Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 28 Aprilie 2017
PAGINA PERSONALIZATA

FEREASTRA SUKI

FEREASTRA SUKI
Adresa: Str. Agromec nr. 3, Moara Vlasiei, Judet ILFOV
Telefon: 021/267.21.44
Fax: 031/815.40.09
E-mail: office@suki.ro
Web site: www.infoliereprofile.ro
Domenii: Tamplarie din PVC | Tamplarie din aluminiu | Furnizori de servicii
Descriere activitate
Producator de ferestre, usi, pereti cortina, luminatoare, sere; infoliere profile PVC.
Prezentare companie/institutie
SUKI: Orientare catre oportunitatile de afaceri cu profitabilitate maxima
 
Producatorul de tamplarie termoizolanta Suki Group, cu sediul central in localitatea Moara Vlasiei - Ilfov, a reusit sa gestioneze in mod optim provocarile recesiunii, in 2012 managementul companiei echilibrand situatia financiara si raportand sporiri semnificative ale incasarilor. Astfel, in anul fiscal precedent, societatea a realizat o cifra de afaceri de 2,7 milioane de euro, ceea ce reprezinta o majorare de aproximativ 30% fata de exercitiul financiar anterior. Cel mai dinamic segment a fost constituit de activitatea de infoliere, care a generat o triplare a incasarilor, pana la cota de 0,9 milioane de euro. Cresterea a fost o consecinta a strategiei implementate la nivelul societatii, ce a presupus orientarea preponderenta spre operatiuni profitabile. In ceea ce priveste fabricatia de tamplarie termoizolanta, vanzarile au fost mai mari cu 12% reprezentand o performanta deosebita, daca este raportata la situatia existenta pe piata de profil din Romania.
 
Gelmar Savulescu, director general al Suki Group:
„Vanzarile au sporit cu 12% in 2012 fata de anul precedent, ceea ce reprezinta o performanta deosebita, daca ne raportam dupa modul in care se prezinta lucrurile in acest moment pe piata de profil. De aceea, am optat pentru o strategie de promovare a produselor cu performante superioare, care nu sunt neaparat competitive din punct de vedere al preturilor, dar garanteaza o calitate si functionalitate ireprosabile. Pe termen scurt, estimam ca activitatea specifica se va derula in conditii chiar mai dure decat pana in prezent, ceea ce se va concretiza prin diminuarea numarului de clienti, in special pe segmentul produselor din categoria tamplariei. Cu toate acestea, speram sa compensam scaderile inerente printr-o crestere accentuata a incasarilor generate de activitatea de infoliere”.

