Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 26 Septembrie 2016
PAGINA PERSONALIZATA

MIMO SRL

MIMO SRL
Adresa: Str. Dragos Voda nr. 94, Sighetu Marmatiei, Judet Maramures
Telefon: 0262/312.133
Fax: 0262/315.701
E-mail: mimo@mimo.ro
Web site: www.mimo.ro
Domenii: Pereti cortina & placari | Tamplarie din PVC | Tamplarie din aluminiu
Descriere activitate
Producator de tamplarie din aluminiu, PVC si pereti cortina.
Prezentare companie/institutie
MIMO GROUP - doua decenii de activitate neintrerupta
 
Holdingul Mimo - Sighetul Marmatiei este singura societate autohtona care promoveaza in exclusivitate pereti cortina si tamplarie din aluminiu cu sisteme/feronerie/accesorii Schüco si vitraje din sticla Saint-Gobain. Datorita extinderii activitatii, in 1996 a fost fondat Mimo Group, care integreaza societatile Mimo (producator/montator de tamplarie din aluminiu/PVC si executant de placari cu materiale compozite), respectiv Mimo & ACI SA si International Glass SA - Cluj-Napoca (specializate in fabricarea de geam termoizolant si prelucrarea speciala a sticlei). Firma este reprezentant in Romania al marcii Alpolic (materiale compozite din aluminiu pentru placarea fatadelor, fabricate de Mitsubishi Plastics - Japonia). Pentru a se contura o imagine completa a evolutiei societatii de-a lungul celor aproape doua decenii de activitate, sunt prezentate, in cele ce urmeaza, cateva consideratii referitoare la activitatea Mimo Group.
 
Mircea Motrea (53 de ani)
Functia/Firma: director general, Mimo Group;
Experienta profesionala: 18 ani in domeniul executiei fatadelor cortina.
 
