Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 25 Iunie 2017
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - Punct de vedere - CONCURENTA loiala, un simplu slogan sau un deziderat sincer?
CONCURENTA loiala, un simplu slogan sau un deziderat sincer?
Punct de vedere Scris de Ovidiu Stefanescu 25 Feb 2016 09:59
O fi, oare, „gainaria” o trasatura caracteristica romanilor? Intrebarea pare retorica, iar unii ar considera-o nefondata si rautacioasa, pornita dintr-un apetit pentru exagerare. Poate ca ar avea dreptate, daca realitatea nu i-ar contrazice in fiecare moment. Aproape fara exceptie, conationalii nostri incearca sa se descurce, sa ciupeasca ceva, sunt decupati, parca, din nostalgicul tablou al cleptomanului de serviciu din „epoca de aur”, care era nefericit daca nu facea rost de o saiba, o sarma, ceva de la fabrica unde isi tara patetica existenta.Totusi, de atunci a trecut ceva vreme, iar descurcaretii de astazi sunt oameni de afaceri, cu pretentii de manageri (avand un background profesional bazat, cel mult, pe scoli de vara de pe coastele Mediteranei). Fara a generaliza, aceasta este realitatea dura, inclusiv in sectorul firmelor specializate in productia de ferestre.
Cel putin in mediul rural, unde calculele demonstreaza ca potentialul cererii este urias (pornind de la realitatea incontestabila a cifrelor rezultate din cea mai recenta cercetare globala a gospodariilor din Romania), starea de fapt este dezastruoasa. Am vazut ferestre cu „foarfeca” de oscilare rupta la numai cateva zile de la instalare, cu profilele curbate in urma expunerii la soare, am vazut, de asemenea, usi care nu s-au deschis niciodata din cauza dilatarii instantanee a materialelor din care erau executate, precum si metode „inedite” de montaj in structuri de chirpici, fara nicio pregatire prealabila a golului de tamplarie si cu rosturi de peste 10 cm etc. Toate astea ar fi de neconceput fie si numai daca trecem granita Romaniei, indiferent de directie.
O fi oare la mijloc doar inconstienta, lipsa completa a controlului autoritatilor, nepasarea sau slaba implicare a furnizorilor de sisteme? Ori, poate, o combinatie a tuturor acestor factori. Dinspre partea organelor abilitate, in mod teoretic, sa supravegheze piata este de asteptat sa nu intreprinda nicio actiune de corectie, stiuta fiind atitudinea acestora, precum si capacitatea profesionala limitata. Sperantele de indreptare benevola a tamplarilor sunt, de asemenea, desarte, pentru ca treaba merge bine si asa, din punctul lor de vedere.
Singura corectie poate fi aplicata de furnizorii consacrati, al caror interes direct este ca lucrurile sa se indrepte. Un model dezirabil ar fi acela german, despre care am scris de nenumarate ori in ultimul deceniu. Acolo problema neconformitatilor a fost solutionata prin dezvoltarea unei asociatii profesionale puternice – RAL – apartenenta la aceasta garantand calitatea produselor si, mai nou, a procesului de instalare. Desigur, un patronat exista si in Romania, insa simtul asocierii este destul de atrofiat pe meleagurile noastre. O iesire din impas ar fi posibila prin conjugarea eforturilor marilor companii internationale ce-si comercializeaza sistemele pe piata locala, in directia impunerii unei anumite conduite atat din partea procesatorilor, cat si a utilizatorilor.
Fara a trece granita periculoasa a cartelului, este posibila totusi dezvoltarea, de comun acord, a unui mecanism prin care firmele sa fie determinate sa foloseasca materiale corespunzatoare, indiferent de marca acestora. Dezideratul respectiv poate fi atins prin stabilirea unui cod tehnic obligatoriu pentru parteneri, nerespectarea acestuia fiind penalizata, de pilda, prin refuzul colaborarii ulterioare cu oricare dintre membrii grupului de furnizori. In schimb, firmele ar putea beneficia de o promovare gratuita a ferestrelor marcate cu un anumit simbol, ce ar garanta in perceptia utilizatorilor calitatea acestora.
Aici este, de-abia, locul unei adresari de tip ATL, prin care beneficiarilor sa le fie inoculata ideea ca ansamblurile de tamplarie trebuie sa respecte anumite reguli. Asta ar fi, pe scurt, o solutie viabila, din care ar avea de castigat toti cei pentru care concurenta loiala este un regula de aur in afaceri si nu doar un slogan, inventat doar pentru a fi incalcat.     
 
12246 de articole in baza de date

Autentificare

Revista TOP-Fereastra editia nr. 126 (Mai 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK