ACTUALITATE: Criza economico-financiara si impactul acesteia asupra pietei de tamplarie |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
27 Ian 2009 11:30
|
Editia ianuarie-februarie 2009 a revistei Fereastra cuprinde opiniile reprezentantilor celor mai importante companii care activeaza pe piata autohtona de ferestre, usi si fatade cortina. Sunt abordate subiecte ce reflecta situatia din prezent si perspectivele bransei, care este afectata de criza economico-financiara, ale carei efecte au devenit vizibile in toamna anului trecut. Recesiunea are implicatii majore asupra vanzarilor de tamplarie, iar aspectele negative pot fi contracarate si prin accesarea informatiilor pertinente, incluse in paginile revistei. Articolul de fond care poate fi lecturat in cadrul rubricii de actualitate, intitulat "Criza economico-financiara si impactul acesteia asupra pietei de tamplarie", trateaza toate aspectele specifice recesiunii (scurt istoric al crizei, pe plan intern si international; situatia de ansamblu a economiei romanesti; detalii cu privire la sectorul constructiei imobilelor rezidentiale, repercusiunile blocajului investitiilor consemnate la nivelul pietei de ferestre etc.). Totodata, numerosi reprezentanti ai bransei isi expun opiniile cu privire la impactul recesiunii asupra pietei, in general, reliefand si noile strategii aplicate la nivelul companiilor proprii. "Deocamdata, criza are efecte indirecte asupra multor companii importante, iar unii analisti preconizeaza ca momentul maxim al recesiunii financiare va fi consemnat, in Romania, la inceputul lui 2009. Practic, bursa, bancile, agentiile imobiliare, companiile din cateva sectoare industriale si firmele din domeniul energetic sunt principalele organizatii ce se confrunta in mod direct cu criza financiara globala. Totodata, investitorii de pe piata constructiilor, producatorii de materiale, societatile din bransa de ferestre asteapta ca situatia sa se stabilizeze, dar semnaleaza efecte negative de mica amploare (cum ar fi, de exemplu, o revizuire a cresterii cifrelor de afaceri, planificate la inceputul lui 2008 sau o scadere usoara a profitului). Totodata, in sectorul imobiliar, nu se poate anticipa cat timp va dura blocajul, iar planurile de dezvoltare ale companiilor din domeniu nu mai sunt conturate in mod precis. Inclusiv cei care doreau sa investeasca in achizitia de tamplarie termoizolanta prefera sa amane acest demers, iar firmele ce se bazau pe contractele incheiate cu acest tip de clienti au inceput sa se confrunte cu lipsa comenzilor. Prin investitiile sustinute din ultimii ani, dezvoltarea retelelor de distributie si stabilirea parteneriatelor de afaceri cu o diversitate de clienti, marile firme ce activeaza in sectorul de tamplarie termoizolanta par a fi pregatite sa faca fata, cel putin in etapa initiala, efectelor nedorite ale depresiunii economice. Evident, sunt avantajate net companiile care au reusit sa mentina un raport optim dintre profit si costuri, dezvoltandu-se fara a apela la imprumuturi bancare. Insa, pentru cele care au contractat credite insemnate (mai ales in valuta) si realizeaza incasari in lei, rambursarea datoriilor ar putea deveni o problema, in conditiile in care se consemneaza o depreciere majora a monedei nationale. Analizand opiniile managerilor celor mai importante societati de pe piata autohtona de ferestre, se poate observa ca, in general, tinta propusa la inceputul anului 2008 a fost atinsa, chiar daca unele companii si-au mai revizuit rata profitului", se precizeaza in cadrul articolului. Pentru a avea acces la opiniile exprimate de personalitatile din bransa de ferestre si la toate informatiile prezentate in editia curenta, va invitam sa va abonati la revista Fereastra (click aici). (Cosmin Dincu)
|