Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Actualitatea interna
ACTUALITATE: Conducerea Teraplast a anuntat rezultatele financiare din semestrul I
Actualitatea interna Publicat de AG&F 17 Aug 2009 11:30
Conducerea societatii Teraplast - Bistrita a anuntat, recent, rezultatele financiare aferente primului semestru al anului in curs. Acestea reflecta, pe de-o parte, pretul mai mic la produselor pe baza de PVC, iar pe de alta parte, cererea scazuta de sisteme pentru constructii si instalatii. Masurile de reducere a costurilor au contribuit semnificativ la sustinerea profitului net, in timp ce investitiile din perioada analizata, cifrate la 13,8 milioane de lei, au fost orientate spre dezvoltarea Parcului Industrial Teraplast, din Saratel (judetul Bistrita-Nasaud). Pentru ultima parte a anului 2009, oficialii companiei estimeaza ca mediul economic dificil va afecta principalele piete-tinta ale societatii. Cu toate acestea, se are in vedere continuarea programului de investitii in relocare si dezvoltare, in conditiile unui control strict al cheltuielilor, ceea ce demonstreaza faptul ca Teraplast este o companie solida. Analizand rezultatele financiare consolidate din intervalul ianuarie-iunie 2009, cifra de afaceri neta a Teraplast s-a situat la 101,7 milioane de lei (-16% fata de intervalul similar al anului trecut, cand s-au inregistrat 121,8 milioane de lei). Principalul motiv al scaderii consta in fenomenul de diminuare a cererii, in contextul acutizarii crizei economice. "Blocarea pietei pe segmentul imobiliar si pe cel al lucrarilor de infrastructura, din cauza stoparii finantarilor publice si private, constituie cel mai important factor de risc pe termen mediu. O alta premisa ce a influentat negativ in semestrul I din 2009 cifra de afaceri la nivel valoric a fost reprezentata de pretul materiilor prime. Cheltuielile de operare (calculate in raport cu o baza consolidata) au fost cu 10% mai mici (ajungand la 102,1 milioane de lei, in comparatie cu cele 114,1 milioane de lei din semestrul I al lui 2008), in principal ca urmare a reducerii costurilor cu materiile prime si cu utilitatile. In schimb, in aceeasi perioada, veniturile din exploatare s-au contractat cu 14%. Profitul net al grupului Teraplast s-a diminuat cu 41%, pana la valoarea de 7,2 milioane de lei (fata de 12,2 milioane de lei in ianuarie-iunie 2008), iar factorii ce au contribuit la aparitia acestei situatii sunt constituiti - la fel ca in cazul companiei-mama - de cresterea ponderii unor categorii de cheltuieli intr-o proportie mai mare decat majorarea veniturilor, precum si de scaderea cererii pe piata constructiilor", se precizeaza intr-un comunicat al grupului Teraplast.

Structura financiara echilibrata si politica prudenta de indatorare
In primele 6 luni ale anului in curs, grupul Teraplast a continuat sa implementeze principalele obiective cuprinse in strategia de afaceri, finalizand - inca din ianuarie 2009 - procesul de relocare a fabricii de profile din PVC pentru tamplarie si constructii in cadrul platformei industriale de la Saratel, ceea ce a presupus o investitie de doua milioane de euro. Ulterior, a fost demarata productia de profile cu patru camere, ecologice. In luna martie, s-a definitivat si procesul de repozitionare pe piata a produselor realizate in cadrul Diviziei de Ferestre Orizont. Noua marca de tamplarie termoizolanta a Teraplast se numeste TeraGlass, iar in semestrul I a.c. au fost deschise 12 showroom-uri in Bistrita (doua spatii comerciale), Cluj-Napoca, Baia Mare, Oradea, Targu Mures, Timisoara, Suceava, Vatra Dornei, Nasaud, Deva si Sibiu. La data de 23 aprilie Adunarea Generala a Actionarilor a aprobat bugetul de investitii pentru 2009, in valoare de 15,75 milioane de lei, acceptand si propunerea Consiliului de Administratie de a nu distribui dividende din profitul anului 2008. In luna mai s-a finalizat constructia fabricii de poliolefine, precum si procesul de dotare tehnologica a acesteia, in cadrul celor doua sectii de tevi corugate si de camine de vizitare. Noua unitate din Parcul Industrial Saratel are o suprafata de 3.500 mp si un depozit neacoperit cu o arie de un hectar. Investitia totala a insumat aproape 6 milioane de euro, iar in prezent Teraplast este singura companie producatoare de tevi corugate PP din Romania. La 30 iunie Consiliul de Administratie a luat decizia infiintarii unui Departament de Cercetare si Dezvoltare Strategica, acesta urmand sa aiba un rol important in cadrul grupului. "Desi contextul economic nu s-a imbunatatit nici in al doilea trimestru din 2009, iar rezultatele noastre au fost afectate de declinul pietei constructiilor, am reusit sa ramanem o companie robusta, cu o situatie financiara foarte buna si cu un nivel ridicat de competitivitate. Toate acestea au fost posibile ca urmare a programelor de investitii derulate in ultimii doi ani, precum si ca urmare a masurilor de reducere a costurilor, demarate in ultimul trimestru din 2008. In prezent, in Parcul Industrial de la Saratel avem la dispozitie cele mai noi tehnologii de fabricatie si ne propunem sa continuam programul de dezvoltare a acestui centru de productie, in conditiile unui control strict al costurilor. Proiectul tip greenfild al Parcului Industrial de la Saratel este un punct important al strategiei proprii de expansiune, deoarece va genera multiple avantaje operationale pentru Teraplast. Ne propunem, de asemenea, dezvoltarea sistemelor Teraplast prin asimilarea de noi repere, astfel incat sa putem oferi solutii complete clientilor si colaboratorilor nostri", a declarat Florin Urite, director general al Teraplast. Avand o structura financiara echilibrata si o politica prudenta de indatorare (elemente-cheie ale strategiei de afaceri), Teraplast poate sa faca fata provocarilor actuale ale pietei, astfel incat asi continua dezvoltarea si in a doua parte a anului in curs.

Se mentin estimarile initiale cu privire la cifra de afaceri
In a doua parte a anului, conducerea Teraplast preconizeaza ca principalii factori de influenta (pretul materiilor prime, in special PVC si polopropilena - PP, precum si cursul de schimb) vor avea un caracter fluctuant. "Chiar daca la finele anului trecut pretul PVC-ului si al polipropilenei au inregistrat scaderi accentuate, ne asteptam ca, pana la inceputul trimestrului al IV-lea, costul achizitiei acestor materiale sa se situeze pe un trend ascendent, chiar peste nivelul din 2008. La finele anului in curs este posibila inregistrarea unei tendinte a dinamicii pretului relativ similare celei din 2008. Variatia cursului de schimb leu-euro va reprezenta un fenomen vizibil si in continuare, insa, desi contractia economica din primele luni ale anului a fost mai puternica decat se prognoza initial, ne mentinem estimarile cu privire la evolutia indicatorilor financiari ai companiei, stabiliti pentru 2009. Mizam, in special, pe sectorul lucrarilor de infrastructura (retele de canalizare si alimentare cu apa), in timp ce pe piata de constructii de locuinte si a cladirilor nerezidentiale nu ne asteptam la evolutii mai bune decat in prima parte a anului. In semestrul al II-lea ne focalizam atentia pe dezvoltarea sistemelor Teraplast, cresterea vanzarilor fiind posibila atat ca urmare a comercializarii produselor existente, cat si a celor introduse recent in fabricatie", se mai precizeaza in comunicat.

***

Potrivit datelor furnizate de Institutul National de Statistica (INS), in primul semestru din 2009, la nivel national, indicii activitatii industriale in ceea ce priveste fabricarea produselor din cauciuc si mase plastice au scazut cu 10,3% fata de aceeasi perioada a anului precedent. In intervalul analizat, vanzarile fizice de produse in cazul Teraplast au fost cu 8,6% mai mici, ceea ce denota o diminuare sub media pietei. Un alt factor care a influentat negativ cifra de afaceri a fost pretul mediu al PVC-ului (stabilit la circa 573 euro/tona, in comparatie cu 835 euro/tona in semestrul I din 2008). In acest context, pretul produselor pe baza de PVC s-a redus cu 13% in primele 6 luni din 2009, scaderea fiind determinata atat de presiunile pietei, cat si de fluctuatiile pretului materiei prime. Daca s-ar fi eliminat acesata influenta, cifra de afaceri calculata pe baza vanzarilor efective la un pret mediu aferent anului 2008 ar fi fost cu aproximativ 6% mai mare. Trendul negativ al profitului net a fost determinat de cresterea cheltuielilor cu amortizarea (costuri aferente obiectivelor de investitii definitivate in perioada iulie 2008 - iulie 2009), de majorarea salariilor si a cheltuielilor cu privire la prestatiile externe, aferente Diviziei de Ferestre TeraGlass. Totodata, scaderea veniturilor a reprezentat o alta premisa negativa. Rentabilitati ridicate s-au inregistrat la grupele de produse ce includ tevi din PVC, tevi PP si fitinguri, in timp ce Divizia TeraGlass a consemnat pierderi. In acest context, managerii Teraplast au decis reconfigurarea afacerii cu tamplarie termoizolanta, prin stoparea extinderii retelei comerciale, pana in momentul in care cele 12 showroom-uri TeraGlass vor fi consolidate. Informatii suplimentare, la www.teraplast.ro (C.D.)
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left