Dotare tehnologica de exceptie, pentru realizarea unor ferestre performante
Infiintata in anul 1996, cand piata locala de ferestre din PVC se afla intr-o faza incipienta de dezvoltare, compania Suki s-a inscris rapid in topul profesionistilor din domeniu. Inca de la inceput, decizia echipei manageriale a fost aceea de a asigura o dotare tehnica de exceptie, care s-a concretizat prin realizarea unor investitii importante, orientate spre achizitia de linii automate de procesare marca Urban - Germania. Astfel, capacitatea de fabricatie a crescut intr-un ritm accelerat, ajungand, in momentul apogeului pietei de profil, la 230 u.f./zi (asigurata prin intermediul a doua echipamente CNC). Societatea a stabilit, de-a lungul timpului, parteneriate strategice consolidate cu principalii furnizori de sisteme, utilizand profile PVC livrate de Rehau Polymer, feronerie G-U si sticla Saint-Gobain Glass. In anul 2001, capacitatea de fabricatie a fost completata printr-o linie de curbare a reperelor, firma devenind astfel un important furnizor al bransei locale de ferestre inclusiv pe acest segment de activitate. Probabil ca decizia cea mai importanta, adoptata de conducerea Suki, a fost cea din 2006, cand au fost alocate fonduri pentru achizitia unui echipament automat de ultima generatie, destinat infolierii profilelor din PVC. Noul utilaj seria NWA 300, fabricat de compania WPR - Italia (unul dintre cei mai importanti producatori europeni din acest domeniu), are o productivitate care ajunge la 40 m/min, nivelul optim de randament, recomandat de furnizor, fiind de 15 m/min. La inceput, acesta a fost folosit, in proportie majoritara, pentru infolierea profilelor marca Rehau comercializate pe piata autohtona, diferenta fiind reprezentata de reperele utilizate de companie pentru fabricarea tamplariei termoizolante proprii.
Prima casa pasiva din Romania certificata de PHI Darmstadt
Dupa inceperea crizei economice, Suki Group s-a repozitionat rapid pe piata locala, adoptand o strategie flexibila, care a permis identificarea celor mai bune oportunitati de afaceri existente pe piata. Una dintre acestea a fost constituita de programul national de reabilitare a cladirilor existente, care a constituit un centru de profit important pentru companie in primii ani ai recesiunii, atunci cand bransa nationala de ferestre a consemnat cele mai mari contractii, insotite de o ajustare drastica a ofertei. „Pentru depasirea cu succes a perioadei nefavorabile din intervalul 2009 - 2011 a fost nevoie de adoptarea unei atitudini active, incercand identificarea celor mai bune solutii pentru eficientizare. Primele masuri adoptate in acest sens au fost constituite de diversificarea gamei de produse si orientarea spre ofertele cele mai rentabile de sisteme si materiale. De asemenea, pe fondul fluctuatiilor inregistrate pe pietele internationale ale materiilor prime, in perioada analizata au existat majorari ale preturilor la materiale, precum si o inasprire a conditiilor de plata. De aceea, am considerat ca este in interesul nostru sa aplicam cele mai bune alternative, prin care sa ne pastram in limitele rentabilitatii. Astfel, una dintre directiile de actiune a fost reprezentata de accesarea pietei premium, prin utilizarea de sisteme ce asigura caracteristici inalte de termo - fonoizolare. Am mizat pe promovarea ansamblurilor cu deschideri speciale (culisante, liftant-glisante, plan paralele etc.), care se preteaza exclusiv imobilelor de lux. O alta preocupare a fost aceea de a promova intens ferestre pentru case pasive. In acest sens, am beneficiat de un sprijin important de la furnizorul de profile, care ne-a pus la dispozitie reperele specifice, seria Geneo PHZ, hexacamerale, cu un coeficient de transfer termic de numai 0,77 W/mpK, permitand montajul unui pachet de geam termoizolant cu o latime de 52 mm. In Romania am realizat un proiect-pilot, amplasat in cadrul Universitatii Politehnice Bucuresti, ce include ferestre realizate cu sistemele mentionate anterior, precum si usi executate cu profile Rehau Brillant Design, certificate la Institutul de Case Pasive din Darmstadt - Germania. Avand in vedere tendintele actuale in ceea ce priveste eficientizarea energetica, intentionam sa punem, in continuare, un accent deosebit pe promovarea unor astfel de produse”, a declarat Gelmar Savulescu, administrator al companiei.
Sustenabilitatea reprezinta o prioritate pentru dezvoltarea Suki
