Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 21 Noiembrie 2017
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

URBAN C&O

URBAN C&O
Adresa: Str. Soldat Matac Gheorghe nr. 27, Bucuresti, Sector 2
Telefon: 031/405.61.36, 031/405.61.37, 021/231.01.36
Fax: 031/405.61.36, 031/405.61.37, 021/231.01.36
Mobil: 0757-050.150, 0757-050.151
E-mail: office@u-r-b-a-n.ro
Web site: www.u-r-b-a-n.ro
Domenii: Utilaje, scule, echipamente
Descriere activitate
Masini si echipamente pentru prelucrat profile din PVC si aluminiu.
Prezentare companie/institutie
URBAN: Consolidarea exportului de tamplarie - un factor real de progres
 
 
 
 
 
 
Catalin Polivanov (48 de ani)
Functia/Firma: director executiv, Urban C&O;
Experienta profesionala: 18 ani in domeniul utilajelor pentru procesarea tamplariei.
 
Cu vanzari de aproape 3,5 milioane de euro, incluzand livrarile directe de la fabrica-mama din Memmingen - Germania, Urban C&O reuseste sa se redreseze dupa un interval in care, pe fondul unei recesiuni profunde, cererea de utilaje specializate a stagnat. In ultima perioada, compania a semnat contracte cu o serie de parteneri consacrati din Romania, printre care Optimedia, Fiesta Construct, ADF Prod, Plast Lasgo, Izoterma, BDM etc. Perspectivele de consolidare a activitatii pe termen scurt si mediu sunt pozitive, pe fondul imbunatatirii accesului colaboratorilor la finantarea europeana si al cresterii solicitarilor de echipamente performante pentru executia produselor destinate pietelor externe.
 
- Care este perceptia proprie in ceea ce priveste evolutia actuala a cererii pe piata de utilaje?
- Suntem optimisti din acest punct de vedere si ne bazam pe calitatea echipamentelor furnizate de Urban si partenerii sai Schirmer, Rapid si Italmac. Observam ca recesiunea nu a schimbat, practic, obiceiurile clientilor, cu toate ca se remarca totusi o atentie mai mare acordata intretinerii utilajelor furnizate, precum si o grija suplimentara in ceea ce priveste operarea corecta a acestora, in acord cu specificatiile furnizorului. Noi consideram ca aceasta este o evolutie. De asemenea, estimam ca, in viitorul apropiat, lucrurile vor evolua accelerat, luand in considerare cresterea pietei constructiilor si orientarea producatorilor de tamplarie catre clientii occidentali. In consecinta, asistam la utilarea atelierelor cu masini performante si fiabile, capabile sa raspunda cerintelor de calitate a produsului finit. Acesta este un avantaj competitiv net pentru compania noastra, care are o reputatie bine stabilita prin prisma respectiva.
- Ce masuri considerati ca ar fi necesare pentru alinierea producatorilor locali la tendintele europene?
- Autoritatile ar trebui sa urmareasca respectarea normelor de siguranta in functionarea si operarea utilajelor, pentru a preintampina aparitia unor incidente nedorite. Este necesar ca echipamentele sa respecte in mod strict regulile existente in UE. De multe ori, apar neconcordante din acest punct de vedere, din cauza accentului pe care producatorii il pun asupra pretului scazut de achizitie.
- Cum abordeaza Urban strategia de consolidare a cotei de piata?
- Ne concentram pe mentinerea performantei produselor promovate, implementarea inovatiilor din domeniu si cercetarea continua pentru dezvoltarea echipamentelor proprii. Suportul tehnic si know how-ul, mentinute la nivelul inalt care ne-a consacrat, sunt in continuare atuurile noastre. Inclusiv in Romania, promovam toate solutiile livrate pe scara larga la nivel european, automatizarea fiind de un real ajutor companiilor locale in incercarea lor de a avea succes la export.
- Care este mesajul pe care doriti sa-l adresati clientilor?
- Dorim sa multumim tuturor partenerilor pentru increderea acordata si sa-i asiguram de intregul suport in dezvoltarea lor actuala si viitoare. De asemenea, ii incurajam pe toti producatorii de tamplarie sa ne consulte, in demersul lor de a-si asigura fluxuri optime de productie si de a-si imbunatati calitatea si productivitatea.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Octombrie 2016)

