Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Sporire solida a vanzarilor si profitabilitatii
DECEUNINCK: Sporire solida a vanzarilor si profitabilitatii
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 24 Iul 2015 16:52
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, in semestrul intai din 2015, corporatia a consemnat o majorare a cantitatilor de sisteme comercializate pana la +4%, precum si o sporire solida a livrarilor din punct de vedere valoric, de +18% (sau +7,2% in termeni comparabili). Totodata, vanzarile au fost influentate pozitiv de impactul favorabil al cursului de schimb dintre moneda europeana si alte valute (+4,2%), desi modificarile pretului la anumite produse in cadrul unor arii geografice strategice au avut un aport negativ (-0,9%).
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, dat publicitatii la 22 iulie a.c., vanzarile nete consolidate s-au cifrat la 312,1 milioane de euro, fiind mai mari cu +18,1% raportat la perioada ianuarie-iunie 2014, ceea ce a insemnat si o sporire a profitabilitatii nete, pana la 4,7 milioane de euro (fata de 0,4 milioane de euro in semestrul intai din 2014). "Pe baze comparabile, cifra de afaceri a sporit cu +7,2% si, in particular, cresterea cu 4% in volum la nivel global, concomitent cu aparitia unor semnale pozitive in Europa de Vest, performanta optima din SUA si normalizarea aprovizionarii cu PVC, ne fac sa fim mai optimisti decat la inceputul anului in curs. Suntem multumiti de majorarea cantitativa a vanzarilor din Belgia, remarcata in trimestrul al doilea, asteptandu-ne ca livrarile in Franta sa se stabilizeze. Diversele facilitati ce permit revitalizarea sectorului de constructii, asigurate de guvernul din Paris, vor avea un impact pozitiv din al doilea semestru a.c. Mai mult, strategia companiei noastre, de a lansa inovatii absolute in domeniu, cum ar fi sistemul pentru usi glisante iSlide#neo, din fibra de sticla ranforsata ultrasubtire, ne ajuta sa accesam noi proiecte si noi clienti, pe o piata extrem de competitiva. Din punct de vedere zonal, cresterea din SUA a depasit 10%, cantitatile comercializate in Turcia au fost stabile )dar s-au castigat noi cote de piata), iar in Rusia deprecierea rublei si impactul sanctiunilor asupra increderii consumatorilor si asupra activitatii in constructii au dus la o scadere relativ substantiala a vanzarilor”, a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group.
Managerul corporatiei a mai adaugat ca, intre timp, procesul de integrare a operatiunilor Pimapen din Turcia continua intr-un ritm accelerat, productia de sisteme pentru ferestre la unitatea din Kocaeli fiind consolidata in prima parte a lui 2016, iar pregatirile pentru constructia unui nou centru industrial in localitatea Menemen, langa Izmir, decurg conform planului prestabilit.
In ceea ce priveste perspectivele, exista, insa, anumite motive de ingrijorare, mai ales pe termen scurt. Activitatea de constructii noi si cea de reabilitare din Europa ramane instabila, din cauza unui mediu economic subfinantat. Aprovizionarea cu PVC a revenit, insa, in limitele normale, dupa ce situatia de forta majora a luat sfarsit, insa se deruleaza la preturi maxime din punct de vedere istoric. In acest context, compania este increzatoare ca, prin actiunile sale continue de lansare a unor produse inovatoare, prin imbunatatirea productivitatii, prin reducerea structurala a cheltuielilor si prin activitatea disciplinata de a impune majorarile cotatiei materiilor prime pe piata, prin ajustarea preturilor, se va mentine o rata optima a rentabilitatii, in contextul unor cresteri sustenabile ale profitului net.