Compania Mimo si-a inceput activitatea pe piata autohtona in urma cu 18 ani, in 1992, fiind specializata in realizarea constructiilor din lemn, respectiv sarpante din esente lemnoase si otel. Un an mai tarziu, in urma participarii la expozitia de specialitate Construct Expo organizata de Romexpo, administratorul companiei - ing. Mircea Motrea - a luat hotararea de a se implica in activitati mai complexe si de a promova tehnologii noi pe piata interna. Cu aceasta ocazie, a avut loc intalnirea cu reprezentantii Alukönigstahl, care a reprezentat momentul primordial al initierii unei colaborari pe termen lung intre cele doua societati. In perioada respectiva, in Baia Mare se contura un proiect de anvergura, unde era necesara executia si montarea unei fatade cortina din aluminiu si sticla pentru care nu existau ofertanti specializati in acest domeniu la nivel intern. In acest fel a fost incheiat contractul de colaborare cu firma Alukönigstahl, care a sustinut inca de la inceput activitatea Mimo Group, prin dotarea cu tehnologia si cunostintele necesare in domeniul fabricarii si instalarii peretilor cortina. Prima lucrare a companiei - sediul din Bucuresti al firmei de asigurari Astra - a fost contractata in anul 1994, cu sprijinul arhitectului Dinu Patriciu, care a contribuit la promovarea Mimo Group in bransa. Astfel, au fost create conditiile necesare contractarii urmatoarelor lucrari, la sediile institutiilor bancare BRD, BCR, Banca Transilvania etc. Dezvoltarea activitatii a generat necesitatea majorarii capacitatii de productie si inaugurarea unor sucursale noi pe plan intern, respectiv Mimo Holding (Brasov), Mimo & ACI SA si International Glas in Cluj-Napoca. Grupul de firme Mimo include in prezent societati specializate in productia si montajul tamplariei din aluminiu/PVC si al placarilor cu materiale compozite, precum si in procesarea sticlei. In anul 1996 a fost fondat biroul din Bucuresti, a carui activitate se axeaza pe problemele de marketing si proiectare. „Extinderea continua si formarea holdingului Mimo Group au fost posibile datorita cererii foarte mari existente pe piata interna, precum si a lipsei concurentei, in perioada respectiva existand maximum 5 companii in bransa specifica. Totodata, unul dintre factorii care au contribuit semnificativ la aceasta crestere a fost plata la termen a contractelor, lucru ce a devenit o exceptie in prezent”, a declarat Mircea Motrea.
Solutii tehnologice inovatoare
Din punct de vedere tehnologic, reprezentantii Mimo Group au fost preocupati in permanenta sa implementeze tehnologii si solutii noi in domeniul tamplariei termoizolante si al peretilor cortina, realizand primul luminator din Romania la Muzeul de Arta din Bucuresti, prima fatada cortina de mari dimensiuni (sediul Romtelecom din Ramnicu Valcea) si primii pereti cortina antiglont/antiexplozie. Anul trecut, dintre lucrarile importante contractate de Mimo Group s-au distins: imobilul de birouri Euro Tower (Bulevardul Barbu Vacarescu - Bucuresti) - cu un grad mare de dificultate intr-o anumita zona, cladirea „Conta” din Bucuresti - cu o arhitectura deosebita si un ansamblu rezidential de lux, Caelia Residence in statiunea Mamaia, reprezentand una dintre cele mai pretentioase lucrari. In prezent, compania se afla in plin proces de montaj al unei fatade duble la obiectivul Crystal Tower, dezvoltat in Capitala de catre Search Corporation. „Aceasta inovatie tehnica reprezinta o premiera la nivel national sau chiar est-european in domeniul fatadelor de tip double-skin. Avantajele conferite de instalarea unui astfel de sistem sunt multiple, incepand cu diminuarea cu 40% a pierderilor termice, scaderea cu 50% a nivelului de zgomot, minimalizarea inaltimii etajelor, posibilitatea montarii ferestrelor mobile si a utilizarii storurilor cu actiune electrica prin sistemul BMS, precum si incadrarea in categoria cladirilor eficiente din punct de vedere energetic. Singurul dezavantaj in utilizarea acestei solutii tehnologice este reprezentat de costurile ridicate pe care le implica, investitia fiind amortizata, totusi, in maximum trei ani. Pe termen mediu, perspectivele sunt destul de incerte, compania fiind orientata catre montarea elementelor de tamplarie la proiectele de ansambluri rezidentiale, imobile de birouri si hoteluri”, precizeaza managerul Mimo Group.
Din 2012 este posibil ca piata sa se redreseze
„In prezent, situatia de pe piata interna este foarte dificila pentru operatorii economici specializati, mai ales ca depindem de bonitatea financiara a colaboratorilor si de nivelul cererii. In conditiile date, consider ca solutiile pe care le pot adopta companiile pentru contractarea de lucrari constau in crearea unor aliante si realizarea impecabila atat din punct de vedere calitativ, cat si ca termen de executie a lucrarilor. Totodata, sunt de parere ca relansarea economiei pe plan intern depinde de investitiile pe care statul le va demara, de atragerea fondurilor nerambursabile pentru dezvoltare si de atitudinea investitorilor straini. De aceea, se impune implementarea - de catre autoritatile centrale - a unui plan de masuri extrem de energic, care, in opinia noastra, ar putea contribui la contracararea efectelor negative aduse de actualele dezechilibre internationale. Dintre solutiile ce ar putea ajuta la atingerea unui asemenea obiectiv, pot fi amintite: reabilitarea infrastructurii (mai ales a celei rutiere), marirea cotelor de nerambursabilitate aferente fondurilor structurale pentru IMM-uri, reducerea timpului pentru acordarea avizelor necesare investitorilor, diminuarea dobanzilor bancare, facilitarea accesului la creditare, incurajarea investitiilor in zone defavorizate etc. In bransa de tamplarie termoizolanta, pe parcursul lui 2009, volumul lucrarilor pe segmentul de fatade cortina s-a diminuat considerabil, ajungand pana la nivelul de 40% - 50% din cel corespunzator anului precedent. In ceea ce priveste Mimo Group, consider ca vom reusi sa depasim situatia actuala in conditii optime si sa incheiem anul 2010 cu o cifra de afaceri similara celei din 2009 sau cu maximum 15% mai redusa, respectiv 4,85 milioane de euro. Daca analizam volumul vanzarilor de anul trecut, in primul semestru s-a inregistrat o imbunatatire a activitatii, concretizata printr-o dublare a cifrei de afaceri fata de intervalul similar din 2008, astfel incat rezultatul final s-a diminuat doar cu 3% fata de 2008. Desi 2010 nu se anunta a fi un an benefic pentru activitatea economica, cred ca anul viitor va fi mult mai dificil pe acest plan si tocmai din 2012 este posibil sa se intrevada perspective optimiste”, a incheiat Mircea Motrea.
(articol aparut in TOP-Fereastra, editia mai 2010 )

Produse & tehnologii

Lucrari de referinta

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
11632 de articole in baza de date / 895 stiri noi publicate in ultimul an

Autentificare

Revista Fereastra editia nr. 121 (Septembrie 2016)
Conferinta EURO-Fereastra - 2017
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2015-2016 & Perspective 2017-2020 (TOP500)
SIMONSWERK
PIATA de CONSTRUCTII: Analiza 2015-2016 & Perspective 2017-2020 (TOP500)