Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 23 Octombrie 2017
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - Punct de vedere - POT PERICLITA micii antreprenori afacerile firmelor de tamplarie?
POT PERICLITA micii antreprenori afacerile firmelor de tamplarie?
Punct de vedere Publicat de Cosmin Dincu 04 Mai 2016 13:42
Faptul ca, in ultimul timp, in randul producatorilor importanti de ferestre/usi, activi pe piata autohtona, se afla si asa-numitele „departamente de tamplarie” ale unor companii specializate, mai degraba, in asigurarea serviciilor de antreprenoriat general, nu mai este un secret pentru nimeni. De pilda, la o prima vedere, daca se consulta lista de baza a celor 1.000 de fabricanti, elaborata de revista Fereastra, cel putin 96 de companii se ocupa, de fapt, de constructii civile si industriale, doar in secundar fiind preocupate de domeniul tamplariei, dar trebuie mentionat ca, in randul acestora, ponderea medie a activitatii de fabricare a tamplariei din PVC este, de obicei, plasata la 22% din cifra de afaceri, o alta cota de 12% fiind aferenta ansamblurilor din aluminiu (si fatadelor cortina), in timp ce 17% din veniturile celor 96 de societati analizate se realizeaza ca urmare a productiei de ferestre din lemn. Rezulta astfel ca, macar 49% din incasari, se consemneaza ca urmare a derularii lucrarilor de constructii si/ sau desfasurarii altor activitati din aceeasi sfera ori din domeniul comercializarii diverselor materiale de constructii, insa, de fapt, aceasta este o medie si, in consecinta, activitatile de antreprenoriat sunt preponderente
Mai trebuie afirmat ca, pentru ultimul an in care s-au consemnat date financiare complete, respectiv in 2014, cei 96 de antreprenori, ce reprezinta si competitori semnificativi pe piata de ferestre, au realizat o cifra de afaceri insumata de 319,7 milioane de euro, iar in 2013 acest indicator a fost de 286,8 milioane de euro, ceea ce confirma, pe de-o parte, parcursul deosebit al acestor agenti economici, iar pe de alta parte faptul ca firmele respective dispun de o putere financiara deosebita in raport cu alti producatori din aceleasi judete.
De fapt, problema care se pune este daca, pe plan local, antreprenorii colaboreaza cu fabricantii de ferestre sau, mai devreme sau mai tarziu, vor sfarsi prin a deveni, unii in raport cu altii, concurenti cu adevarat redutabili, mai mult sau mai putin loiali?
In acest sens, ar fi bine ca, dat fiind gradul scazut de maturitate specifica pietei autohtone, pentru a identifica un raspuns relativ pertinent la aceasta intrebare, sa se ia in considerare una dintre tendintele unei piete bine dezvoltate, a unei tari puternic industrializate din Uniunea Europeana, care constituie, de altfel, una din destinatiile preferate de exportatorii din Romania.
Practic, este vorba despre Marea Britanie, unde biroul de analiza Insight Data tocmai a finalizat un studiu care arata ca, in cazul in care producatorii englezi de tamplarie decid sa ignore activitatea antreprenorilor locali, in scurt timp vor disparea intr-un mod sau altul de pe piata.
Astfel, Helen Costeloe-Hughes, manager comercial al Insight Data, explica faptul ca „timpurile in care antreprenorii se aprovizionau de la producatorii de ferestre cu un anumit numar de ansambluri de tamplarie destinate unei locuinte (acordand si contracte de subantrepriza in ceea ce priveste lucrarile de montaj) au devenit de mult istorie. Astazi, constructorii – mai ales cei activi intr-o anumita regiune – conteaza intr-o proportie semnificativa din punct de vedere al fabricarii si instalarii ferestrelor, periclitand fara doar si poate cotele de piata detinute de producatorii traditionali. Mai mult, antreprenorii fructifica avantajele experientei in constructii, oferind solutii integrate, cum ar fi, de pilda, edificarea unui imobil si anveloparea sa, inclusiv prin intermediul unor solutii complexe (luminatoare)”.
Potrivit Insight Data, care a agregat informatii provenite de la furnizorii de sisteme de profile, sticla arhitecturala si geam termoizolant, in Marea Britanie exista deja 23.000 de antreprenori ce pot furniza servicii integrate de productie si montaj din sfera tamplariei termoizolante, in comparatie cu numai 12.600 de firme active exclusiv in domeniul ferestrelor. Vestea este buna doar pentru furnizori: dupa trei ani de munca asidua in ceea ce priveste colectarea si, mai ales, verificarea informatiilor, acestia au acum la dispozitie o noua piata in cadrul careia sa-si comercializeze sistemele – si anume aceea a antreprenorilor-producatori.
Momentan, in Romania, beneficiarii apeleaza, tot prin traditie, la fabricantii de ferestre atunci cand se pune problema achizitiei de tamplarie. Dar, dupa model occidental, nimeni nu poate garanta ca, pe termen mediu, situatia va ramane aceeasi si nu se va schimba rapid, fiind de fapt vizibil pentru oricine ca ofertele integrate de servicii par a fi mult mai avantajoase, iar clientii finali si arhitectii vor prefera sa negocieze cu o singura entitate, inclusiv in cazul proiectelor de reabilitare, decat cu diversi antreprenori si subantreprenori specializati.
 
12568 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 130 (October 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK