Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 25 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - SCHACHERMAYER: Compania continua drumul consolidarii pozitiei pe piata
SCHACHERMAYER: Compania continua drumul consolidarii pozitiei pe piata
Furnizori de sisteme Publicat de Ovidiu Stefanescu 11 Mai 2010 08:00
George Pirvu (44 de ani);
Functia/Firma: director general, Schachermayer Romania;
Studii: Facultatea de Transporturi, Universitatea Politehnica Bucuresti;
Experienta: 14 ani in domeniul sistemelor de feronerie;
Hobby: istorie.
 
Compania Schachermayer Romania a fost infiintata in luna mai 2003, ca subsidiara a Schachermayer Grosshandelsgesellschaft m.b.H din Linz (Austria) - asociat unic al noii societati. Principalul obiect de activitate al firmei este constituit de comercializarea sistemelor de feronerie destinate montajului la ansamblurile de tamplarie termoizolanta, accesorii de mobilier etc. De asemenea, specialistii reprezentantei autohtone asigura servicii de consultanta, precum si asistenta tehnica profesionala. In prezent, Schachermayer colaboreaza cu producatori consacrati pe piata mondiala de profil, cum ar fi Maco, Hettich, Simmonswerk, Hoppe, Dr. Hahn, Winkhaus, Kaba, Geze, Dorma, Spax, Stadur, Blum etc. In continuare, directorul general al firmei, George Pirvu, se refera la evolutia a companiei in cei 8 ani de activitate pe piata de profil din Romania, precum si la principalele masuri luate pentru asigurarea, in continuare, a unui parcurs optim. 
 
- Descrieti conditiile in care a demarat colaborarea cu Schachermayer.
- In primul an de prezenta pe piata locala, activitatea firmei fondate in Romania a fost coordonata de un manager de proiect din Slovacia. Sarcina principala a acestuia a fost constituita de implementarea sistemului organizatoric si de management similar celui al companiei-mama. Pana in iulie 2004, Schachermayer Romania a avut ca obiect de activitate logistica/distributia sistemelor de feronerie promovate de Maco (Salzburg - Austria) catre partenerii autohtoni ai acestuia. Incepand din august 2004, am preluat conducerea firmei. Situatia financiara a primei jumatati a anului respectiv indica realizarea unei cifre de afaceri in valoare de un milion de euro. Alaturi de cei 10 angajati pe care compania ii avea in acel moment, am reusit ca, in semestrul al doilea, sa imbunatatim in mod evident rezultatele, la sfarsitul lui 2004 raportand vanzari de peste 3,5 milioane de euro.
 
- Precizati principalele repere ale activitatii companiei, in perioada care a urmat.
- Strategia aferenta intervalului 2005 - 2007 s-a axat pe imprimarea unui ritm de crestere accelerat, pentru a facilita exploatarea conjuncturii favorabile manifestate pe piata de profil si a obtine o pozitie cat mai buna in competitia cu firme puternice, care activau in acest sector de cel putin 8 ani. Produsul principal pe care l-am comercializat a fost reprezentat de feroneria oscilo-batanta de la Maco. Schachermayer a reusit, intr-un timp relativ scurt, sa-si dezvolte portofoliul de clienti, in special datorita sistemului de distributie bine pus la punct, caracterizat printr-o gestiune optima a stocurilor depozitului din Bucuresti (cu o suprafata de 1.000 mp) si livrare in regim de cargo rapid, la poarta fabricii clientilor, indiferent de distanta si de cantitatea comandata. Pentru tara noastra, aceasta modalitate de distributie a reprezentat in momentul respectiv o noutate in domeniu si a asigurat un avantaj clientilor Schachermayer fata de concurenti acestora, mai ales intr-o perioada in care viteza de reactie si disponibilitatea produsului reprezentau atuuri importante. Astfel, ne-am impus pe piata imaginea de specialisti in comert, servicii si logistica, avand un portofoliu de produse de inalt nivel calitativ si tehnic si fiind un partener stabil si puternic, care poate sustine dezvoltarea beneficiarilor sai.
 
