Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 28 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - TERAPLAST: Vanzarile de tamplarie - pondere de 7% in rulajul din 2016
TERAPLAST: Vanzarile de tamplarie - pondere de 7% in rulajul din 2016
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 03 Mai 2016 07:19
Recent, grupul Teraplast - Bistrita a transmis Bursei de Valori Bucuresti un document din care rezulta faptul ca, dupa ce in 2015 a obtinut cele mai bune rezultate din istoria sa, la nivelul anului in curs isi propune cresteri importante in cadrul tuturor liniilor sale de business. „Bugetul consolidat pentru 2016, ce va fi supus spre aprobare Adunarii Generale a Actionarilor, prevede realizarea unei cifre de afaceri de 473,2 milioane de lei, in crestere cu 20% fata de 2015. Profitul net planificat pentru acest an are valoarea de 44,7 milioane de lei, urmand sa fie mai mare cu 27% comparativ cu precedentele 12 luni”, se precizeaza intr-un comunicat al Teraplast SA. Astfel, societatea isi propune o tinta ambitioasa - si anume depasirea pragului psihologic de 100 milioane de euro al veniturilor, din care, eventual la fel ca in 2015, vanzarile de tamplarie termoizolanta sa reprezinte 7%, iar cele de profile din PVC pentru ferestre sa aiba o cota de 11%. Astfel, din aceste doua activitati, managerii Teraplast preconizeaza ca vor obtine un rulaj de 85,16 milioane de lei in acest an (peste 19 milioane de euro la cursul actual de schimb), compania transformandu-se astfel intr-unul dintre cei mai importanti operatori ai pietei nationale si regionale de ferestre.
Cota de piata de 10% in domeniul sistemelor de profile din PVC
Referindu-se la premisele de dezvoltare a grupului Teraplast pe linii de business in 2016, conducerea companiei explica faptul ca „linia de business denumita «Profile de tamplarie» include sistemele de profile cu 4, 6 si 7 camere si latimi constructive cuprinse intre 60 si 88 mm. Aceasta linie de business are o pondere de 11% in cifra de afaceri consolidata, iar in 2016 avem in plan imbunatatirea distributiei pe piata interna, in vederea cresterii cotei de piata, dar si dezvoltarea prezentei noastre pe pietele externe. In prezent, Teraplast lucreaza cu peste 200 de parteneri care produc tamplarie termoizolanta folosind sistemele noastre de profile. Mai mult, in ultimii cinci ani Teraplast a castigat o cota de piata pe acest segment, de la sub 1% la 10%. La randul sau, linia de business Tamplarie termoizolanta include sistemele de ferestre si usi realizate cu profile ecologice de 4, 6 si 7 camere. Aceasta linie de business reprezinta 7% din cifra de afaceri consolidata a grupului Teraplast, dar, incepand cu aprilie 2015, a fost transferata de la compania Teraplast la o entitate separata - societatea Teraglass. Aceasta firma este detinuta in procent de 100% de compania-mama Teraplast. In 2015, peste 75% din cifra de afaceri a companiei Teraglass a fost generata de vanzarile efectuate la export, in Germania, Austria, Ungaria, Slovenia sau Italia. Pe pietele externe compania colaboreaza in principal cu marile magazine de bricolaj, insa, dupa spin-off-ul din 2015, Teraglass abordeaza si dealerii externi.
In ceea ce priveste perspectivele de ansamblu ale grupului pentru exercitiul financiar curent, Alexandru Stanean, directorul general al Teraplast, a subliniat: „La fel ca si anul trecut, in 2016 ne propunem un buget ambitios, deoarece suntem increzatori atat in evolutia pietelor pe care activam, cat si in strategia comerciala de crestere a cotei de piata prin extinderea portofoliului de produse - operatiune demarata anul trecut. Am reusit sa dezvoltam parteneriate strategice cu furnizori de produse si servicii complementare gamei de produse de baza fabricate de Teraplast si tindem sa oferim clientilor nostri solutii complete pentru nevoile lor in constructii si instalatii. Ceea ce am realizat in 2015 reprezinta o baza solida pentru 2016 si suntem increzatori ca vom reusi sa realizam cifrele supuse aprobarii AGA. Exista totusi si incertitudini, in conditiile in care, desi bugetul Uniunii Europene destinat Romaniei este in vigoare de doi ani, inca nu remarcam lucrari majore de infrastructura de mediu demarate in acest exercitiu bugetar. Pe componenta infrastructurii de mediu, lucram inca la proiecte fazate din bugetul precedent”.
***
Anul trecut, grupul Teraplast a realizat o cifra de afaceri consolidata de 393,5 milioane lei, in crestere cu peste 19% fata de 2014. Evolutia cifrei de afaceri la nivel de grup a fost sustinuta, pe de o parte, de evolutiile inregistrate de unele segmente ale pietei constructiilor, iar pe de alta parte, cresterea a survenit pe fondul castigarii unor cote pe piata interna, in contextul in care evolutia liniilor de business a fost peste cea a segmentelor relevante, dupa cum sustin managerii companiei.
Cu o traditie de 120 de ani, Teraplast este in prezent cel mai mare procesator de PVC din Romania si unul dintre cei mai importanti producatori de materiale pentru piata constructiilor si instalatiilor. Portofoliul de produse al grupului este structurat pe sase linii de business: Instalatii & Amenajari, Profile de tamplarie, Granule, Panouri termoizolante, Structuri metalice zincate si Tamplarie termoizolanta. Unitatile de productie ale companiilor din grup sunt localizate in Parcul Industrial Teraplast, dezvoltat pe o suprafata
de peste 200.000 mp, in extravilanul municipiului Bistrita. In perioada 2007-2014 Grupul Teraplast a investit peste 200 de milioane de lei in dezvoltarea si modernizarea capacitatilor de productie, dar si in extinderea portofoliului de produse. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro
 
rehau
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left