Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 23 Aprilie 2024
Hilti
Home
DECEUNINCK: Crestere de peste 10% a vanzarilor consemnate anul trecut
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 31 Ian 2011 08:19
Anul trecut, grupul Deceuninck – Belgia a inregistrat vanzari nete consolidate de 557,8 milioane de euro, in crestere cu 10,1% fata de cele 506,4 milioane de euro consemnate in 2009, informeaza un comunicat al companiei. Conducerea holdingului din Hooglede-Gits anunta ca, in ceea ce priveste livrarile cantitative, majorarea a fost de 6,4%, in conditiile in care ratele de schimb dintre moneda europeana si principalele valute au avut un efect favorabil de +4,2%, iar elementele legate de ajustarea pretului au contribuit in mod negativ la venituri (-0,4%). Rezultatele financiare consemnate in trimestrul al patrulea din 2010 indica o sporire de 9,3% a cifrei de afaceri, pana la 140 milioane de euro (in comparatie cu nivelul de 128,1 milioane de euro din perioada similara a anului trecut), majorarea cantitativa fiind de 4,7%. Astfel, Deceuninck a reusit sa confirme reintoarcerea la profitabilitate, prognozele initiale cu privire la cresterea de pana la 10% a cifrei de afaceri pentru intregul an fiind depasite. In schimb, trendul ascendent al cotatiei PVC-ului si aditivilor (care a ajuns la un nivel record in 2010) constituie si in continuare un motiv de ingrijorare. De exemplu, costul mediu de achizitie a rasinii din PVC, pe plan european, a fost cu 20% mai mare fata de nivelul stabilit in SUA, care, la randul sau, a inregistrat un salt de 29% fata de anul anterior. Astfel, corporatia a fost nevoita sa anunte faptul ca pretul sistemelor din PVC se va majora in mod corespunzator, efectul acestei cresteri de pret fiind asteptat sa aiba impact asupra afacerii in primele trei luni ale anului in curs. "In cel de-al patrulea trimestru din 2010, nivelul cererii a continuat sa se imbunatateasca in mod considerabil, in pofida faptului ca bazele de raportare au fost mult mai dificil de comparat, din cauza recesiunii. In general, diviziile din Turcia si SUA au inregistrat cele mai mari venituri, sporirea livrarilor proprii din Europa Centrala si de Est fiind determinata de rezultatele bune din Germania si Federatia Rusa. Declinul din Europa de Vest s-a datorat mai ales restrangerii cererii din Marea Britanie si Spania, in timp ce veniturile subsidiarei din Franta au fost stabile, iar in Belgia si Italia numarul de contracte s-a majorat corespunzator. Sporirea cantitativa a livrarilor efectuate in 2010, de 6,4%, a depasit cu mult previziunile initiale (mai pesimiste), cererea majorandu-se in mod sustenabil si fiind impulsionata inclusiv de finalizarea mai multor initiative guvernamentale ce vizau acordarea de facilitati celor care investesc in achizitia sistemelor care permit reducerea pierderilor de energie si a emisiilor de bioxid de carbon. Astfel, multi potentiali beneficiari au decis sa profite de subventiile acordate din bugetele publice sau de reducerea impozitelor inainte ca acestea sa nu mai fie disponibile, alegand inclusiv produsele Deceuninck. Confirmand inca o data reintoarcerea la profitabilitate, mentionam ca rezultatele financiare comunicate la finele lunii ianuarie a.c. nu sunt auditate, mai multe informatii urmand sa fie furnizate dupa finalizarea raportului consolidat. Pentru 2011, continuam sa fim precauti, deoarece in Germania, Statele Unite ale Americii si Marea Britanie majoritatea programelor de stimulare economica nu se mai afla in vigoare. Este inca neclar daca diminuarea sumelor alocate de guverne la capitolul de cheltuieli va afecta sau nu piata reabilitarii termice a fondului construit, mai cu seama a imobilelor rezidentiale ", a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group.