 
URBAN: Cota de piata de 30% pe segmentul de utilaje pentru tamplarie
Valoarea pietei de utilaje pentru prelucrarea sistemelor din mase plastice se ridica la aproxi­mativ 6,5 miliarde euro, conform evaluarilor expertilor asociatiei producatorilor de utilaje si echipamente din Germania (VDMA), insa este dificil de precizat cat reprezinta cota masinilor folosite la procesarea ferestrelor. Analizand datele disponibile, se poate estima ca, in momentul de maxima intensitate a vanzarilor, care s-a inregistrat in 2008, piata europeana de profil cumula peste 500 milioane de euro, livrarile de echipamente fabricate in Germania totalizand circa 400 milioane de euro. Conform datelor VDMA, segmentul respectiv va inregistra un usor declin in 2013, urmat de o revigorare moderata (de maximum 6%) in anul urmator. Sectorul respectiv continua sa fie dominat, in mod autoritar, de furnizorii germani, unul dintre cei mai cunoscuti competitori pe acest segment fiind constituit de Urban GmbH & Co Maschinenbau.
 
Ovidiu Farcasiu, administrator Urban C&O :
„ Desi situatia actuala a pietei de utilaje nu indreptateste o atitudine optimista, noi mizam in continuare pe o dezvoltare armonioasa a acestui domeniu. In mod cert, un impact pozitiv va fi exercitat de orientarea tot mai puternica a firmelor autohtone spre activitati de export, ceea ce inseamna, in mod implicit, o atentie sporita la conformitatea produselor. Exigentele beneficiarilor vest-europeni sunt diferite fata de cele exprimate de clientii locali, iar gradul de informare este net superior. Consideram ca recesiunea a exercitat un rol benefic, de eliminare a competitiei neloiale si a ofertelor complet necorespunzatoare, oferta fiind caracterizata, in prezent, de o structura ce include aproape exclusiv solutii tehnologice unanim recunoscute pe plan international. In ceea ce priveste perspectivele de reluare a tendintei ascendente pe segmentul de tamplarie din Romania, este de asteptat ca acest lucru sa se intample in curand, odata cu deblocarea creditarii si reluarea procesului de echilibrare a cererii, al carei potential este inca foarte mare ”.
 
