Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Vineri, 29 Martie 2024
Frontale
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - PIATA europeana de ferestre, tot mai „comuna” in sensul propriu al cuvantului
PIATA europeana de ferestre, tot mai „comuna” in sensul propriu al cuvantului
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 23 Mar 2017 11:29
Situatia concurentiala din Europa pe segmentul de tamplarie termoizolanta este tot mai complexa de la un an la altul, avand in vedere avantul deosebit pe care il consemneaza multe companii din Europa de Est, daca ar fi mentionate doar cele din Polonia si Romania. Desi nu se poate realiza inca o comparatie intre exporturile efectuate de cele doua state in materie de ferestre/usi, in ultimii ani s-a observat o crestere masiva a vanzarilor pe pietele externe raportate de producatorii locali, acestea apropiindu-se vertiginos de pragul de 150 de milioane de euro. In ceea ce-i priveste pe intreprinzatorii polonezi, ei beneficiaza inca de un avantaj competitiv net pe anumite piete din Europa, cum ar fi, de exemplu, cea din Germania. Astfel, in 2016 subsidiara federala a Oknoplast a raportat o majorare de 18% a vanzarilor din regiune, acestea depasind 24 milioane de euro - o cota semnificativa din cifra totala de afaceri, care s-a situat la 155 milioane de euro. Obiectivul declarat al managementului companiei este ambitios, vizand, pentru 2020, un cuantum al incasarilor de 250 milioane de euro. O strategie similara implementeaza, la randul sau, Drutex, care inregistreaza vanzari de 160 milioane de euro (din care peste 35 de milioane de euro doar in Germania) si are o productie de circa 10.000 u.f./zi. Revenind la firmele din Romania, se observa o accentuare a orientarii catre alte piete a majoritatii competitorilor importanti, principalul argument al acestora, intr-o conjunctura extrem de competitiva, fiind constituit de raportul excelent calitate-pret aferent produselor pe care le promoveaza. Un exemplu edificator din acest punct de vedere este reprezentat de compania Casa Noastra, care a reusit intr-un timp relativ scurt sa se plaseze in topul pietei din Italia, vizand chiar pozitia de lider in peninsula. Toate aspectele mentionate anterior releva, dupa cum observau mai multi prestigiosi experti comunitari, o „europenizare” a industriei de profil, decalajul tehnologic dintre statele emergente si cele dezvoltate fiind complet eliminat. Singurele diferente care au mai ramas actualmente sunt legate de costurile cu forta de munca, insa inclusiv acestea au o tendinta clara de estompare si vor disparea, pe termen mediu. Desigur, ramane in discutie - si de presupus ca pentru o lunga perioada de acum inainte - problema spinoasa a montajului, ale carui costuri ating, in anumite regiuni, nivelul pretului de achizitie al tamplariei. Este de asteptat insa ca si aceasta sa se solutioneze intr-un fel sau altul, inclusiv prin resorturi legislative, fapt ce va incuraja fenomenul de globalizare. 
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
TSV
rehau
Editia
IANUARIE/FEBRUARIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left