Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 16 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Majorarea vanzarilor, sustinuta de activitatea din SUA
DECEUNINCK: Majorarea vanzarilor, sustinuta de activitatea din SUA
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 23 Feb 2018 07:14
Oficialii grupului Deceuninck au anuntat ca, anul trecut, corporatia a consemnat o stabilizare a indicatorului profitabilitatii REBITDA, in pofida unor efecte adverse date de fluctuatiile cotatiei materiilor prime, de inflatie si de cursul nefavorabil de schimb valutar. Chiar si in aceste conditii, programul ambitios de investitii continua sa se aplice, inclusiv pe fondul unei sporiri a livrarilor din punct de vedere valoric, de +1,1% in intervalul analizat, comparativ cu 2016. De asemenea, cursul de schimb fluctuant (caracterizat, printre altele, printr-o depreciere de -23% a lirei turcesti) a fost compensat doar partial de cresterile de pret, iar managerii holdingului noteaza in acest sens parcursul deosebit al vanzarilor din SUA (ce au sustinut majorarea cifrei de afaceri) si cresterea comenzilor din Europa Centrala, in pofida unor conditii politico-economice provocatoare, consemnate in Turcia si Federatia Rusa, precum si in absenta unor livrari pentru proiecte punctuale, derulate anul trecut in Europa de Vest, care au modificat baza de raportare si, evident, nu s-au mai repetat, cum ar fi, de exemplu, constructia unor paravane de protectie acustica pentru o linie feroviara de mare viteza (TGV). 
In contextul descris anterior, potrivit unui comunicat al corporatiei, dat recent publicitatii, vanzarile nete consolidate din 2017 s-au cifrat la 687,2 milioane de euro, fiind mai mari cu +2,4% raportat la 2016, cu o crestere usoara (+1,1%) a volumului cantitativ, un impact negativ de -6,9% al cursului de schimb valutar si cu unul pozitiv, de +8,3%, dat de ajustarea pretului si de structura sortimentelor furnizate. „Luand in considerare cresterea puternica a cotatiei materiilor prime si fenomenul inflatiei, rezultatele sunt satisfacatoare si confirma ca suntem pe calea corecta, din punct de vedere strategic. Noile produse, lansate recent, au fost apreciate de consumatori si ne-au consolidat amprenta solida de fabricant de top, cu perspective optime in vederea dezvoltarii ulterioare a afacerilor. Calitatea superioara a sortimentelor livrate si a serviciilor a fost, de asemenea, o prioritate a Deceuninck in 2017. In alta ordine de idei, desi in general am consemnat un progres la nivelul organizatiei, regretam ca implementarea noului sistem ERP la subsidiarele din vestul Europei - ceea ce ne va ajuta sa ne imbunatatim serviciile in timp - a afectat livrarile efectuate catre anumiti clienti, solutionarea rapida a acestei probleme fiind prioritara in prima parte a acestui an”, a declarat Francis van Eeckhout, CEO al Deceuninck Group.
In ceea ce priveste perspectivele pe termen scurt, managerul estimeaza ca in 2018 este posibila inca o crestere a cifrei de afaceri, in continuarea majorarilor din intervalul 2016-2017, bazata pe lansarea altor produse inovatoare si pe asigurarea unor servicii superioare calitativ clientilor actuali si celor potentiali. Totusi, se anticipeaza efecte adverse date de sporirea continua a cotatiei materiilor prime si de fluctuatiile cursului de schimb, precum si de accentuarea inflatiei, motiv pentru care conducerea corporatiei va implementa si in continuare actiunile necesare menite sa restaureze nivelul de profitabilitate de-a lungul timpului, dintre care se disting eforturile de ajustare a pretului produselor finite, concomitent cu accelerarea implementarii investitiilor ce vizeaza sporirea eficientei organizationale si intensificarea procesului de cercetare-dezvoltare. De asemenea, oficialii Deceuninck au anuntat ca fuziunea intre entitatile din Turcia, Ege Profil si Pimas, ce reprezinta ultimul pas al integrarii Pimas, dupa achizitia din 2014, s-a finalizat cu succes. Conceputa ca o tranzactie intra-grup, procedura a presupus convertirea actiunilor Pimas in titluri Ege Profil, la o rata de conversie de 0,49. Dupa fuziune, Deceuninck NV a anuntat ca detine 95,98% din noua entitate, precum si ca procedura nu a avut niciun impact material asupra situatiilor financiare consolidate ale Deceuninck.