- Cum s-a repercutat aceasta strategie in plan financiar?
- Rezultatul a fost ca, la finele lui 2005, firma avea 15 angajati si a incheiat anul cu o cifra de afaceri de aproximativ 5,7 milioane de euro. Incurajati de succesul obtinut si de strategia concernului de reinvestire a profitului, am continuat dezvoltarea la nivel national, prin deschiderea unui punct de lucru la Cluj-Napoca, majorarea suprafetei de stocare din Bucuresti si a numarului de angajati, astfel incat, in 2006, am consemnat livrari in valoare de 9,5 milioane de euro. Principalul mijloc de sporire a cifrei de afaceri a fost, insa, reprezentat de diversificarea gamei de produse comercializate. La sfarsitul lui 2007, moment ce reprezenta - in acelasi timp - si punctul de incheiere al perioadei de implementare a planului de business derulat timp de trei ani, firma noastra devenise cea mai importanta casa de comert specializata in domeniul feroneriei si accesoriilor pentru tamplarie de pe plan national, cu o cifra de afaceri de circa 9,5 milioane de euro si peste 50 de angajati.
 
- Ce efect a avut criza economica asupra companiei?
- Anul 2008 a insemnat, de fapt, primul recul in ceea ce priveste nivelul cumulat al vanzarilor. Aceasta situatie a fost in mod direct determinata de criza financiara, care se declansase si in tara noastra, afectand rezultatul ultimului trimestru al exercitiului financiar respectiv, ce era, de regula, intervalul in care se realizau cele mai mari volume de vanzari. Chiar si in aceste conditii extrem de nefavorabile, cifra de afaceri a scazut relativ putin fata de anul precedent, pana la nivelul de circa 9 milioane de euro, insa marja bruta a profitului s-a majorat si in acel an, datorita implementarii in timp util a unui program de restructurare a firmei. In prezent, ne-am reorganizat activitatea pentru a face fata recesiunii, insa nu am renuntat la principiile pe baza carora ne-am construit imaginea pe piata, inca de la inceput. Acesta este principalul motiv pentru care societatea si-a majorat cota pe parcursul anului 2009, consolidandu-si astfel pozitia in raport cu firmele competitoare. Clientii Schachermayer beneficiaza, in continuare, de sortimente cu performante ridicate, intr-o gama diversa. De asemenea, stocurile sunt suficiente pentru a permite pastrarea ritmului de livrare care ne-a consacrat.
 
- Mentionati masurile pe care le veti lua pentru consolidarea pozitiei detinute.
- La nivel strategic, pregatim un nou plan pentru urmatorii trei ani, pe care il vom pune in practica incepand cu anul 2011 si al carui motto este: "Cei mai buni… (beneficiari, furnizori, angajati, etc.)". Primul pas a fost deja facut, prin amplasarea sediului central al companiei intr-o zona care ne va permite desfasurarea optima a operatiunilor pregatite in domeniul marketingului, comunicarii, logisticii. Cu o suprafata totala de peste 1.700 mp, noul spatiu devine cel mai mare sediu in care Schachermayer Romania si-a desfasurat pana acum activitatea. Totodata, investitiile vor continua si la filiala din Transilvania: la depozitul din Cluj vom amenaja un spatiu modern de prezentare a produselor din toate diviziile active in Romania. In 2011 intentionam sa redeschidem filiala din Moldova - aflata, in acest moment, intr-o faza de reorganizare - care va beneficia, de asemenea, de un showroom. Planul mentionat presupune si derularea unui program complex care vizeaza cresterea nivelului de pregatire a personalului existent, in special a managerilor tineri, precum si extinderea echipei de vanzari.
 
- Care sunt perspectivele, pe termen scurt/mediu?
- In ultima perioada, au fost cooptati noi furnizori in parteneriate cu grupul Schachermayer, urmand ca in Romania sa putem beneficia, inca de anul acesta, de produsele promovate de societatile respective. In acest context, este importanta si decizia firmei-mama de a imbunatati imaginea corporatista a Schachermayer. Aceasta va simboliza legatura intre traditia companiei fondate in Linz in anul 1838 si modernitatea imprimata Casei de Comert Schachermayer de a sasea generatie a familiei cu acelasi nume. In toata aceasta perioada, reprezentanta locala a reusit nu numai sa-si indeplineasca tintele economice si de dezvoltare, ci si sa demonstreze - prin activitatea curenta - faptul ca si in Romania, cu aportul unor angajati si manageri autohtoni, se pot dezvolta afaceri puternice, similare celor din tari mai avansate in construirea economiei de piata. Suntem convinsi si de faptul ca am reusit sa participam la stabilirea unui standard ridicat al acestei activitati si sa contribuim la modernizarea domeniului nostru de activitate. Viitorul firmei noastre este astfel asigurat, iar pasii pe care ii vom face se vor baza, cu siguranta, pe aceleasi principii, contribuind la expansiunea pietei locale de profil.
 
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left