Scaderea investitiilor s-a reflectat prin eliminarea cheltuielilor de retehnologizare
Absenta datelor concrete atat pe plan comunitar, cat si local face dificila realizarea unei analize realiste, insa se poate estima, in conditii acceptabile de acuratete, ca domeniul respectiv a consemnat un regres de peste 20% in ultimii cinci ani, fiind de asteptat ca livrarile de utilaje specializate in 2012 sa insumeze mai putin de 300 milioane de euro in Europa. „Evident, situatia este eterogena, existand diferente foarte mari intre diversele state membre ale Uniunii Europene. Astfel, daca in Germania piata de ferestre a consemnat o stabilitate deosebita in toata perioada recesiunii, avand loc chiar cresteri anuale de aproximativ 5% ale vanzarilor, iar in Polonia acest segment a luat un avant deosebit (bazandu-se, in special, pe livrarile la export), in Romania s-a inregistrat o situatie nefavorabila. Luand in calcul o contractie de peste patru ori a vanzarilor de ansambluri de tamplarie termoizolanta, acest declin s-a transferat, in mod automat, in cifra de afaceri a furnizorilor de sisteme. Fenomenul este usor de explicat, intrucat primele masuri adoptate de companii, dupa ce acestea au resimtit efectele recesiunii, au fost acelea de eliminare a cheltuielilor pentru dezvoltare, in cadrul carora o pondere insemnata era detinuta de achizitia tehnologiilor de productie/procesare. Tendinta a fost resimtita instantaneu in nivelul vanzarilor companiilor specializate in livrarea de utilaje, incasarile suferind rapid ajustari negative considerabile. In contextul dat, se poate afirma ca sectorul analizat a fost printre cele care au platit cel mai mare tribut actualei crize economice”, a declarat Ovidiu Farcasiu, administrator al Urban C&O - reprezentanta oficiala a furnizorului german in Romania. Datele oficiale raportate autoritatilor fiscale indica, pentru societatea din Bucuresti, o contractie de aproape sapte ori a vanzarilor in 2012, fata de 2008 (de la 3,5 milioane de euro, la 0,5 milioane de euro), insa aceasta reflecta exclusiv nivelul deosebit de redus al cererii. Se pare ca, la nivel general, scaderea este si mai mare (de aproximativ zece ori, de la 30 de milioane de euro la mai putin de 3 milioane de euro), o explicatie fiind cea a retragerii multor competitori de pe piata din Romania (in special, a celor din Turcia). 
Dezvoltarea extensiva a avut efecte negative asupra bransei
Expertii Urban considera ca domeniul respectiv a avut o evolutie haotica in Romania, iar cele mai mari probleme au fost generate de lipsa unor evaluari corecte ale cererii, care sa asigure o dimensionare realista a capacitatilor de fabricatie, precum si de abordarea complet neprofesionala a intregii problematici legate de intretinerea utilajelor. „Inainte de 2008, se instalase chiar o competitie intre producatorii de tamplarie, in ceea ce priveste nivelul dotarii tehnice. Din acest punct de vedere, abordarea era duala, existand intreprinzatori care optau pentru produsele germane - recunoscute pentru fiabilitate si productivitate - si manageri care alegeau solutiile mai ieftine. Toti acestia aveau insa un numitor comun - si anume acela al asigurarii unui volum cat mai mare al productiei. Domeniul tamplariei termoizolante era foarte profitabil, iar forta motrice ce asigura dezvoltarea pietei se reducea - de cele mai multe ori - la factorul cantitativ. Deciziile de management nu erau fundamentate pe studii de piata, care sa indice o evolutie a sectorului pe termen mediu, iar presiunea uriasa exercitata de cererea foarte mare i-a determinat pe multi oameni de afaceri din domeniu sa opteze pentru o dezvoltare extensiva. In 2008, de exemplu, existau companii care - in perioadele de valoare maxima a solicitarilor - nu acopereau mai mult de 50% din totalul capacitatilor detinute (fara a discuta despre caracteristicile tehnice ale utilajelor). Acest dezechi­libru generat de lipsa de experienta, pe de-o parte si de orientarea spre solutii ieftine, pe de alta parte a dus la colapsul ulterior, concretizat prin contractii uriase ale cererii de utilaje”, a subliniat oficialul companiei. 
Operatiunile de service au fost ignorate de multi producatori
