Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Teraglass Bistrita a preluat afacerile cu tamplarie termoizolanta
TERAPLAST: Teraglass Bistrita a preluat afacerile cu tamplarie termoizolanta
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 13 Aug 2015 17:06
Grupul Teraplast SA, reprezentand in opinia managerilor sai cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre principalii producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor, a comunicat recent ca, in perioada aprilie-iunie 2015, veniturile din linia de business specifica tamplariei termoizolante nu au mai fost incluse in cifra de afaceri a companiei-mama, deoarece aceasta activitate a fost transferata catre Teraglass. Insa, in primele trei luni a.c., contributia livrarilor de tamplarie a fost de 13% la rulajul total al societatii Teraplast, care, de la sfarsitul lunii iunie a.c., urmeaza sa-si obtina veniturile doar in cadrul a trei linii de business – si anume materiale pentru instalatii, granule din PVC si profile pentru tamplarie. Noua structura a grupului cuprinde, astfel, compania-mama Teraplast si subsidiarele Plastsistem, Teraglass (care a functionat anterior ca o linie de business a Teraplast), compania Teraplast Republica Moldova si firma Politub (controlata in comun, unde holdingul din Bistrita detine o cota de 50% din profit). In ceea ce priveste, insa, cele mai recente rezultate financiare, grupul Teraplast a consemnat, in semestrul intai a.c., o crestere de 19% a cifrei de afaceri consolidate, pana la valoarea de 164,12 milioane de lei (nivel care cuprinde toate elementele de venituri si cheltuieli ale companiilor Teraplast, Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass, in proportie de 100%). Astfel, daca se are in vedere ca, la nivel individual, firma Teraplast a realizat in aceeasi perioada o cifra de afaceri de 117,93 milioane de lei (+14%), desi aceasta include si incasarile Teraglass din primul trimestru, reiese ca, in ianuarie-iunie a.c., Plastsistem, Teraplast Moldova si Teraglass au avut un rulaj insumat de 46,19 milioane de lei. „Desi contextul economic a ramas volatil, rezultatele la nivel de grup s-au inscris pe un trend ascendent in semestrul intai din 2015, fiind in concordanta cu estimarile initiale. In continuare, ne focalizam pe optimizarea modelului  de afaceri pe care l-am adoptat si ne propunem cresterea veniturilor si a profitabilitatii”, a declarat Dorel Goia, presedintele Consiliului de Administratie al Teraplast.
Tamplaria marca Teraglass – un brand recunoscut la export
Transferul liniei de business ce se ocupa de tamplaria termoizolanta in cadrul companiei Teraglass, survenit in perioada analizata, a avut ca efect o crestere a creantelor Teraplast, astfel incat impactul acestei masuri in valoarea creantelor a fost de 9,18 milioane de lei. La randul sau, majorarea cifrei de afaceri a companiei-mama, cu 14%, a dus, la randul sau, la sporirea creantelor, indicator ce a fost influentat si de extinderea termenelor de plata pentru anumiti clienti, desi Teraplast continua sa aplice o politica prudenta de acordare a creditului comercial. Totusi, la nivel consolidat, creantele grupului s-au majorat cu 23% in prima jumatate a anului 2015, raportat la aceeasi perioada din 2014. Trebuie totusi precizat ca, desi este o entitate distincta (ca subsidiara), firma Teraglass continua sa fie detinuta in proportie de 100% de compania-mama Teraplast.
Managerii grupului mai explica si faptul ca „evolutia de 19% a cifrei de afaceri consemnate de Teraplast a fost sustinuta de cresterile inregistrate pe pietele-tinta, inclusiv pe plan intern, deoarece in semestrul intai din 2015 volumul lucrarilor de constructii s-a majorat cu peste 10%. Toate liniile de business ale grupului au avut un aport pozitiv la cresterea cifrei de afaceri si majoritatea a raportat sporiri ce au depasit media pietei de constructii. Aceasta situatie a fost posibila deoarece, pe fondul dezvoltarii si restructurarii afacerilor, s-au acaparat noi cote pe piata interna , iar la export, in ianuarie-iunie a.c., a avut loc o crestere cu mai mult de 12% a livrarilor, fata de intervalul similar al anului trecut”.
Potrivit conducerii grupului, ce a clarificat anterior anumite aspecte in ceea ce priveste activitatea de fabricare a ferestrelor, afacerile cu tamplarie termoizolanta au avut o contributie de 10% in cifra de afaceri totala a Teraplast (mai precis 23,25 milioane de lei in 2014), restul business-ului fiind generat de instalatii, granule si profile destinate fabricarii de tamplarie. De asemenea, la nivelul primului trimestru a.c., cota acestei activitati a fost de 13%. In plus, peste 75% din cifra de afaceri din domeniul tamplariei termoizolante  (circa 17,5 milioane de lei in 2014) reprezinta nivelul vanzarilor de pe pietele externe, din Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Italia sau Belgia. Pe aceste piete se colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, incepand cu anul trecut, s-a decis extinderea portofoliului de clienti externi prin intermediul unor retele locale de distribuitori. Pe plan national, ferestrele si usile Teraplast se comercializeaza in centrele specializate Dedeman, Praktiker, Ambient si Baumax. La randul sau, ponderea activitatii de furnizare a profilelor pentru tamplarie se plaseaza la circa 20% din cifra totala de afaceri, in contextul in care compania ar detine o cota de piata de 10%, lucrand cu peste 200 de producatori de ferestre si vizand inclusiv operatiuni de export.
***
Evaluat drept cel mai mare procesator de PVC din Romania, grupul Teraplast are o traditie de 115 ani in sectorul sau de activitate si detine pozitii de top pe pietele de tevi din PVC (cota de 42%), de granule din PVC (cota de 31%) si de lambriuri din PVC (cota de 31%). Teraplast este, de asemenea, al doilea mare producator de tubulatura din polipropilena (PP), cu o cota estimata la 30% din piata. Cele mai recente date, publicate de Teraplast, confirma ca grupul detine pozitii de top pe o mare parte din pietele pe care activeaza. Compania-mama Teraplast se situeaza intre primii trei operatori ai pietei, pe segmentele de canalizari exterioare/ interioare, granule si lambriuri, iar subsidiara Plastsistem detine pozitii de top de pietele de panouri sandwich si structuri metalice zincate. In doar doi ani, Plastsistem a reusit sa se pozitioneze pe locul secund in domeniul elementelor structurale zincate, cu o cota de 28% in 2014 (conform unor studii elaborate de organizatii independente).
Incepand cu anul 2009 (intr-un moment de maxima intensitate a recesiunii) si pana in prezent, societatea a investit peste 27 milioane de lei in dezvoltarea capacitatilor de productie si pentru lansarea de noi serii de profile. Mai mult, in vederea mutarii unor operatiuni din Bistrita in Parcul Industrial Saratel (situat in extravilanul municipiului resedinta de judet), Teraplast a alocat fonduri totale de cel putin 26 milioane de euro.
Planul de afaceri stabilit la nivelul acestui an prevede o crestere de 22% a cifrei de afaceri la nivel de grup, pana la 284,26 milioane de lei, cu aportul pozitiv al tuturor liniilor de business. In 2014, compania a raportat vanzari totale de 232,46 milioane de lei, iar in 2013, potrivit bilantului depus la Ministerul Finantelor Publice, acest indicator a fost de 226,61 milioane de lei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left