Expertii Suki au observat faptul ca, in ultima perioada, a fost consemnata o majorare a interesului potentialilor beneficiari pentru edificarea de imobile performante din punct de vedere energetic, clientii analizand perspectiva cresterilor viitoare ale costurilor de incalzire si luand in considerare tendinta tot mai accentuata - pe plan national si european - de folosire a unor sisteme ce au caracteristici deosebite. Cu toate acestea, nivelul de informare a utilizatorilor ramane, din pacate, destul de scazut, iar criteriul achizitiei in functie de cel mai redus pret este, inca, predominant in formarea deciziei de cumparare. „Daca analizam aspectele financiare specifice activitatii companiei noastre pe acest segment, constatam ca, in urma cu doi ani, reuseam sa comercializam sisteme eficiente din punct de vedere energetic in valoare de 0,35 milioane de euro (executate cu profile din seriile Geneo si Geneo PHZ). Nivelul s-a mentinut la aproximativ aceleasi cote in anii urmatori, insa estimam ca, pe termen scurt/mediu, este posibil chiar ca ponderea acestora in totalul vanzarilor de tamplarie ale companiei noastre sa ajunga la 35%. Exista, din punctul nostru de vedere, perspective de dezvoltare sustenabila a domeniului de tamplarie termoizolanta din Romania, in conditiile in care livrarea de ansambluri de ferestre/usi pentru case pasive va fi sustinuta de strategia aplicata pe piata propriu-zisa a constructiilor. Ca sa se intample acest lucru, este necesara implementarea unor politici care sa vizeze constientizarea beneficiarilor in legatura cu avantajele aplicarii unei asemenea solutii tehnice. Este importanta inclusiv informarea corecta a specia­listilor bransei (arhitecti si proiectanti), deoarece numai in acest fel se poate asigura o dezvoltare coerenta si integrata a conceptului”, a subliniat managerul general al Suki Group.
Peste 2.500 tone de profile, procesate in 2012
Activitatea cu o dinamica foarte pronuntata in ultimii ani a ramas insa aceea de infoliere a profilelor din PVC, care a generat, in 2012, o triplare a incasarilor, pana la cota de 0,9 milioane de euro. „Cresterea a fost o consecinta a strategiei implementate la nivelul societatii noastre, ce a presupus orientarea preponderenta spre afaceri rentabile. Momentan, operatiunile de laminare se efectueaza prin intermediul a trei linii specializate, iar in 2013, daca situatia evolueaza in conformitate cu previziunile noastre, este foarte posibila achizitia a inca unui astfel de echipament. Astfel, pentru exercitiul financiar in curs, ne propunem o sporire a rezultatelor de minimum 50% pe segmentul de infoliere (pana la cota de circa 1,5 milioane de euro). Evaluarile se bazeaza pe faptul ca bransa in care activam se afla inca intr-un declin pronuntat, fiind posibil sa asistam inclusiv in viitorul apropiat la multe falimente si reorganizari, ceea ce, din punctul nostru de vedere, reprezinta oportunitati reale de crestere a cotei de piata detinute de Suki Group”, a aratat oficialul companiei. Serviciile de infoliere sunt disponibile atat pentru profilele din PVC, cat si pentru cele din aluminiu, materialele utilizate fiind furnizate de Renolit, Hornschuch, LG Hausys si HaogenPlast. Beneficiarii pot alege intre 25 de culori standard (inclusiv nuante metalice si imitatie de lemn) si inca peste 250 de variante disponibile la comanda. Tehnologia utilizata este 100% ecologica, fiind folosit adeziv de tip hotmelt, iar controlul operatiunilor se realizeaza complet automat. Datele aferente anului precedent indica procesarea a peste 3,1 milioane metri liniari de profile (circa 2.500 tone de repere), pentru aceasta cantitate fiind utilizata o suprafata de aproximativ 210.000 mp de folie speciala. Numarul partenerilor din Romania care realizeaza in mod permanent comenzi specifice depaseste 40 de companii, pe termen mediu fiind estimata o majorare semnificativa a acestui indicator.
Sistem complex de asigurare a calitatii produsului finit
Calitatea serviciilor de infoliere este urmarita in mod constant si cu asiduitate prin sistemul intern de verificare a parametrilor specifici. De asemenea, periodic, se executa verificari independente, in laboratoarele specializate ale unuia din clientii din Germania. In principiu, exista trei teste principale, conform prevederilor standardului EN 513, care sunt efectuate zilnic, pentru fiecare din cele sase echipe de lucru - si anume: verificarea cantitativa, care se realizeaza prin compararea a doua esantioane identice de folie-decor, una cu adeziv aplicat si alta fara (procedeul consta in compararea maselor celor doua mostre cu ajutorul unor instrumente de precizie si incadrarea rezultatului final intr-o anumita marja valorica); testul temperaturii, care presupune controlul vizual al eventualelor neconformitati care apar pe un esantion de profil infoliat, supus unei incalziri