu 66%), Plastsistem (28%), Teraglass (5%) si Teraplast Moldova (1%) -, rezulta ca, in perioada de referinta, vanzarile Teraglass au fost de circa 4,349 milioane de lei. „Primul trimestru din 2016 arata o evolutie consecventa si sustenabila a afacerilor grupului Teraplast. Am crescut atat ca venituri, cat si ca profitabilitate, fiind convinsi ca vom continua sa ne inscriem pe acelasi trend. Contextul pietei constructiilor a avut un impact pozitiv in evolutia din primul trimestru si speram sa nu avem surprize neplacute in a doua jumatate a anului in curs. Ca factori de risc, poate fi mentionata, pe de-o parte, situatia deficitara a segmentului infrastructurii de mediu si, pe de alta parte, daca este vorba despre fonduri publice, lucrurile se misca la fel de greu si pe segmentul reabilitarilor termice. Doar investitiile private nu pot sustine piata constructiilor si, de aceea, evolutia sectorului depinde intr-o foarte mare masura de aportul investitiilor publice. Vom continua, de asemenea, in 2016, dezvoltarea prezentei grupului Teraplast pe pietele externe, dupa ce in 2015 peste 22% din vanzari s-au realizat la export”, a declarat Dorel Goia, presedintele Consiliului de Administratie al Teraplast.
Astfel, potrivit oficialilor companiei, in primele trei luni din 2016, exporturile grupului Teraplast au crescut cu aproape 37% fata de perioada similara din 2015. Grupul Teraplast exporta in Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia sau Belgia.
Crestere a creantelor grupului, prin extinderea termenelor de plata pentru clienti
In cadrul raportului financiar aferent primului trimestru al anului in curs, se mai arata ca pe de-o parte, asigurarea unei parti din portofoliul de clienti (ceea ce a permis extinderea termenelor de plata pentru acestia), procedura ce a survenit in perioada analizata, a avut ca efect o crestere a creantelor grupului, iar pe de alta parte, majorarea respectiva s-a datorat si evolutiei, in sine, a cifrei de afaceri. „In ceea ce priveste stocurile, cresterea lor cu peste 42% in aceasta perioada a fost generata, pe de-o parte, de necesitatea de a ne proteja de fluctuatiile preturilor materiilor prime, iar pe de alta parte, s-a impus in contextul cresterii vanzarilor si al nivelarii capacitatilor de productie”, se arata intr-un comunicat al Teraplast.
Managerii grupului mai explica si faptul ca „in perioada analizata, profitul net s-a cifrat la 7,05 milioane de lei, fata de 4,22 milioane de lei, cat s-a obtinut in primul trimestru din 2015. Evolutia profitului net la nivel consolidat a fost sustinuta, in principal, de imbunatatirea semnificativa a performantei operationale, grupul Teraplast realizand in ianuarie-martie 2016 un profit din exploatare in valoare de 8,60 milioane de lei, comparativ cu 4,37 milioane de lei in perioada similara din 2015. In trimestrul intai a.c., ca urmare a volumelor in crestere, gradul de ocupare a utilajelor a fost mult mai eficient decat in perioada similara a anului trecut”.
Investitii de cel putin 5,1 milioane de euro, planificate in acest an
Dupa cum sustin managerii sai, grupul Teraplast a realizat, in primele trei luni din 2016, investitii totale in valoare de 1,11 milioane de lei, iar pentru intregul exercitiu financiar si-a propus un buget de investitii de 22,95 milioane de lei (circa 5,1 milioane de euro). Aceste investitii sunt structurate in mai multe categorii, cum ar fi echipamente, domeniul IT, SDV-uri, constructii si auto.
Alte date financiare anuntate in comunicat certifica faptul ca indicatorul EBITDA la nivel de grup a fost, de asemenea, in crestere, acesta cifrandu-se la peste 13,41 milioane de lei, raportat la 10,17 milioane de lei, in primul trimestru din 2015. „In primele trei luni din 2016, datoriile catre institutiile de credit au scazut cu aproape 17%, fata de perioada similara din 2015. In perioada analizata ne-am focalizat atentia si pe imbunatatirea cash-flow-ului grupului, iar ca rezultat disponibilul din conturi a crescut de la 4,67 milioane lei in primele trei luni din 2015, la 9,12 milioane lei in aceeasi perioada din 2016”, precizeaza oficialii Teraplast.