Un alt aspect negativ care trebuie mentionat este cel al deficientelor consemnate in domeniul intretinerii. „Chiar si in randul companiilor ce pareau ca au inteles importanta procesarii corecte a sistemelor, in vederea obtinerii unor ansambluri performante de tamplarie termoizolanta, abordarea operatiunilor de service a lasat de dorit. Ignorand faptul ca investitia in echipamentele Urban nu este una mica, iar calitatea este conditionata de mentenanta periodica a echipamentelor, unii manageri au exploatat in conditii incorecte masinile respective, uneori pentru perioade mai mari de sapte ani, fara a apela la serviciile specializate de reglaj si intretinere. O importanta deosebita o are inclusiv schimbarea sculelor, folosirea acestora intr-o stare avansata de degradare ducand la deteriorarea altor componente ale masinilor si, implicit, la scaderea calitatii produsului prelucrat. Peste toate cele mentionate, se suprapun fluctuatiile de tensiune si calitatea indoielnica a aerului comprimat. Consecinta este aceea a aparitiei unor defecte majore, remediabile doar prin alocarea unor sume importante (fara a mai aminti de faptul ca elementul care are cel mai mult de suferit a fost constituit de calitatea produselor finite). Aceasta lipsa a unei minime educatii tehnice a indus multe dezavantaje domeniului nostru de activitate, iar perpetuarea unor asemenea abordari va avea efecte deosebit de negative, pe termen lung. Noi am incercat permanent sa contribuim la informarea corecta a clientilor, insa multe dintre eforturile depuse au fost zadarnice. Speram totusi ca actuala recesiune sa functioneze ca un element de filtrare a pietei de profil si sa contribuie la eliminarea acelor companii care isi indreapta atentia exclusiv asupra profitului, ignorand calitatea si conformitatea produselor”, a mai aratat Ovidiu Farcasiu. 
Utilajele second-hand, o solutie de avarie, nerecomandata pe termen lung
In acest moment, pe plan national se afla in functiune peste o mie de utilaje fabricate sau comercializate de furnizorul german, din care o pondere de aproximativ 10% este constituita de echipamente de mare productivitate. Conform estimarilor proprii, cota Urban pe piata utilajelor functionale pe segmentul de fabricatie a tamplariei din PVC din Romania este de aproximativ 30%, din momentul infiintarii compania comercializand peste 800 de utilaje noi. In ultimii cinci ani, livrarile cumulate de echipamente noi s-au situat la o cota mai mica decat cea inregistrata in 2008, ceea ce reflecta in mod fidel declinul caracteristic acestei piete. „In mod evident, exista si asa-numitul sector «second-hand», constituit din masinile pe care companiile specializate le-au preluat de la producatorii cu probleme financiare, precum si din utilajele pe care firmele falimentare le comercializeaza pentru a-si acoperi datoriile. Din pacate, starea tehnica a acestor echipamente este destul de precara, tocmai din motivul exploatarii neconforme, pentru perioade indelungate. Nu se poate generaliza, existand si oferte de unitati cu un numar redus de ore de exploatare, achizitionate chiar in momentul declansarii recesiunii. Solutia respectiva este una de avarie si consideram ca o firma care doreste sa-si asigure functionarea pentru o perioada indelungata, in conditii financiare si tehnice optime, trebuie sa-si asume o abordare diferita in ceea ce priveste tehnologizarea fabricii proprii”, a mentionat oficialul societatii. 
Ferestre din PVC cu design de tamplarie din lemn, prin sistemul Holzfenster Look
Urban isi sustine permanent pozitia dominanta din punct de vedere tehnologic pe segmentul procesarii sistemelor din PVC, un rol insemnat in directia respectiva avandu-l lansarea de solutii tehnice inovatoare. Una dintre acestea este constituita de sistemul dual Holzfenster Look, ce include o linie de procesare Schirmer si un utilaj de sudare/debavurare Urban. Echipamentul este dedicat fabricatiei de ferestre care combina avantajele de termoizolare ale profilelor din PVC cu aspectul deosebit al tamplariei clasice, realizate din lemn. Principalele beneficii decurg din: imitatie perfecta a ansamblurilor traditionale (mai ales in ceea ce priveste imbinarile la 90°); pret competitiv; rezistenta deosebita la factorii agresivi de mediu; mentenanta facila; perioada de exploatare prelungita; confort in utilizare; protectie sporita antiefractie; adaptarea la lucrarile de reabilitare. Utilajul de sudare/debavurare face parte din seria AKS 6400 si este o masina de lipire la patru capete, cu functionare orizontala, disponibila in variantele AKS 6405 (cu o latime a cordonului de sudura de 2 mm), respectiv AKS 6410 (parametrul respectiv fiind de 0,2 mm). Toti factorii variabili (temperatura, timp de incalzire, presiune de fuziune/lipire etc.) pot fi ajustati in mod individual, fapt ce asigura o adaptare dinamica la diferitele tipuri de profile din PVC utilizate pentru productie. Flexibilitatea utilajului este garantata de ajustarea automata a timpului de lipire in functie de caracteristicile geometrice ale sectiunii, precum si de existenta limitatorului de dimensiune (pana la nivelul de 40 mm x 200 mm). Procesarea elementelor componente se executa prin intermediul centrului de prelucrare si debitare BAZ 1000, ce asigura o productivitate de 160 - 300 unitati de fereastra (u.f.)