Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 19 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Peste 20% din ferestrele germane provin din import
ANALIZA: Peste 20% din ferestrele germane provin din import
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 10 Mar 2016 20:56
Potrivit celui mai recent studiu cu privire la piata europeana de tamplarie termoizolanta, in 2015 aceasta a avut rezultate eterogene, in functie de situatia economica a fiecarei tari in parte, evolutia livrarilor fiind dependenta si de alti factori, cum ar fi dinamica volumului lucrarilor de constructii, a investitiilor in bunuri de folosinta indelungata, a segmentului de reabilitari termice etc. Nu in ultimul rand, mai ales in statele vest-europene, vanzarile de ferestre consemneaza diverse fluctuatii in functie de un alt parametru important – si anume importul, deoarece in ultimii ani producatorii est-europeni si mai ales cei din Polonia si Romania s-au transformat in exportatori neti pe pietele dezvoltate.
Acestea sunt doar cateva din aspectele celei mai recente cercetari realizate de Interconnection Consulting Group – Austria, din cadrul careia au fost date publicitatii doar aspecte legate de doua din cele mai importante piete ale UE (respectiv Germania si Austria), considerate a fi reprezentative pentru intregul continent.
„Pietele de ferestre din Germania si Austria au avut un parcurs complet diferit in 2015, intrucat, daca in Germania s-a raportat o crestere de +1,7% in termeni cantitativi, in statul invecinat s-a constatat un regres de -4,9%. Mai mult, vanzarile respective nu reflecta productia efectiva a companiilor locale, estimandu-se ca aceasta s-a diminuat destul de puternic, ca urmare a importului masiv de produse din estul continentului. Pentru 2016, se intrevede ca mai mult de 20% din ansamblurile comercializate pe ambele piete va fi cota celor provenite din import. Aceasta premisa poate fi luata in considerare ca fiind valida, in cazul in care se iau in considerare indicatorii din 2015 ce marcheaza piata de ferestre din tarile analizate. Astfel, anul trecut, livrarile de tamplarie termoizolanta din Germania si Austria au depasit 15,4 milioane de unitati de fereastra – u.f., in valoare de 4,58 miliarde euro. Dupa cum s-a explicat anterior, comenzile din Germania au progresat cu +1,7%, iar cele din Austria s-au diminuat, pentru a treia oara consecutiv, cu -4,9%, pentru ca, spre deosebire de omologii lor austrieci, beneficiarii germani afiseaza un indice optim al increderii consumatorului in evolutia economica a tarii, ceea ce impulsioneaza puternic in sens pozitiv rata de crestere a volumului lucrarilor de reabilitare termica, acestea fiind sprijinite si la nivel federal, prin granturi acordate de institutia bancara KFW. Cuvintele-cheie actuale, pentru clientii germani, ce ar trebui sa devina un model pentru intreaga Europa, sunt constituite de izolare termica performanta si protectie impotriva efractiei, vanzarile de ferestre fiind dependente mai ales de indeplinirea acestor criterii. De altfel, atat in Austria, cat si in Germania, peste 54,3% din cele 15,4 milioane u.f. au fost comercializate pentru reabilitarea termica a imobilelor existente”, a declarat Dennis Rauen, autorul studiului.
Producatorii vestici se afla in pericol
Analizand problemele intampinate de fabricantii locali de tamplarie termoizolanta, Dennis Rauen a mai afirmat ca „in ambele tari, numarul ferestrelor produse pe plan national se afla intr-un regres continuu, estimarile indicand ca, in 2015, aproape 18,3% din ansamblurile comercializate din Austria au provenit din import. In comparatie cu 2011, importul de tamplarie s-a majorat cu 36,9% in termeni cantitativi, iar in aceeasi perioada exportul de ansambluri din republica alpina a crescut cu numai 17,8%. Consecintele logice ale acestei situatii nu au intarziat sa apara: falimentul companiei Stabil, inchiderea fabricii Hocoplast din Austria si preluarea firmei Gaulhofer de AFG Group. In plus, piata germana nu este imuna la acest trend, presupunandu-se ca in 2019 o treime din ferestrele vandute in Germania vor fi, de fapt, fabricate in afara granitelor acestui stat”.
