Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - ANALIZA: Usoara crestere pe piata sistemelor de umbrire
ANALIZA: Usoara crestere pe piata sistemelor de umbrire
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 02 Apr 2015 18:07
Anul trecut, piata europeana a produselor din categoria tehnicii parasolare (destinate montajului in incinte) s-a situat pe un trend ascendent moderat, reflectand o crestere de +0,7% din punct de vedere a valorii vanzarilor. Astfel, se poate considera ca pe acest segment recesiunea economica a incetat sa-si produca efectele, iar pentru 2015 se estimeaza o accelerare a ratei de crestere. Acestea sunt doar cateva din concluziile unei cercetari, finalizate recent de expertii biroului de analiza InterConnection Consulting Group – Austria, care a luat in considerare, pentru conformitate, rezultatele inregistrate in domeniul sistemelor de protectie solara si de umbrire instalate la interior din Germania, Austria, Elvetia, Italia, Franta si Spania.
„Extrapoland aceste date, reiese ca, in 2014, sectorul european de profil a avut o valoare de 796 milioane de euro, corespunzatoare unui numar de 10,14 milioane de unitati. Pana in 2017, se iau in calcul sporiri medii de 2,2% ca valoare si de 3,9% ca ordin cantitativ, pana la 922,4 milioane de euro si 11,15 milioane de unitati. Astfel, pentru 2015 se estimeaza livrari de 830,8 milioane de euro si 10,43 milioane de bucati, iar la nivelul lui 2016 se pot comercializa 10,89 milioane de asemenea produse, cu un cuantum de 881,5 milioane de euro. Trebuie insa precizat ca evolutia acestui segment depinde strict de cea a pietei de tamplarie termoizolanta, astfel incat – cel putin in tarile examinate, dar si pe plan continental – factorii de influenta sunt eterogeni. In timp ce Germania va ramane cea mai mare piata din UE si, evident, cea mai stabila (contand in proportie de 41,2% din total), Italia (care inainte de declansarea crizei economice reprezenta o zona predilecta de desfacere a sistemelor de umbrire pentru interior) inregistreaza pierderi masive din acest punct de vedere, pe fondul unei scaderi cantitative de peste 20% a vanzarilor. In schimb, chiar daca are dimensiuni mai reduse, sectorul de profil din Austria se poate inscrie pe o tendinta de crestere, dupa declinul usor din 2013, anul trecut fiind evidentiate majorari valorice si cantitative de 4,2%, respectiv 2,6%, iar trendul respectiv va continua sa fie vizibil pana in 2017”, a explicat mag. Katharina Hogl, analist al Interconnection Consulting si autoarea studiului.
Cota de piata de 36% pentru jaluzele orizontale
In functie de tipul sistemelor de umbrire ce se monteaza in incinte, specialistii InterConnection au subliniat ca, dintre grupele de produse uzuale, jaluzelele orizontale (traditionale) isi mentin o cota medie de piata de 36%, fiind urmate de rulouri (elementele de tip „rollo”), cu 31,4% si, la o oarecare distanta, de modelele plisate – „plissé” (23,1%), jaluzelele verticale (5,4%) si produsele ce asigura eliminarea completa a posibilitatii patrunderii luminii naturale (sortimente „black-out”).
„In 2014, pe plan european, vanzarile de jaluzele orizontale (storuri venetiene) s-au restrans cu aproape 5%, in timp ce la sortimentele «plissé» s-a raportat un reviriment. De fapt, pentru acest din urma model, care are ca avantaje versatilitatea, designul si economia de spatiu (din cauza ca se strang asemenea burdufului unui acordeon), s-a constatat cea mai mare crestere din cadrul tuturor produselor parasolare instalate in incinte, de 4%. Totodata, produsele clasice de tip rulou («rollo») nu se demodeaza si, cu 3 milioane de unitati comercializate in 2014, in pofida unei deprecieri de 5% raportat la precedentele 12 luni, isi mentin o cota importanta de piata. Pe acest segment sunt in continuare disponibile modelele cu actionare manuala sau mecatronica, iar cele motorizate conteaza deja cu 14,7% la totalul grupei analizate. Cu toate eforturile intreprinse pentru a genera, prin intermediul unei game cat mai diverse de materiale, umbrire artificiala si protectie solara, obtinerea unei obscuritati complete in incinte nu a mai caracterizat cererea din 2014, ceea ce a dus la consemnarea celei mai abrupte diminuari pentru produsele «black-out» (-8%) din toate segmentele grupei de sisteme pentru interior. O alta caracteristica a pietei europene, cel putin in statele dezvoltate, este aceea ca tehnica parasolara analizata este considerata drept un produs sofisticat, high-tech, majoritatea vanzarilor (62,3%) realizandu-se, anul trecut, prin intermediul retailerilor”, a mai subliniat mag. Katharina Hogl.
O alta concluzie ce se desprinde in urma realizarii studiului este aceea ca, in ultimii ani, piata europeana a sistemelor de umbrire instalate la interior nu a reusit sa genereze rezultate pozitive pentru firmele specializate. Potrivit Katharinei Hogl, o usoara crestere este asteptata pentru anul in curs, trendul ascendent urmand sa fie mult mai pronuntat pe termen mediu. De asemenea, produsele textile, cum ar fi sistemele „rollo” si cele „plissé”, devin tot mai preferate de beneficiari, iar pana in 2017 rulourile de interior vor conta cu mai mult de o treime la totalul acestei piete. Informatii suplimentare, la www.interconnectionconsulting.com
 
ABONARE REVISTE
TSV
SISECAM
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left