Principalele rezultate, consemnate tot in Turcia si statele emergente
Perioada analizata a insemnat o consolidare a noii paradigme a afacerilor grupului, ce nu se mai realizeaza majoritar in vestul Europei, ci mai ales in Turcia si statele emergente, in pofida dificultatilor social-politice din zona. In ceea ce priveste activitatea din Europa Centrala si de Est - CEE (inclusiv Germania), rezultatele anuntate pentru anul trecut au confirmat transformarea trendului negativ initial intr-unul pozitiv, mai ales ca, spre deosebire de intervalul 2015-2016, in aceasta regiune, ca si in SUA plus Canada, s-au consemnat majorari ale vanzarilor. Astfel, in spatiul CEE, inclusiv Germania, livrarile din 2017 au sporit, ca valoare, cu +3,7%, pana la 167,8 milioane de euro (fata de 161,8 milioane de euro in 2016). Conducerea concernului explica aceasta situatie prin faptul ca, in principiu, cresterea cantitativa puternica a livrarilor din Cehia, Polonia si statele balcanice, sustinuta de dezvoltarea generala a pietei in tarile respective, a fost doar partial influentata negativ de scaderile din Federatia Rusa, ce sunt inerente declinului celei mai importante si mai mari piete a regiunii. Interesant este insa faptul ca impactul pozitiv al cursului de schimb (+2,7%) a fost dat tocmai de aprecierea puternica a rublei (+11% fata de 2016).     
In perioada analizata, reprezentata de cele 12 luni din 2017, in Europa de Vest a avut loc o scadere a incasarilor (-3,1%), la 171,1 milioane de euro (comparativ cu 176,5 milioane de euro din 2016), ceea ce se explica mai ales printr-un regres al livrarilor cantitative, ca urmare a absentei unor proiecte unice, finalizate in 2016. Vanzarile mai mari din Spania si Italia, precum si rezultatele de exceptie ale noilor afaceri cu sisteme din aluminiu si echipamente de ventilare au fost anulate de diminuarea cifrei de afaceri din Franta si Benelux, respectiv de deprecierea lirei sterline. In vestul Europei, cotatiile mai mari ale materiilor prime, precum si fluctuatiile valutare continua sa fie compensate prin majorari de pret ale produselor corporatiei, concomitent cu o renuntare in etape la sortimentele nerentabile. Pentru America de Nord s-a evidentiat un salt de +8,9%, pana la 129,1 milioane de euro (de la 118,6 milioane de euro in perioada similara din anul anterior), intrucat Deceuninck North America (DNA) a reusit, prin cresterea calitatii produselor si serviciilor, sa atraga noi clienti, beneficiind si de un climat pozitiv in ceea ce priveste segmentele de constructii noi si de renovari. Cantitatile livrate s-au majorat astfel cu +10,4% (sau cu +13,5% daca se ia in calcul noua baza comparativa,  generata de renuntarea, in 2016, la afacerile cu produse tip „decking”), gratie dezvoltarii puternice a afacerilor si, respectiv, a pietei. De asemenea, vanzarile din America de Nord sunt influentate pozitiv de cresterile de pret ale sortimentelor comercializate, adaptarea efectuandu-se aproape instantaneu, prin indexarea automata a cotatiilor mai mari la rasina din PVC, precum si de un mix favorabil de produse. Efectul negativ ponderat al cursului de schimb valutar (-2.2%) se explica printr-o devalorizare punctuala a USD in semestrul al doilea din 2017.
