Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 26 Mai 2018
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - Oportunitati & Comunicate - ALRO: Nou program de investitii, in cuantum de 190 milioane USD
ALRO: Nou program de investitii, in cuantum de 190 milioane USD
Oportunitati & Comunicate Publicat de AG&F 15 Nov 2017 20:14
Alro SA, cel mai mare producator de aluminiu din Europa continentala (excluzand Rusia si Peninsula Scandinava), a inregistrat un profit net de 223 de milioane de lei, in primele noua luni ale anului 2017, reprezentand o crestere semnificativa fata de 64 de milioane de lei, cat a fost profitul net inregistrat in perioada similara a lui 2016. Profitul net ajustat a fost de 269 de milioane de lei, comparativ cu 94 de milioane de lei, in perioada similara din 2016. Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 18%, ajungand la 1,9 miliarde de lei, de la 1,6 miliarde de lei, in primele noua luni ale anului 2016. EBITDA s-a situat la 336 de milioane de lei, in crestere fata de 167 de milioane de lei, nivel atins in primele noua luni ale lui 2016.
„Rezultatele financiare inregistrate de Alro in trimestrul al treilea au continuat evolutia din prima jumatate a anului si ne confirma inca o data ca programul complex de investitii implementat de noi ne-a ajutat sa crestem eficienta operationala, sa patrundem pe piete complexe, cum sunt cea aeronautica si auto si sa beneficiem de cresterea pietei internationale a aluminiului din acest an”, a declarat Marian Nastase, presedintele Consiliului de Administratie al Alro SA. „Suntem intr-un moment in care ne-am optimizat costurile cu materiile prime, am crescut productivitatea si productia de aluminiu cu grad mare si foarte mare de prelucrare si ne-am extins portofoliul de clienti. In aceste conditii, avem premisele pentru a pune in aplicare o noua etapa din programul nostru de dezvoltare, care presupune investitii de 190 milioane de dolari, din care circa 100 de milioane de dolari pentru cresterea eficientei energetice. Concret, managementul companiei se va concentra, in urmatoarea perioada, pe realizarea investitiilor in tehnologii ecologice de ultima generatie, care ne vor permite sa producem aluminiu cu valoare adaugata mare si foarte mare si ne va aduce mai aproape de tinta de zero deseuri si zero emisii”, a adaugat oficialul grupului.  
In primele noua luni ale anului 2017, pretul aluminiului la Bursa de Metale de la Londra (LME) a continuat sa inregistreze un trend ascendent, cotatia medie a aluminiului in aceasta perioada fiind de 1.924 USD/tona, comparativ cu perioada similara a anului 2016, cand media LME a fost de 1.570 USD/tona. Cotatia aluminiului a atins un nivel maxim de 2.164 USD/tona, la 20 septembrie 2017. Beneficiind de aceste conditii favorabile de piata, in primele noua luni ale lui 2017, compania si-a crescut marja bruta la 21%, fata de 12%, nivel inregistrat in aceeasi perioada a anului 2016, iar profitul operational a atins 273 de milioane de lei, comparativ cu 111 milioane de lei, inregistrat in aceeasi perioada a anului 2016.
In primele noua luni ale lui 2017, veniturile din vanzarile de aluminiu primar au crescut cu 19% fata de perioada similara a anului 2016, in timp ce vanzarile de aluminiu procesat au inregistrat, de asemenea, o crestere de 18%, in linie cu strategia companiei pe termen mediu si lung. Aceasta evolutie a fost sustinuta si de cresterea pretului aluminiului pe piata internationala (+22,5% fata de T1-T3 2016), precum si de imbunatatirea structurii vanzarilor.
In primele noua luni ale acestui an, fluxurile de trezorerie generate din activitatile operationale au fost de 267 milioane de lei, fata de 79 milioane de lei in perioada similara a anului 2016, in principal datorita cresterii marjei brute. Aceste fluxuri de trezorerie reflecta capacitatea companiei de a genera lichiditati semnificative din activitatea de productie a aluminiului si reprezinta rezultatul cresterii eficientei operationale a societatii.
Alro a investit 24,5 milioane de dolari, in primele noua luni ale acestui an, un nivel aproape dublu fata de perioada similara a anului 2016, pentru cresterea portofoliului de clienti, precum si demararea unui proiect cofinantat din fonduri europene, care are ca scop cresterea capacitatii pentru produsele laminate la cald. In plus, Alro a continuat investitiile in cresterea eficientei energetice, precum si in imbunatatirea calitatii produselor, dar si in lucrari de mentenanta necesare activitatii de productie.
Alro va continua si in ultimul trimestru al anului 2017 investitiile pentru modernizarea tehnologica si cresterea eficientei operationale, conform bugetului aprobat de 41 milioane de dolari pentru intreg anul 2017 si va monitoriza evolutia costurilor cu materiile prime, pentru a-si pastra competitivitatea pe pietele internationale. Informatii suplimentare, la www.alro.ro
 
13004 de articole in baza de date

Autentificare

TOP-Fereastra - nr. 134 (Mai 2018)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2017-2018 & Perspective 2019-2023
SIMONSWERK