Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 28 Iunie 2017
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - Punct de vedere - CAT DE PROFITABILE sunt afacerile bazate pe montajul de tamplarie?
CAT DE PROFITABILE sunt afacerile bazate pe montajul de tamplarie?
Punct de vedere Scris de Cosmin Dincu 29 Ian 2016 20:01
In cadrul listei cu 1.000 de producatori de tamplarie, elaborata de revista Fereastra, figureaza inclusiv 60 de companii care au declarat ca au ca obiect principal si, uneori, exclusiv de activitate montajul de ferestre, usi, elemente conexe etc. La nivelul lui 2014, aceste firme reuneau 555 de angajati, iar in ceea ce priveste repartitia zonala, erau distribuite in judetele: Alba si Arad (cate o societate), Bacau (sapte agenti economici), Bihor (o firma), Bistrita-Nasaud (doua companii), Botosani (trei societati), Brasov si Caras-Severin (cate doi montatori), Constanta (trei agenti economici), Dolj si Harghita (cate o firma), Iasi (cinci companii), Ilfov (doua firme), Maramures si Neamt (o companie fiecare), Mures (doi agenti economici), Prahova (un agent economic), Satu Mare (trei montatori), Sibiu (doua firme), Suceava (opt companii), Timis si Vrancea (cate o firma). La nivelul Municipiului Bucuresti, cu exceptia sectoarelor 1 si 2, montatorii (sapte companii) sunt activi in toate celelalte patru diviziuni administrative, cu precadere in sectorul 6, bine reprezentat ca numar de locuitori, unde isi au sediul trei astfel de agenti economici.
Dupa cum se poate observa, o concentrare mai puternica a firmelor montatoare de tamplarie se observa in unele judete din regiunea Moldovei (Bacau, Iasi, Suceava), precum si in Capitala.
Insa, cat de profitabile sunt afacerile bazate pe activitatea exclusiva de montaj? Un raspuns pertinent la aceasta intrebare poate fi sugerat si de realitatea conform careia, fata de listele initiale, putine au fost companiile ce au renuntat voluntar la aceasta activitate, doar patru operatori economici (din Bucuresti, Bacau, Bistrita-Nasaud si Cluj) precizand ca si-au schimbat complet specializarea.
De asemenea, spre deosebire de colegii lor producatori, operatorii specializati in instalarea ferestrelor nu se regasesc, cel putin deocamdata, in cadrul unei liste de insolventi (este adevarat, fara pretentii de exhaustivitate, avand in vedere numarul mare de dosare de acest tip aflate pe rolul instantelor din intreaga tara.
In fine, cele 60 de companii cunoscute, ce au ramas active in domeniul montajului, au cifre de afaceri relativ reduse, niveluri de 3,5 milioane de euro sau maximum 3,8 milioane de euro fiind de fapt exceptii, este adevarat notabile pentru acest domeniu strict specializat, dar care confirma regula, data, de fapt, de o medie nationala a rulajului cifrata la 600.000 de euro pe an.
Pornind de la un nivel evaluat la 27 milioane de euro in 2008, in perioada anilor 2009-2014, cei 60 de operatori au consemnat, consecutiv, un regres de -21% al cifrei de afaceri insumate, urmat de o majorare plasata la +11%, care aproape ca a anulat pierderea, dupa care, in 2011, ca urmare a unui salt de +36%, a fost atins nivelul maxim al veniturilor din perioada analizata – si anume 32 milioane de euro. In schimb, in 2012, a avut loc un nou regres, de -25%, iar in 2013 o crestere cu +3%, dar aceste fluctuatii au insemnat, de fapt, o mentinere la 24 milioane de euro pe an a valorii rulajului din acel interval de timp. In fine, in 2014, s-a constatat o scadere de -14%, atingandu-se din nou pragul minim (din 2009) al cifrei de afaceri – si anume 21 milioane de euro. Chiar si in lipsa unor date certe pentru 2015, este clar ca – avand in vedere conditiile mult mai bune ale pietei – cei 60 de montatori au consemnat o crestere a incasarilor, cel mai probabil intr-un ritm ce depaseste media intregului domeniu de activitate.
Una dintre concluziile acestei analize ar putea fi ca ideea specializarii pe o anumita nisa de piata pare a fi initial riscanta, iar in momentul producerii unor dezechilibre economice indicatorii rulajului – si ai profitabilitatii – fluctueaza puternic, insa, odata cu o restabilire sustenabila a cererii, tocmai gradul ridicat de expertiza si specializare va face diferenta in raport cu firmele competitoare, inclusiv printr-un avans puternic al rentabilitatii.  
 
12251 de articole in baza de date

Autentificare

Revista TOP-Fereastra editia nr. 126 (Mai 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK