Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Joi, 18 Aprilie 2024
Hilti
Home
CONSULTANTA: Politici de majorare a vanzarilor in timpul recesiunii
Actualitatea interna Publicat de AG&F 19 Mai 2010 16:17
Odata ce s-au constatat dificultatile pe care le intampina in prezent economia internationala, corelatia cu impactul evenimentelor respective asupra vanzarilor companiilor reprezinta o analiza pertinenta, indiferent de domeniul de activitate specific firmelor. Afirmatia este valabila, in special, pentru acele ramuri industriale in care cresterile din ultimul deceniu au fost exponentiale, asa cum este cazul tamplariei termoizolante. In asemenea momente, toti specialistii se refera la efectele negative ale crizei, insa fenomenul descris poate fi definit, mai degraba, ca unul psihologic, multi beneficiari pierzandu-si increderea in functionalitatea sistemului bancar si - de multe ori - intrand chiar in panica. Totodata, exista o categorie de persoane care refuza sa discute despre recesiune, inchipuindu-si ca, in acest fel, problemele se solutioneaza de la sine. Atitudinile descrise anterior sunt neconstructive si nu ajuta la rezolvarea problemelor. In cele ce urmeaza, sunt prezentate succint cateva strategii de revitalizare a proceselor de vanzare, de a caror aplicare poate depinde supravietuirea firmelor. Facand un joc de cuvinte, se poate afirma ca atitudinea determina altitudinea. Altfel spus, modul in care este abordat subiectul vanzarilor constituie factorul hotarator in obtinerea unor rezultate pozitive. De fapt, atitudinea este acea caracteristica definitorie pentru capacitatea de a folosi abilitatile personale puse in slujba optimizarii incasarilor. Aceasta genereaza succesul sau esecul si daca nu se constientizeaza corect importanta comportamentului agentilor comerciali, atunci este mai bine sa se ia in calcul o schimbare a activitatii. Multe persoane si companii nu reusesc sa identifice momentele prielnice incheierii unei afaceri, mai ales in perioade de regres economic, atunci cand totul pare a fi iremediabil pierdut. Astfel, agentilor de vanzari le lipsesc caracteristicile esentiale ale personalitatii – cum ar fi energia, pasiunea si convingerea - elemente ce sunt indispensabile in profesia respectiva. Din momentul in care concentrarea pe obiectiv nu mai reprezinta o prioritate si se instaleaza un comportament de invins, creste exponential probabilitatea ca esecul sa devina realitate. De aceea, in asemenea cazuri, se impune o reluare a unor procese asidue de recapatare a motivatiei.
Atitudinea pozitiva – cheia succesului in vanzari
Obiectivul descris anterior poate fi atins prin inducerea unei stari pozitive si proactive, reiterandu-se ideea ca succesul depinde in mod exclusiv de atitudinea abordata. Ideile mentionate sunt valabile atat pentru pietele pozitionate pe un trend ascendent, cat si pentru cele care se confrunta cu scaderi drastice. Practic, in oricare dintre situatii esecul devine aproape o certitudine in momentul in care metodele folosite induc o atitudine negativa. De obicei, clientii cumpara pe criterii emotionale, iar un vanzator care nu transmite un mesaj pozitiv isi diminueaza drastic sansele de finalizare a tranzactiei. Pentru beneficiari sunt suficiente bombardamentele mediatice la care sunt supusi zilnic, pentru a mai fi dispusi sa suporte si o atitudine necorespunzatoare din partea unui agent. Este evident faptul ca imaginea unui adevarat profesionist nu poate fi creata/mentinuta cu usurinta, dar exista cateva aspecte care pot ajuta la formarea unei atitudini optime, dupa cum urmeaza: controlul periodic si constiincios al starilor personale si insistenta in obtinerea unei atitudini pozitive de vanzari; constientizarea importantei procesului de cultivare si mentinere a unui statut optimist; focalizarea atentiei asupra factorului psihologic si adoptarea unui comportament de invingator; stabilirea unor obiective ambitioase, care sa solicite la maximum capacitatile personale si acordarea unui timp suficient de indelungat pentru definirea cailor de atingere a acestora; colaborarea cu agenti de vanzari ce au performante deosebite si evitarea oricaror stari negative.
***
Pentru dezvoltarea si eficientizarea activitatii, compania dumneavoastra trebuie sa aiba acces permanent la noile informatii sintetice cu privire la evolutia sectorului propriu de activitate. Redactia Agenda Constructiilor & Fereastra publica in fiecare editie analize sectoriale ce includ opinii ale operatorilor, comentarii, tabele si diagrame referitoare la evolutia pietei in intervalul 2009-2010 si estimari referitoare la perspectivele acesteia. Pentru exemplificare, va rugam sa accesati varianta demonstrativa: click aici!  
Pentru a receptiona datele in format complet va invitam sa transmiteti talonul de abonare completat la: tel./fax: 021/336.04.16/17; e-mail: Aceasta adresa de e-mail este protejata de spamboti; aveti nevoie de activarea JavaScript-ului pentru a o vizualiza
Pentru oferta de abonare click aici!
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
TSV
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left