Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 20 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - VEKA: Vanzari de un miliard de euro, prognozate pentru acest an
VEKA: Vanzari de un miliard de euro, prognozate pentru acest an
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 13 Feb 2015 16:46
Anul fiscal 2014 a insemnat pentru grupul VEKA, avand sediul central in localitatea Sendenhorst, din Germania, o consolidare a pozitiei detinute pe piata internationala a profilurilor din PVC destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Astfel, concernul a raportat o cifra de afaceri de 790 milioane de euro (excluzand impactul pozitiv exercitat de preluarea Gealan). Conform estimarilor expertilor financiari ai companiei, daca se adauga valoarea livrarilor realizate de societatea achizitionata, aferente celor sase luni trecute de la aprobarea operatiunii respective de catre autoritatile europene din domeniul concurentei, nivelul incasarilor ajunge la aproximativ 890 milioane de euro. In aceste conditii deosebit de favorabile, obiectivul pe termen scurt declarat de echipa manageriala a grupului este constituit de depasirea pragului psihologic de un miliard de euro. Astfel, va fi atins obiectivul general al strategiei VEKA 2015, in conditiile in care nu vor interveni factori perturbatori externi. „Veka va investi in continuare masiv, urmarind, in mod consecvent, un plan de afaceri ce vizeaza consolidarea pozitiei competitive a grupului. In afara de fondurile dedicate mentinerii pe primul loc in industria de profil, o suma considerabila va fi alocata pentru sustinerea programului ce vizeaza extinderea pe toate pietele importante de pe mapamond. Viziunea «VEKA 2015» pe care am proiectat-o in urma cu cinci ani pivota in jurul obiectivului de atingere a unei cifre de afaceri de un miliard de euro, iar in acest moment suntem foarte aproape de tinta propusa. Este nevoie insa ca multe lucruri sa functioneze bine si, daca analizam situatia politica si economica la nivel global, putem ajunge usor la concluzia ca multe dintre zonele importante pentru noi sunt afectate de factori pe care nu ii putem influenta”, a precizat Robert Post, director general al Veka Romania.
Achizitia Gealan a contribuit la consolidarea pozitiei de lider
Dupa finalizarea exercitiului financiar 2014, conducerea executiva a Veka afirma ca rezultatele obtinute reflecta o situatie satisfacatoare. Referitor la acest aspect, Robert Post, director general al Veka Romania, afirma ca „practic, nu exista diferente notabile fata de anul 2013. Aceasta evolutie subliniaza faptul ca grupul nostru este bine pregatit pentru a reactiona in fata oricarui proces de schimbare care ar putea fi generat in actualele conditii concurentiale existente pe piata de profil. Cea de-a doua jumatate a anului trecut a fost, in mod special, mai dificila, intrucat, privind retrospectiv asupra rezultatelor obtinute in trimestrul intai, primele sase luni s-au dovedit destul de promitatoare din punct de vedere al rezultatelor. Asadar, toata lumea a fost multumita, dar sentimentul nu a fost valabil si pentru semestrul al doilea din 2014, cand s-au consemnat reactii mai putin adecvate primite din bransa. Strategia noastra se fundamenteaza pe un proces deosebit de complex, orientat bilateral, analizand, pe de-o parte, perspectiva furnizorilor si, pe de alta parte, avand atentia focalizata in directia producatorilor de tamplarie termoizolanta. Practic, odata cu achizitia Gealan - eveniment ce a avut loc la mijlocul anului precedent - compania noastra a reusit sa se situeze chiar in centrul celor doua abordari. Trebuie subliniat faptul ca aceasta a fost o decizie care s-a bazat pe implementarea unor politici pe termen lung. Cu alte cuvinte, ne-am setat directia de dezvoltare pentru viitor, permitand grupului sa creasca si sa-si extinda portofoliul in mai multe moduri. Transferul de experienta pe care il aduce tranzactia va fi, de asemenea, extrem de valoros pentru toate partile implicate. Vom fi insa prudenti si vom aloca tot timpul necesar procesului de integrare. Este, probabil, un lucru greu de inteles pentru cei din exterior, dar anumite proceduri necesita mai mult timp si vrem sa ne asiguram ca rezultatul va genera un beneficiu major pentru toti partenerii Veka.”