Din punct de vedere al evenimentelor importante, survenite in perioada de referinta si/sau ulterior, in ianuarie Consiliul de Administratie (CA) a desemnat societatea de servicii financiare BT Securities sa reprezinte interesele Teraplast SA in procesul de rascumparare de pe piata de capital a unui numar de maximum doua milioane de actiuni proprii. Adunarea Generala a Actionarilor (AGA) a societatii Teraplast a aprobat, in sedinta din 7 decembrie 2015, rascumpararea de catre societate a propriilor actiuni. De asemenea, in februarie a.c., CA a aprobat un program de tip „stock option plan”, prin care unui numar de angajati ai grupului li se vor distribui actiuni ale emitentului Teraplast SA, ce urmeaza a fi rascumparate in cadrul procesului de rascumparare aprobat in decembrie 2015. Actiunile ce fac obiectul acestui „stock option plan” se vor acorda beneficiarilor cu titlu gratuit. Perioada minima dupa care beneficiarii „stock option plan” pot sa-si exercite optiunea de a primi actiuni gratuite nu poate fi mai mica de un an. Tot in februarie, CA a avizat favorabil demararea procesului de rascumparare de catre societate a propriilor actiuni. Astfel, in aceeasi luna, Depozitarul Central a inregistrat in registrul actionarilor societatii majorarea de capital social cu suma de 8,87 milioane de lei, prin emisiunea unor actiuni noi. In urma majorarii, capitalul social al Teraplast SA are valoarea de 37.762.177 de lei, fiind impartit in 377.621.770 de actiuni. Cresterea capitalului social s-a realizat in contul tuturor actionarilor inregistrati in registrul actionarilor societatii la data de 29 ianuarie 2016, carora li s-au alocat gratuit actiunile noi.
Ulterior, in aprilie, AGA a aprobat majorarea capitalului social cu suma de 18,88 milioane de lei, prin emisiunea altor actiuni noi. Majorarea capitalului social se va realiza prin incorporarea rezervelor in suma de 18,88 milioane de lei, constituite din profitul net al anului 2015 si emisiunea noilor actiuni. Actiunile nou-emise nu vor modifica procentele de detinere ale actionarilor si se vor distribui gratuit tuturor actionarilor societatii inscrisi in Registrul Actionarilor la data de inregistrare 24 iunie 2016. Majorarea de capital se va realiza pentru sustinerea activitatii curente a societatii.
Pondere importanta a activitatii de furnizare a sistemelor pentru tamplarie
Potrivit conducerii grupului, ce a clarificat anterior anumite aspecte in ceea ce priveste activitatea de fabricare a ferestrelor, peste 75% din cifra de afaceri din domeniul tamplariei termoizolante reprezinta nivelul vanzarilor de pe pietele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia si Belgia. Pe aceste piete se colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, incepand cu 2015, s-a decis extinderea portofoliului de clienti externi, prin intermediul unor retele locale de distribuitori. Pe plan national, ferestrele si usile Teraplast se comercializeaza in centrele specializate Dedeman, Praktiker, Ambient si Baumax. De asemenea, noua entitate juridica Teraglass detine, in prezent, linii automate de productie, ce asigura o capacitate de peste 100.000 u.f./an. Dupa cum sustine conducerea acestei companii, pe termen scurt, investitiile nu vor viza, in mod direct, o dezvoltare extensiva, ci se vor concentra mai mult pe imbunatatirea proceselor. La randul sau, ponderea activitatii de furnizare a profilelor pentru tamplarie continua sa se plaseze la circa 20% din cifra totala de afaceri (cat a fost atat in 2014, cat si in 2015), in contextul in care compania ar detine o cota de piata de 10%, lucrand cu peste 200 de producatori de ferestre si vizand inclusiv operatiuni de export.
***
Evaluat drept cel mai mare procesator de PVC din Romania, grupul Teraplast are o traditie de 120 ani in sectorul sau de activitate si detine pozitii de top pe multe piete de referinta. Incepand cu 2007 si pana in 2014, societatea a investit peste 200 de milioane de lei in dezvoltarea/ modernizarea capacitatilor de productie si pentru extinderea portofoliului de produse. Mai mult, in vederea mutarii unor operatiuni din Bistrita in Parcul Industrial Saratel (situat in extravilanul municipiului resedinta de judet), Teraplast a alocat fonduri totale de cel putin 26 milioane de euro. In 2013, potrivit Ministerului Finantelor Publice, holdingul a raportat vanzari totale de 226,61 milioane de lei, iar in 2014, in conformitate cu bilantul reajustat, acest indicator a fost de 329,48 milioane de lei, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 393,61 milioane de lei. La nivelul lui 2016, managerii grupului si-au propus ca vanzarile de tamplarie termoizolanta sa reprezinte 7%, iar cele de profile din PVC pentru ferestre sa aiba o cota de 11% dintr-o cifra de afaceri estimata la 473,2 milioane de lei, in crestere cu 20% fata de 2015. Astfel, din aceste doua activitati, managerii Teraplast preconizeaza ca vor obtine un rulaj de 85,16 milioane de lei in acest an (circa 19 milioane de euro), compania transformandu-se astfel intr-unul dintre cei mai importanti operatori ai pietei nationale si regionale de ferestre. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left