lineare la o anumita temperatura si intr-un anumit interval de timp (se realizeaza dupa un interval de 72 de ore de la productie); testul de tragere, ce are ca scop determinarea incadrarii in anumite limite dimensionale a desprinderii foliei de pe profil, in momentul in care se actioneaza cu instrumente specializate (aria trebuie crestata dupa un model geometric tip matrice, prin intermediul unui scalpel). Reprezentantii Suki afirma ca, in cursul lui 2012, toate cele 37 de seturi de verificari externe s-au incadrat in parametrii stabiliti. De asemenea, cele circa 4.500 de incercari individuale efectuate anual in sistemul intern de testare permit mentinerea unui nivel extrem de ridicat al calitatii produselor promovate de companie pe piata de profil, amploarea acestui procedeu unic in Romania asigurand avantaje competitive certe.
Perspective de crestere moderata, asigurata printr-o strategie flexibila
Avand in vedere dificultatile specifice crizei economice din ultimii patru ani (dintre care cele mai importante s-au referit la restrangerea numarului de comenzi, inasprirea conditiilor de contractare a lucrarilor si cresterea exigentelor beneficiarilor), este dificil pentru conducerea companiei sa estimeze un termen de la care domeniul respectiv s-ar putea revigora. Cu toate acestea, managementul Suki Group considera ca pentru 2013 este posibila o majorare de 10%, pe segmentul de ferestre din PVC. „O observatie interesanta ar fi aceea potrivit careia orientarea aproape exclusiva spre export a unor companii locale importante ramane destul de riscanta, cu atat mai mult cu cat criza economica se adanceste in regiunile vizate, iar diferitele programe publice de incurajare a actiunilor de eficientizare energetica a imobilelor pot fi stopate oricand, fie pentru ca si-au incheiat perioada de valabilitate, fie din lipsa resurselor financiare. Dupa cum mentionam anterior, strategia noastra este diferita, iar flexibilitatea acesteia ne va asigura, in mod cert, depasirea in conditii optime a actualelor dificultati”, a incheiat oficialul companiei.
SUKI: Orientation to business opportunities with maximum profitability
The thermo-insulating joinery manufacturer Suki Group, headquartered in locality Moara Vlasiei - Ilfov, was able to manage optimally the challenges of the recession. In 2012, the company's management balanced the financial situation and reported significant increases of revenues. Thus, in the past fiscal year, the company achieved a turnover of 2.7 million EUR, registering an increase of approximately 30% over the previous financial period. The most dynamic segment was the wrapping activity which recorded a tripling of earnings, up to the level of 0.9 million EUR. The increase was a result of the strategy implemented at the company’s level, which implied a predominant orientation towards profitable operations. In what concerns the manufacture of thermo-insulating joinery, the sales reported a 12% increase representing an outstanding performance if compared to the situation on the market in Romania. The quality of the wrapping services is monitored constantly and assiduously through the internal verification system of specific parameters. Furthermore, regular independent verifications are made in the specialized laboratories of one of the customers in Germany. Given the specific difficulties of the economic crisis from the last four years (out of which the most important were related to the decrease of the number of orders, the hardening of conditions for works contracting and the increase of the beneficiaries’ demands), the company's management finds it difficult to estimate a time when that domain might revive. However, the management of Suki Group believes that, for 2013, an increase of 10% in the segment of PVC windows is possible. An interesting observation would be that the orientation almost exclusively on export of major local companies remains quite risky, especially as the economic crisis deepens in the targeted regions and the various public programs which encourage actions of energy efficiency for buildings can be stopped at any time, either because they have completed their period of validity, or for the lack of financial resources.
(articol aparut in TOP-Fereastra , editia mai 2013 )

Lucrari de referinta

Stiri & Comunicate

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
12120 de articole in baza de date / 866 stiri noi publicate in ultimul an

Autentificare

Revista Fereastra editia nr. 125 (Martie-Aprilie 2017)
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2017
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK