Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - AFG: Reorientare a strategiei, pe fondul diminuarii vanzarilor
AFG: Reorientare a strategiei, pe fondul diminuarii vanzarilor
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 30 Ian 2013 16:14
Managerii corporatiei Arbonia-Forster-Holding AG – Elvetia (AFG) au dat publicitatii un comunicat prin intermediul caruia anunta rezultatele financiare aferente anului trecut si masurile strategice care se vor aplica in 2013, in vederea restructurarii holdingului. Astfel, pentru AFG, precedentele 12 luni au constituit un interval provocator, cifra de afaceri diminuandu-se cu 4,3% (sau cu 2,1% dupa efectuarea unor ajustari) si ajungand la 1.288,9 milioane de franci elvetieni (CHF), in comparatie cu 1.347,4 milioane CHF in 2011. Cu toate acestea, in opinia conducerii grupului, rezultatele au fost in linie cu asteptarile initiale, dat fiind climatul economic incert, acutizarea competitiei pe principalele piete-tinta, presiunile asupra pretului, afectarea profitului prin reorientarea clientilor catre achizitia unor produse ieftine din import (provenite cu precadere din statele asiatice), impactul efectelor sezoniere asupra comenzilor efectuate in sectorul de constructii etc. Din punct de vedere al evolutiei livrarilor, comenzile din  Elvetia si Germania (preponderente pentru grup) au fost satisfacatoare, insa problemele consemnate in tarile „periferice” ale Europei au afectat veniturile AFG. Aprecierea continua a francului elvetian in raport cu alte valute a generat o intensificare a concurentei pe piata confederatiei, care a fost accesata de firme cu interese similare AFG, din alte tari europene, care promoveaza produse ieftine. Acest aspect s-a observat mai ales in ceea ce priveste activitatea diviziilor de ferestre si usi, respectiv de sisteme pentru bucatarii. In Europa Centrala si de Est, cu exceptia Federatiei Ruse, a fost remarcata o incetinire substantiala a ritmului de crestere economica regionala, ceea ce impune reconfigurarea strategiei de afaceri. "In anul 2012 ne-am intensificat eforturile de a transforma AFG intr-un grup activ exclusiv in domeniul materialelor de constructii. S-a remarcat deja un succes initial al aplicarii anumitor masuri de restructurare, prin economii realizate in procesul de procurare a materiilor prime, prin sporirea productivitatii si prin reducerea frecventei de aparitie a erorilor in fabricatie. Structura organizatiei a fost simplificata si adaptata noilor conditii economice, concentrandu-ne atentia spre domeniul tamplariei termoizolante si renuntand la afacerile colaterale (Aqualux, Warendorf, centrul corporatist si reteaua nationala de transport si logistica Asta), pentru a elimina pierderile inerente. Am investit in achizitia unuia dintre cei mai importanti fabricanti polonezi de ferestre (Dobroplast), pentru a ne extinde livrarile de tamplarie in Polonia, in Germania si pe alte piete ale Europei de Est, iar integrarea completa a Dobroplast va alea loc in primul trimestru al acestui an. Prin alocarea sumei de 30 milioane CHF in vederea dezvoltarii fabricii de usi RWD Schlatter, am creat inca 40 de locuri de munca si am generat un semnat clar potrivit caruia, pentru AFG, Elvetia ramane principala noastra zona industriala. In 2013 ne-am propus sa intensificam activitatile de extindere a sectiei de tamplarie termoizolanta a AFG, ce incorporeaza marcile EgoKiefer, Slovaktual si RDW Schlatter, pentru a ne diversifica portofoliul de produse atat din punct de vedere geografic sau cantitativ, cat si in termeni de pret", a declarat Daniel Frutig, director general al AFG.
Rezultate eterogene, in functie de fiecare divizie in parte
Din punct de vedere al vanzarilor efective, Arbonia-Forster-Holding AG a raportat pentru 2012 rezultate diferite, astfel: divizia pentru echipamente de incalzire si obiecte sanitare a consemnat o cifra de afaceri neta de 456,2 milioane CHF (-0,3% dupa ajustare), cea de tehnologie a refrigerarii si sisteme pentru bucatarii – 247,2 milioane CHF (-3,8%), sectia de ferestre si usi – 396 milioane CHF (-2,3%), cea de tehnologie a otelului (tubulatura de inalta precizie pentru industria auto) a inregistrat 129,1 milioane CHF (-8,1%, dupa ce s-a renuntat la afacerile cu profile si elemente performante), departamentul de tehnologie a suprafetelor a generat o crestere de 0,6%, la 64,7 milioane de euro (insa acesta nu mai face parte din structura AFG incepand cu 11 decembrie 2012), iar divizia de servicii corporatiste a raportat cel mai semnificativ declin (-46,5%), de la 19,9 milioane CHF la 8 milioane CHF. Intr-un comunicat emis cu prilejul anuntarii rezultatelor financiare preliminare se explica faptul ca diminuarea valorica a vanzarilor departamentului de ferestre si usi (de -2,6% in termeni reali si -2,3% dupa ajustare) s-a datorat in principal diminuarii pretului de comercializare, ca urmare a intensificarii competitiei din partea unor importatori. Sporirea cererii de ferestre din lemn si materiale compozite (lemn-aluminiu) a indus, de asemenea, probleme la nivelul capacitatii de productie, fiind semnalate intarzieri in ceea ce priveste indeplinirea comenzilor. Totodata, conditiile meteorologice nefavorabile din intervalul decembrie 2011 - ianuarie 2012 au contribuit la accentuarea trendului negativ. In schimb, divizia a fost complet reconfigurata in ceea ce priveste personalul, efectuandu-se un schimbi de generatii, inclusiv in ceea ce priveste managementul sectiei si departamentul de vanzari internationale. Informatii suplimentare, la www.afg.ch
 
TSV
SISECAM
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left