Clasa A de performanta - o conditie obligatorie la Veka
Portofoliul de produse pus la dispozitia producatorilor de tamplarie este complex. Cu toate acestea, evolutia cererii pe plan international este destul de eterogena. Solicitat sa comenteze aspectele respective, oficialul german considera ca „este dificil sa definesti un anumit sistem ca fiind cel mai solicitat de clienti si consumatori, intrucat este in natura business-ului tuturor furnizorilor sa promoveze produse diferite care sa corespunda unor cerinte specifice. Cu toate acestea, in ultimii doi ani am observat o schimbare care nu contribuie la buna reputatie a ferestrei termoizolante din PVC. Cei mai multi competitori ce activeaza pe segmentul nostru si-au optimizat sistemele in ceea ce priveste o mare varietate de aspecte. Cu siguranta, motivele fiecarei companii sunt diverse, insa rezultatul nu este pozitiv pentru imaginea produsului finit. In loc sa incerce sa propuna un produs corespunzator din punct de vedere tehnologic si al design-ului, acestia prefera alte variante. Astfel, multi beneficiari achizitioneaza acel produs pe care il considera performant, dar despre care descopera, dupa o perioada relativ scurta, ca nu se ridica la nivelul asteptarilor. Efectul imediat este ca beneficiarii vor fi dezamagiti si vor impartasi opiniile negative cu persoanele din jurul lor. Noi, la Veka, suntem de parere ca aceasta nu este abordarea potrivita pentru viitor. Este convingerea noastra ca productia de profile din clasa A, ce respecta prevederile standardului EN 12608, constituie un criteriu ce nu trebuie subminat. Intreaga industrie isi doreste ca fereastra sa fie un produs apreciat deopotriva de arhitecti si de constructori. Insa, acest lucru poate fi posibil doar daca standardele calitative sunt ridicate. In ultimul an, noi am comunicat puternic acest lucru in Germania si ne-am bucurat de un mare succes, ceea ce ne-a determinat sa luam decizia de a continua procesul respectiv. Ca rezultat vizibil al acestei strategii, sistemul Veka pentru ferestre Softline 82 a fost foarte bine primit de beneficiari, chiar de la introducerea sa pe piata. In plus, oferta mai include repere de 70 mm extrem de competitive, evident toate facand parte din clasa A de performanta, conform prevederilor normei mentionate anterior”.
Produsele ieftine si inferioare calitativ afecteaza imaginea generala a pietei
In ultimii ani, in ciuda presiunii continue asupra pietei exercitata de recesiune si de scaderea cererii, grupul Veka a reusit sa-si mentina constante rezultatele. Cu toate acestea, societatea a intampinat, la randul sau, o serie de dificultati legate, in principal, de caracteristicile de performanta ale produselor existente pe piata internationala de profil. „Tendinta generala ramane aceea de a oferi clientilor sisteme de ferestre la un pret mic, aceste serii fiind inferioare din punct de vedere al proprietatilor tehnice si nereprezentand un beneficiu pentru industria de tamplarie. Motivele pentru care companiile decid sa adopte aceasta strategie sunt fie de natura economica, fie sunt date de convingerea ca asemenea solutii reprezinta un raspuns bun la cererea actuala. Noi avem o filozofie diferita si urmam indeaproape strategia calitatii, extinsa catre toate componentele activitatii noastre. Am respectat cu ferma convingere aceasta strategie, iar atitudinea clara si intransigenta a fost apreciata atat de clienti si parteneri, cat si de cei care s-au alaturat recent grupului Veka. Am consemnat oportunitati de business pe multiple piete, fapt ce demonstreaza ca ne situam pe drumul cel bun”, mai subliniaza oficialul Veka.