/schimb. Modulul de frezare pentru montant si stulp este controlat numeric pe cele trei axe, avand in componenta, in functie de cerinte, intre doua si optsprezece seturi de freze; taierea se poate executa la unghiuri de 45° - 135° (optional 30° - 150°). Se asigura inclusiv optiunea de crestere a productivitatii (7 secunde/profil), precum si taieri speciale (cum ar fi, de exemplu, procesarea montantului pentru sudare in V). Utilajul dispune de un sistem numeric de comanda, destinat efectuarii cu maxima precizie a unor operatiuni cum ar fi realizarea locasurilor de drenaj si de aerisire, frezarea locului de instalare a sistemului de inchidere, marcarea pozitiilor elementelor de blocare din cadrul sistemului de feronerie, realizarea perforatiilor de montaj, prelucrarea usilor etc. Activitatea societatii Urban GmbH & Co Maschinenbau KG a demarat in anul 1950, compania devenind, in deceniul urmator, un important producator de echipamente electrice destinate fabricarii tamplariei din PVC. Firma are, in prezent, peste 600 de angajati, realizand o cifra medie de afaceri de peste 80 de milioane de euro. Activand de peste o jumatate de secol pe piata internationala, Urban a livrat 18.000 de masini de sudat si mai mult de 10.000 de utilaje pentru debavurat. O mare parte din echipamente (circa 20%) au fost comercializate, de-a lungul timpului, pe pietele din Germania, Austria si Elvetia, o cota de 40% reprezentand livrari catre alte destinatii din Europa. Toate produsele beneficiaza de service specializat, pe plan international activand peste 150 de experti ce acorda consultanta de specialitate. De asemenea, pentru realizarea unor produse performante, societatea din Bavaria produce inclusiv placile de incalzire destinate echiparii masinilor specializate in realizarea operatiunilor de sudare (fabricate inclusiv de terti). Subsidiara locala, Urban C&O, a fost fondata in anul 1999, performanta financiara maxima fiind obtinuta in 2008, cand a fost raportata o cifra de afaceri de aproape cinci milioane de euro. 
URBAN: 30% market share in the segment of equipment for joinery 
Urban Maschinenbau GmbH & Co. KG, founded in 1950, became, in the next decade, a leading manufacturer of electrical equipments for the PVC joinery manufacturing activity. Currently, the company has over 600 employees, reporting an average turnover of more than 80 million EUR. Being active for more than half of a century in the international market, Urban delivered 18,000 welding machines and more than 10,000 equipments for corner cleaning. About 20% of production was marketed, over time, in countries like Germany, Austria and Switzerland, and the share of deliveries to other destinations in Europe was 40%. All Urban products benefit from specialized service, 150 international experts providing the professional technical support for partners all over the world. The management of the Romanian subsidiary considers that this area had a chaotic evolution in the last years. The biggest problems were caused by lack of proper assessment of the demand, which could provide a realistic sizing of the manufacturing capacity. Also, a completely unprofessional approach to the entire issue related to the maintenance of equipment was registered. Official financial reports indicate for Urban C&O a contraction of almost seven times of the sales in 2012 compared to 2008 (from 3.5 million to 0.5 million), but it reflects only the very low level of demand. The decrease of the entire market was even greater (about ten times, from 30 million to more than 3 million), the withdrawal of many competitors, especially those from Turkey, being a reason. Now, at national level more than a thousand machines manufactured or marketed by the German supplier are running, approximately 10% being high productivity equipment. According to Urban estimations, the market share of the company in Romania is about 30%, since over 800 new machines were traded. In the past five years, cumulative shipments of new equipment were located at a lower level than that recorded in 2008, fairly reflecting the characteristic decline of this sector. The absence of concrete information at EU level makes the accomplishment of realistic analysis difficult, but it can be estimated, with acceptable accuracy, that the field declined more than 20% in the past five years.
 
 

Lucrari de referinta

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
12654 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 131 (Noiembrie-Decembrie 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK