Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 25 Aprilie 2018
GHID de INSTALARE
PAGINA PERSONALIZATA

TRAKYA CAM SANAYII AŞ

TRAKYA CAM SANAYII AŞ
Adresa: Bdul Unirii nr 18, bl. 5B, sc. 2, et. 6, ap. 44, Bucuresti, Sector 4
Telefon: 021/335.17.22
Fax: 021/335.17.33
Web site: www.sisecamflatglass.com
Domenii: Sticla arhitecturala
Descriere activitate
Producator de sticla pentru constructii.
Prezentare companie/institutie
TRAKYA CAM isi propune accesarea pozitiei de lider zonal
 
Trakya Cam Sanayi A.S. face parte din structura concernului Türkiye Sise ve Cam Fabrikalari A.S, fiind infiintata in anul 1978. La nivel de grup, cifra de afaceri din 2009 a fost de 3,6 miliarde lire turcesti (2,3 miliarde USD), din care 26% a reprezentat contributia sticlei float. Rezultatele reflecta o mentinere a vanzarilor la un nivel similar celui aferent anului anterior. In ceea ce priveste Trakya Cam, in 2009 au fost consemnate venituri in valoare de 886 milioane lire turcesti (circa 570 milioane USD). In prezent, produsele companiei sunt disponibile in peste 50 de state din Peninsula Balcanica, Europa Centrala si de Vest, Federatia Rusa, Ucraina, Orientul Mijlociu si Africa de Nord. In tara noastra, compania este prezenta din 2008, an in care a fost inaugurata subsidiara autohtona. Pentru a trece in revista activitatea generala, precum si pe cea derulata in Romania, este prezentata, in continuare, opinia directorului de export al companiei, Tuncay Aydin, care se refera atat la piata globala, cat si la perspectivele de dezvoltare existente in Romania.
 
Tuncay Aydin
Functia/Firma: director de export, Trakya Cam;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul sticlei arhitecturale.
 
- Cum se deruleaza activitatea in ceea ce priveste productia de sortimente arhitecturale?
- Trakya Cam a derulat, de-a lungul timpului, o activitate de pionierat pe piata de sticla float, devenind rapid un lider zonal important. Se poate afirma faptul ca aplicam, in prezent, cele mai moderne tehnologii de fabricatie in domeniul vitrajelor arhitecturale, realizand o mare varietate sortimentala: sticla float clara, de tip ornament, oglinzi, modele laminate, cu acoperiri speciale etc. De asemenea, suntem specializati in productia de vitraje pentru automobile si alte mijloace de transport. Alte doua modele speciale sunt constituite de sticla folosita la aplicatii din sectorul energetic si cea destinata industriei electrocasnice. Fiecare dintre aceste segmente aduce beneficii importante companiei noastre. Trakya Cam a finalizat investitia la prima linia de fabricatie a sticlei float in anul 1981, fiind astfel cea dintai companie cu o asemenea specializare din zonele Europei de Est, Peninsulei Balcanice, Orientului Mijlociu si Africii de Nord. A urmat implementarea unei strategii ambitioase pentru dezvoltare, care a dus la majorarea substantiala a portofoliului de produse si ne-a ajutat la consolidarea pozitiei detinute in regiunile amintite. In prezent, capacitatea de productie ne pozitioneaza pe locul al optulea in lume si al patrulea in Europa, in anul 2009 avand un numar de 2.886 angajati, cu ajutorul carora am realizat o cifra neta de afaceri in valoare de 573 milioane USD. Din aceasta, aproximativ 30% a fost cota aferenta vanzarilor internationale.
- Care sunt principalele repere ale strategiei proprii de dezvoltare?
- In cadrul conceptului de „lider zonal” si urmarind obiectivul de crestere a capacitatilor de productie, compania a dat in folosinta, in Bulgaria, prima linie de sticla float din zona balcanica, in luna martie 2006, sub denumirea de Trakya Glass Bulgaria. In cadrul aceleiasi unitati, s-a pus in functiune, in 2007, o instalatie de productie a oglinzilor, precum si linia de prelucrare necesara fabricatiei vitrajelor destinate sectorului de uz casnic. In prezent, se afla in curs de finalizare investitia ce vizeaza realizarea de sticla pentru domeniul auto, care va fi definitivata in acest an. In continuare, ne axam pe diversificarea structurii productiei si pe analiza atenta a pietei careia ne adresam, adoptand o strategie de orientare spre clienti. Totodata, acordam o importanta deosebita activitatii derulate in cadrul departamentului de cercetare-dezvoltare, incercand sa exploatam la maximum potentialul de export pe care il avem la dispozitie. Un rol important in cadrul politicilor proprii este detinut de gradul de pregatire a resurselor umane de care dispunem. Totodata, va fi acordata o atentie maxima proiectelor de investitii de anvergura, avand ambitia de a continua procesul de crestere si de a ne consolida pozitia actuala.
- Ce puteti spune in legatura cu subsidiara Trakya Cam din Romania?
- Compania noastra este prezenta de multi ani pe piata autohtona, promovand in regiune atat sticla arhitecturala (de tip float, sortimente cu acoperiri speciale etc.), cat si oglinzi, modele ornamentale si altele. Ne-am orientat spre aceasta zona intrucat am luat in calcul cresterea deosebita inregistrata in sectorul constructiilor din Romania in ultimul deceniu, constatand faptul ca nivelul cererii de sticla s-a inscris permanent pe un trend ascendent, in special la sortimentele complexe, cu o valoare adaugata mare. Pentru a coordona in mod optim procesul de comercializare, a fost luata decizia deschiderii unei reprezentante la Bucuresti, in anul 2008, prin intermediul careia este coordonata activitatea de distributie la nivel national si se presteaza servicii pentru partenerii locali. Daca se face o evaluare a pietei din Romania, constatam ca economia de energie si protectia mediului constituie preocupari centrale, motiv pentru care si in aceasta tara produsele vitrate care contribuie la eficientizarea energetica si la reducerea emisiilor de dioxid de carbon ocupa un loc principal. In acest sens, estimam faptul ca modelele speciale, optimizate din punct de vedere termic si care ofera performante excelente in conditii climatice nefavorabile vor consemna o crestere deosebita a cererii. In aceste conditii, facem eforturi de promovare intensa a sortimentelor speciale marca Trakya Cam, respectiv TRC Ecotherm (Low-E) si TRC Ecosol (de control solar si Low-E). Obiectivul principal pe termen scurt/mediu este constituit de majorarea vanzarilor pe aceste segmente.
- Cum va asteptati sa evolueze situatia in perioada urmatoare?
- Dupa anul 2000, economia romaneasca a inregistrat o crestere puternica, aspect ce s-a reflectat in mod corespunzator si in sectorul constructiilor. Astfel, Romania s-a evidentiat ca o importanta piata de desfacere pentru compania noastra, consumul de sticla float sporind semnificativ, de la un an la altul. In 2009, pe fondul crizei economice globale si aceasta regiune - ca, de altfel, intreaga lume - s-a confruntat cu o stagnare sau amanare a investitiilor atat in domeniul constructiilor publice, cat si in cel aferent proiectelor apartinand sectorului privat. Din acest motiv, autorizatiile eliberate de autoritatile locale s-au redus anul trecut cu 30%. Cu toate acestea, Romania isi mentine potentialul ridicat in ceea ce priveste consumul de sticla float si speciala. In aceste conditii, consideram ca este firesc ca interesul producatorilor de vitraje sa se manifeste constant fata de aceasta piata, in care livrarile de sticla arhitecturala sunt in continuare optime, in pofida conditiilor economice neprielnice. In 2009, am luat decizia aplicarii unor politici comerciale maleabile, reusind sa ne adaptam rapid la noile conditii. Astfel, principalul rezultat a fost reprezentat de cresterea cotei de piata. La acest succes au contribuit mai multe elemente, printre care diversitatea portofoliului de produse, calitatea serviciilor proprii, promptitudinea livrarilor etc. Se poate afirma ca Trakya Cam ofera partenerilor calitate maxima si viteza de reactie pe masura. Aceasta este si una dintre explicatiile faptului ca, de la demararea activitatii subsidiarei din Romania, in urma cu doi ani, volumul vanzarilor s-a triplat, iar numarul clientilor s-a dublat. Pentru 2010, estimam o imbunatatire a activitatii, odata cu ameliorarea conjuncturii economice si cresterea consumului de sticla float.
(articol aparut in Fereastra, editia iulie/august 2010 )

Lucrari de referinta

ABONARE (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 031-401.63.88
12942 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 133 (Martie-Aprilie 2018)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2017-2018 & Perspective 2019-2023
SIMONSWERK