Activitate optima in Turcia si tarile emergente
In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru primul semestru al anului 2015 nu au fost satisfacatoare, mai ales ca, in aceasta regiune, s-a consemnat singura scadere a vanzarilor. Astfel, in spatiul Europei Central-Estice, inclusiv Germania (CEE), livrarile din intervalul analizat s-au diminuat, ca valoare, cu -7,2%, pana la 65,4 milioane de euro, dar, in cazul in care se iau in considerare rate similare de schimb valutar, scaderea ar fi fost de -1,7%. Aceste cifre includ si operatiunile Pimas din spatiul CEE, cu precadere pe cele din Rusia. Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, filialele din intreaga regiune au raportat vanzari fluctuante (crestere importanta ca volum in Polonia si clusterul format din Cehia, Slovacia si Ungaria, respectiv scadere in Rusia si stabilizare in Germania). De pilda, in Polonia si grupul de state format din Cehia, Slovacia si Ungaria s-au remarcat majorari de cel putin 10% ale cifrei de afaceri a subsidiarelor, pe fondul surclasarii competitiei si sporirii cererii din partea unor clienti importanti, coroborate cu impulsionarea vanzarilor de produse pentru constructii. In schimb, piata germana este subminata de importurile de tamplarie si sisteme provenite din tarile Europei de Est caracterizate prin forta de munca ieftina, iar slaba incredere a consumatorilor, alimentata de sanctiunile economice impuse Federatiei Ruse, are un impact major si tot mai vizibil asupra activitatii de constructii noi si de renovare a imobilelor existente, pe aceasta piata.
In perioada analizata, in Europa de Vest a avut loc o crestere usoara a incasarilor (+5,5%), la 101,6 milioane de euro, din cauza unor trenduri divergente: sporiri mai mari de 10% in Marea Britanie, Olanda, Spania si Italia, respectiv usoare majorari in Belgia si Franta. Pe piata franceza, impactul stimulentelor guvernamentale de revitalizare a sectorului de constructii noi si reabilitari nu au avut pentru moment un rezultat pozitiv, iar in Marea Britanie se asteapta continuarea tendintei de crestere puternica a livrarilor grupului, pe baza cererii formulate de clientii existenti si ca urmare a unor noi avantaje competitive, ca urmare a lansarii unui nou sistem de usi glisant-batante.
Pentru America de Nord s-a evidentiat o majorare de 42,4%, pana la 52,7 milioane de euro (sau de +15,3% la rate constante de schimb), intrucat activitatea s-a dezvoltat pe toate segmentele-tinta (reparatii capitale, intretinere si reparatii curente, respectiv constructii noi de locuinte), iar rata somajului a ajuns la cel mai scazut nivel din 2008 pana in prezent (5,3%). La randul sau, Deceuninck North America aplica o strategie axata pe lansarea de produse inovatoare si performante, creand si mentinand totodata un brand puternic si furnizand „zero comenzi neonorate sau retrase”. Astfel, au fost atrasi noi clienti, iar cei existenti s-au reprofilat pe utilizarea noilor produse, ceea ce a generat o crestere cu mult peste media pietei.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat cel mai semnificativ progres pentru grup, de +53%, la 92,4 milioane de euro (+47,9% in conditiile aceleiasi rate de schimb ca in semestrul intai din 2014), ceea ce a facut din aceasta regiune una dintre cele mai importante pentru grup, cu vanzari care aproape ca le ajung pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). Astfel, cresterea cantitativa, din punct de vedere organic, a ramas mai mult sau mai putin stabila ca urmare a fluctuatiilor economiei turce, de vreme ce rezultatul alegerilor parlamentare din iunie a.c. nu a modificat substantial acest trend. Desi exportul in Africa de Nord este oarecum subminat de tensiunile geo-politice, se asteapta rezultate pozitive, pe fondul crearii unei noi identitati corporatiste a marcii Pimapen (cel mai cunoscut brand de ferestre din Turcia), in timp ce o campanie publicitara solida a sustinut vanzarile. In continuare, subsidiara Deceuninck din Turcia – ca pol al exportului pe pietele emergente, aflate in dezvoltare – se extinde cu succes in America de Sud si in India.
***
Cu 3.400 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 25 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, centre industriale de fabricatie in Belgia, Chile, Cehia, Franta, Germania, Polonia, Federatia Rusa, Thailanda, Turcia, Marea Britanie si SUA. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala, care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat o cifra neta de afaceri in valoare de 17,28 milioane de lei in 2014 (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 aceasta a fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 rulajul s-a situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de 21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
rehau
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left