In alta ordine de idei, referindu-se la structura pietei europene de tamplarie, analistul Interconnection a aratat ca PVC-ul va ramane, fara nicio indoiala, cel mai popular material utilizat la fabricarea ansamblurilor termoizolante. Conform studiului, tendinta actuala a pietelor dezvoltate din Europa, ce indica o sporire a lucrarilor de constructie a asa-numitelor „locuinte la preturi accesibile”, va sustine majorarea vanzarilor de ferestre din PVC fabricate in Europa de Est, mai ales in marile centre urbane. Un alt avantaj al tamplariei cu profile din PVC il constituie infolierea, operatiune care confera, la costuri modice, nuante deosebite atat pentru toc, cat si la cercevea. In Germania, mai mult de 20,8% din oferta de ferestre din PVC revine produselor infoliate, insa, in Austria, ponderea respectiva se situeaza sub 10%, din cauza faptului ca tamplaria din aluminiu (ce poate fi usor finisata, prin vopsire si anodizare) se utilizeaza intr-o proportie mult mai mare ca in Germania.
Ferestre din PVC tot mai ieftine, insa de inalta calitate
Studiul Interconnection mai demonstreaza ca beneficiarii vest-europeni nu sunt dispusi sa faca rabat de la calitate atunci cand se pune problema achizitiei de tamplarie termoizolanta, insa pe segmentul PVC-ului, din cauza supraofertei de ferestre mai ieftine, fabricate in estul continentului, dar ale caror caracteristici de performanta sunt cel putin similare celor realizate in vest, au inceput sa exercite presiuni asupra pretului de comercializare. „In timp ce, pe de-o parte, pietele locale analizate sunt pur si simplu invadate cu ferestre simple, din material plastic, provenite din Europa de Est, pe de alta parte, simultan, se dezvolta un trend de achizitie a usilor de balcon sau ansamblurilor glisante, pentru verande, mai ales pe segmentul premium. In general, pentru toate acestea se folosesc tot profile din PVC, iar presiunea asupra pretului este asa de mare incat fabricantii austrieci sau germani sunt pur si simplu obligati sa reduca aceste costuri finale de achizitie. De exemplu, in Austria pretul mediu pentru o fereastra din PVC s-a diminuat cu -4,1%, iar in Germania s-a constatat un regres de -2,3%, iar pretul ansamblurilor din alte materiale (aluminiu, otel, lemn, compozite etc.) fie s-a stabilizat, fie a sporit usor, pe fondul inflatiei”, a mai subliniat Dennis Rauen.
In ceea ce priveste previziunile pe termen mediu, analistul considera ca in Austria s-a ajuns la punctul maxim de regres si, pana in 2019, va avea loc o stabilizare, la o rata medie de crestere de +0,6% pe an. Insa piata germana va beneficia de sporirea constanta a cererii de locuinte, mai ales pe segmentul celor accesibile. Astfel, Interconnection estimeaza ca activitatea de constructii rezidentiale, coroborata cu vanzarile de ferestre, ar putea genera o rata medie de majorare cu +4% pe an pana in 2019, inclusiv.
Pentru ambele state, daca in 2015 piata de ferestre a insumat 4,58 miliarde euro si 15,36 milioane u.f., pentru acest an se va ajunge la 4,59 miliarde euro si 15,55 milioane u.f., pentru ca in 2017 sa se inregistreze circa 4,69 miliarde euro si 15,92 milioane u.f. La nivelul lui 2018 s-ar putea consemna 4,79 miliarde euro si 16,28 milioane u.f., iar in 2019 se va ajunge la aproape 4,9 miliarde euro si 16,62 milioane u.f. Astfel, din punct de vedere al cantitatii, se previzioneaza un indice compozit CAGR de +2%, pentru anii 2015-2019, iar ca valoare indicatorul CAGR va fi de +1,7%, in acest caz.
Informatiile sunt extrem de importante pentru fabricantii de tamplarie termoizolanta din Romania, ce se implica in operatiuni de export (mai ales pe segmentul PVC-ului), deoarece, dupa cum se cunoaste, conform celor mai recente date statistice, Germania si Austria reprezinta doua dintre destinatiile de baza pentru produsele realizate in tara noastra, indiferent daca acestea integreaza profile din PVC sau repere din lemn stratificat. O alta diagrama a Interconnection ce insoteste studiul actual, de asemenea, de larg interes, se refera la ponderea tamplariei din PVC albe, comparativ cu ansamblurile infoliate. Astfel, daca in Germania, la nivelul lui 2015, cota produselor albe a fost de 79,2% din total, iar la cele colorate s-a remarcat un nivel de 20,8%, in Austria ansamblurile albe raman predominante, cu 91,2%, iar cele colorate conteaza in proportie de 8,8%. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
 
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left