Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 20 Mai 2024
Hilti
Home - Stiri - Afaceri, Juridic, Finante & Impozite - ANALIZA: Pierderi de 20% pentru furnizori, din cauza insolventei producatorilor
ANALIZA: Pierderi de 20% pentru furnizori, din cauza insolventei producatorilor
Afaceri, Juridic, Finante & Impozite Publicat de Ovidiu Stefanescu 20 Iun 2013 14:43
Din cauza dezechilibrelor generate de insolventa, in prezent producatorii au ajuns in situatia de a primi marfuri doar in cazul depunerii unor garantii reale. Solutia stabilita prin lege in urma cu trei ani reprezinta cea mai mare provocare pe care o au de infruntat, in acest moment, furnizorii de sisteme destinate executiei de tamplarie termoizolanta. Insolventa este folosita, de cele mai multe ori, ca un instrument prin care companiile partenere incearca sa eludeze plata debitelor catre furnizori. Foarte multe pagube au fost inregistrate mai ales in 2011, dupa care situatia a inceput sa intre, treptat, intr-un fel de normalitate. Din pacate, se intalnesc inclusiv situatii in care furnizori/distribuitori consacrati apeleaza la mecanismul respectiv, insa aceasta actiune este, de regula, rapid contracarata, rezultand prejudicii imense aduse imaginii firmelor respective, in multe cazuri finalizate prin falimentul acestora. Actul normativ adoptat in 2006, completat si consolidat in 2010, departe de a duce la clarificarea situatiei companiilor aflate in incapacitate de plata, complica si mai mult situatia, transferand cea mai mare parte a asa-numitelor "active toxice" in sarcina companiilor din categoria mentionata anterior. Anomalia este statuata chiar in textul legii, intrucat la articolul 123 se mentioneaza ordinea de plata a creantelor, prioritate avand: taxele legale aferente procedurii de insolventa, salariile personalului, creditele bancare, datoriile fiscale etc. De-abia pe pozitia a opta se mentioneaza creantele chirografare (aferente contractelor de livrare a materialelor/sistemelor necesare derularii proceselor de productie). Conform experientei acumulate de furnizori, pana in aceasta faza, sumele disponibilizate din vanzarea de active patrimoniale si de alte tipuri se epuizeaza, astfel incat peste 90% din datoriile aferente achizitiei de bunuri reale tangibile (marfuri propriu-zise) sunt trecute in bilant la categoria pierderilor si acoperite prin provizioane.
 
Exista riscul retragerii din Romania a unor companii importante
Conform unor estimari generale, de la inceputul crizei economice pana in prezent, aproximativ 20% din cifra totala de afaceri a principalilor furnizori de sisteme a fost afectata de fenomenul respectiv (desi, in proportii sensibil diferite). Este adevarat ca majoritatea "tunurilor" s-au dat in primii ani ai recesiunii, insa riscul exista si in prezent, neputand fi ignorat. Momentan, atitudinea furnizorilor este mult mai precauta si presupune o abordare diferentiata. Astfel, relatiile de afaceri cu distribuitorii impun plata marfurilor in momentul achizitiei, in vreme ce producatorii de tamplarie trebuie sa depuna garantii reale (de regula, imobiliare) pentru a putea dispune de materialele necesare. Solutia nu constituie un panaceu, insa este completata printr-o munca asidua a personalului de vanzari al furnizorului, ce acceseaza o serie de surse indirecte de informatie, pentru a minimiza riscul de neplata. Un element de noutate care a aparut in acest an a fost acela ca, in anumite procese de insolventa, au existat judecatori sindici care au emis decizii ce impuneau plata prioritara a furnizorilor. Poate fi un inceput de intrare in normalitate, cu atat mai mult cu cat, in cazul in care starea de risc se perpetueaza sau se accentueaza, este posibil ca multe firme consacrate din Europa - si nu numai - sa ia decizia incetarii operatiunilor in Romania.
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left