In fine, dar nu in ultimul rand, in Turcia si tarile emergente s-a constatat, inca o data, cea mai semnificativa cifra de afaceri pentru Deceuninck, in pofida unei rate de crestere mai ponderate, de +2,4%, care a adus vanzarile la 219,1 milioane de euro (fata de 214 milioane de euro), ceea ce a facut ca aceasta regiune sa ramana, totusi, cea mai importanta pentru grup, cu vanzari ce le-au depasit din nou pe cele din vestul Europei, care constituie in mod traditional principala piata de referinta a Deceuninck. Totusi, trebuie precizat ca acest nivel include si cifra de afaceri a liderului pietei din Turcia, Pimas (Pimapen). In pofida problemelor provocatoare ale pietei din Turcia, gratie produselor de inalta calitate, serviciilor si renumelui marcii, precum si unei activitati relativ bune pe pietele emergente (preponderent in Australia, Brazilia si India), cresterea s-a realizat pe baza ajustarii pozitive a pretului. Dar aceasta masura nu au putut contracara in totalitate efectul negativ al deprecierii lirei turcesti (ce s-a devalorizat cu -23% fata de 2016), coroborat, de asemenea, cu majorarea cotatiei materiilor prime si cu impactul nefavorabil al inflatiei.  
In contextul mentionat anterior, eforturile privind mentinerea rentabilitatii corporatiei au avut, astfel, efectul scontat, indicele REBITDA fiind in valoare de 66,7 milioane de euro (+0,4% comparativ cu 65,1 milioane de euro in 2016) si reprezinta 9,7% din vanzari. Aceasta situatie a fost posibila pentru ca deprecierea unor monede nationale fata de euro, pe pietele unde grupul isi mentine un grad ridicat de expunere, precum si sporirea cotatiei materiilor prime, nivelurile mari ale inflatiei, cheltuielile aferente unor activitati de gen „start-up” si consolidarea euro in raport cu alte monede au fost compensate de cresterea preturilor de comercializare, de efectuarea unor investitii strategice, de scaderea costului financiar aferent unor debite si de eficienta operationala. In schimb, taxele mai mari cu deprecierea, din cauza nivelului sporit al investitiilor, precum si renuntarea la afacerile cu produse tip „decking” din SUA au facut ca, pentru actualele baze de raportare, profitul net din 2017 sa se cifreze la 13,8 milioane de euro, in scadere fata de cele 21 de milioane de euro din 2016.      
***
Cu 3.600 de angajati (in urma preluarii Pimas), concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are subsidiare (15 unitati de productie, integrate pe verticala, respectiv 21 de centre logistice) in 19 de tari din intreaga lume, coordonand, mai precis, unitati industriale de fabricatie in America de Nord si de Sud, Europa (inclusiv Rusia si Turcia), precum si in Asia. Totodata, controleaza numeroase puncte de vanzari in 91 de tari ale lumii, prin intermediul carora deserveste mai mult de 4.000 de clienti. Potrivit managerilor sai, corporatia, fondata in anul 1937, se afla in randul primilor trei producatori mondiali de profile din PVC si materiale compozite pentru ferestre si usi, elemente destinate amenajarilor exterioare, precum si produse pentru acoperisuri, fatade si aplicatii de interior. In 2013, vanzarile consolidate s-a situat la 536,5 milioane de euro, cu un rezultat net pozitiv de 8,4 milioane de euro, iar in 2014 indicatorii respectivi s-au plasat la 552,8 milioane de euro si 10,5 milioane de euro, pentru ca in 2015 sa se ajunga la 644,5 milioane de euro si 13,3 milioane de euro, la nivelul lui 2016 sa se raporteze 670,9 milioane de euro si 21 milioane de euro, iar in 2017 sa se consemneze 687,2 milioane de euro si 13,8 milioane de euro. Corporatia este reprezentata in tara noastra de subsidiara Deceuninck Romania, din Capitala (societate cu 12 angajati), care, potrivit celor mai recente date oficiale, a consemnat in 2016 o cifra neta de afaceri in valoare de 22,82 milioane de lei (+8,05%), in conditii de profitabilitate, iar in 2015 s-a remarcat printr-un rulaj de 21,12 milioane de lei (+22,22%), realizat tot cu 12 salariati, dupa ce in 2014 a raportat 17,28 milioane de lei (-12,15%), iar la nivelul lui 2013 vanzarile au fost de 19,67 milioane de lei (+0,56%), in timp ce in 2012 incasarile s-au situat la 19,56 milioane de lei, reprezentand o crestere de +21,95% fata de anterioarele 12 luni. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left