Obiectiv de consolidare a pozitiei competitive pentru urmatoarea jumatate de secol
Prognozele pentru perioada urmatoare sunt destul de dificil de conturat, avand in vedere starea de incertitudine a economiei globale. „In contextul dat, in calitate de companie de dimensiuni medii, ne este dificil sa influentam conditiile economice si politice de la nivel mondial. Singurul lucru pe care il putem face este sa fim pregatiti si sa ne adaptam schimbarilor manifestate pe unele piete. Vom continua, prin toate resursele disponibile, sa asiguram sprijinul necesar partenerilor nostri, astfel incat sa contribuim la buna lor evolutie pe pietele unde activeaza. Mai mult decat atat, vor pune accentul pe faptul ca un serviciu bun, alaturi de un produs de calitate va contribui la imbunatatirea imaginii in perceptia consumatorilor, iar acestia vor lua decizia de repetare a actului de achizitie imediat ce isi vor redobandi puterea de cumparare. In multe regiuni de pe mapamond, actiunile concertate ale asociatiilor si organizatiilor profesionale ar fi reprezentat, cu siguranta, un avantaj pentru toata lumea. Diferentele ce exista intre ofertele ce vin catre consumatori sunt uriase, iar datoria noastra este sa informam corect clientii finali, astfel incat sa-i orientam catre acei producatori care actioneaza in beneficiul lor. Acest lucru se poate verifica usor: in momentul in care un beneficiar este dezamagit de un produs cumparat in schimbul unei sume considerabile, acesta nu mai are capacitatea de a face diferenta intre modelele de calitate inalta si cele necorespunzatoare din acest punct de vedere. De aceea, in mod automat, fabricantii de ferestre care ofera produse performante sunt, la randul lor, afectati. Trebuie sa luptam pentru a combate aceste directii si sa ne asiguram ca standardele sunt mentinute la un nivel inalt, intrucat avem ambitia de a ramane prezenti pe multe dintre piete in urmatorii 50 de ani. Trebuie reiterata ideea ca acest obiectiv va putea fi atins doar printr-o strategie coerenta de investitii masive, implementate la nivelul intregului grup. Fondurile respective vor fi folosite nu doar pentru mentinerea pozitiei competitive actuale, ci si in vederea extinderii retelei de productie si de distributie”, adauga directorul general al subsidiarei locale.
Romania - o piatra de temelie in procesul de dezvoltare a grupului
Pentru clientii din Europa de Est si, implicit, pentru cei din Romania este important de conturat politica de dezvoltare a companiei, pe termen scurt mediu si lung. Robert Post estimeaza ca „situatia din regiunea centrala si occidentala a continentului va ramane stabila, in sensul ca in 2015 ne asteptam la o evolutie similara celei inregistrate in exercitiul financiar anterior. Desigur, speram inclusiv la o imbunatatire a conditiilor economice din Franta si din Spania, insa la fel de adevarat este faptul ca alte piete importante, precum Italia, Elvetia si Benelux, vor continua sa fie puncte de rezistenta pentru Veka. In ceea ce priveste Europa de Est si Sud-Est, este clar ca va trebui sa acordam o atentie deosebita acestor zone si sa facem o diferentiere clara. Actualmente, detinem o pozitie competitiva puternica in Federatia Rusa si avem o unitate de productie in Ucraina. Putem afirma ca suntem multumiti de rezultate, insa, daca situatia politico-economica generala nu va consemna ameliorari pe parcursul lui 2015, va fi mai dificil sa gestionam afacerile din regiune. Dezvoltarea Veka in statele balcanice se incadreaza in planul prestabilit si, pentru intervalul urmator, ne asteptam ca situatia sa ramana la fel. Referitor la Romania, speram la o stabilizare a conditiilor politice si avem convingerea ca anul acesta vom reusi sa identificam semne clare ale redresarii economiei romanesti. Compania noastra este pregatita pentru o astfel de evolutie si suntem convinsi ca valoarea livrarilor la nivel national se va situa pe un trend ascendent. Optimismul nostru se bazeaza inclusiv pe faptul ca detinem o structura solida de parteneriate. In plus, ne-am dezvoltat pe directii noi, fapt ce ne va ajuta sa crestem. Romania este considerata drept o piatra de temelie, de o importanta majora pentru grup, pozitie generata in special de procesul de integrare a Gealan. Avem un drum lung de parcurs, ce va implica un volum mare de munca, dar nu ne vom grabi si ne vom alinia strategiile pentru a crea beneficii partenerilor autohtoni”. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left