Trend negativ moderat in vestul Europei si majorare fara precedent in Turcia
Din punct de vedere al structurii vanzarilor la nivel zonal, conducerea holdingului a indicat faptul ca situatia acestora s-a imbunatatit semnificativ, fiind raportate cresteri ale livrarilor in aproape toate regiunile vizate. La formarea cifrei de afaceri din 2010, subsidiarele Deceuninck din Europa de Vest (exclusiv Germania) au avut un aport de 207,5 milioane de euro (-0,5% fata de anul anterior), cele din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania) de 172,1 milioane de euro (+6,6%), in timp ce filialele din Turcia si SUA au avut incasari de 108 milioane de euro (+34%) si de 70,2 milioane de euro (+25,6%). Referindu-se la tendintele specifice domeniului propriu de activitate, Tom Debusschere a precizat ca "in Europa de Vest, cel de-al patrulea trimestru al anului 2010 a insemnat pentru corporatie o perioada de scadere cu 6,7% a livrarilor, desi situatia a fost diferita in fiecare regiune in parte. Comenzile s-au majorat in zona Belgiei si in Italia, s-au mentinut la acelasi nivel pe piata franceza, dar au fost consemnate probleme semnificative in Marea Britanie, Spania si Olanda, iar inceputul sezonului rece a influentat negativ vanzarile regionale. Filialele din zona Europei Centrale si de Est (CEE), inclusiv cea din Germania au inregistrat un trend ascendent ceva mai intens in ultimul trimestru al anului trecut (+6,5%), pe fondul sporirii comenzilor. Practic, in Federatia Rusa a fost constatata cea mai importanta majorare a livrarilor, fiind urmata de Germania (datorita finalizarii unor programe de stimulare economica) si de unele piete mai mici din regiune. Vanzarile Deceuninck s-au majorat in aproape toate tarile din CEE, iar ratele favorabile de schimb valutar pentru zlotul polonez, coroana ceha si in cazul rublelor (fata de euro) au avut un impact pozitiv asupra afacerii. In Turcia, veniturile subsidiarei s-au majorat in trimestrul al patrulea cu 37,6%, la 28,8 milioane de euro (+17% la rate de schimb constante fata de acelasi interval din 2009), pe baza unei cresteri sustenabile a cererii de pe piata locala si a cotei exportului, ceea ce a permis o crestere anuala de 34% (sau 21% la rate unitare de schimb). De asemenea, un aport pozitiv considerabil l-a avut consolidarea lirei turcesti in raport cu euro. Pe acest fundal, Deceuninck isi consolideaza pozitia in Turcia, ca urmare a implementarii unei strategii axate pe promovarea marcii proprii si pe exigentele de confort ale clientului final. In Statele Unite ale Americii, cresterea de 34,5% a vanzarilor filialei locale din trimestrul al patrulea (cand s-a ajuns la 19,3 milioane de euro, fata de 14,3 milioane de euro in urma cu un an) – sau de 17% la rate constante de schimb dintre USD si euro – a fost sustinuta puternic de cererea de pe segmentul reabilitarii termice a imobilelor rezidentiale existente (impulsionata de finalizarea, la 31 decembrie 2010, a programului de rambursare a unor sume de 1.500 USD/lucrare in cazul inlocuirii tamplariei existente cu ferestre eficiente din punct de vedere energetic, de ultima generatie). De asemenea, cursul de schimb favorabil dintre USD si euro a avut un aport semnificativ in ceea ce priveste sporirea vanzarilor pe piata americana".
***
Cu 2.821 de angajati (inclusiv cei temporari), din care 670 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are 35 de subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 75 de tari din Europa, America de Nord si Asia. Tehnologia de baza utilizata de companie consta in fabricarea profilelor din PVC si a materialelor compozite Twinson. Procesul de productie, derulat la inalte standarde de calitate si performanta, presupune si executia de accesorii (garnituri), laminarea PVC-ului, utilizarea sistemului patentat de nuantare Decoroc etc. In 2009, cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 506 milioane de euro, in scadere cu 19,68% fata de 2008, cand s-au consemnat venituri de 630 milioane de euro, insa majorarea inregistrata anul trecut a reprezentat momentul initierii procesului de recuperare a pierderilor. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left