ACTUALITATE: In urma controalelor OJPC Galati, calitatea serviciilor s-a imbunatatit |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
15 Apr 2009 11:30
|
Potrivit legii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) este abilitata sa realizeze si sa coordoneze strategia si politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor, actionand cu mijloace specifice pentru prevenirea si combaterea practicilor care dauneaza vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor. In acest sens, inspectorii institutiei efectueaza controale tematice sau punctuale (atunci cand sunt sesizati prin intermediul unor reclamatii), fiind vizate inclusiv firmele ce activeaza pe piata de tamplarie termoizolanta. Conform datelor furnizate de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Galati, in ceea ce priveste activitatea firmelor din sectorul de tamplarie termoizolanta se primesc, in medie, 5-6 reclamatii pe luna. In intervalul 1 aprilie si 31 decembrie 2008 s-au transmis aproximativ 50 de sesizari de la consumatori. "Cadrul legislativ care trebuie respectat de un producator de tamplarie termoizolanta consta in respectarea urmatoarelor prevederi: Ordonanta de Guvern nr. 21/1992 (republicata si actualizata) privind protectia consumatorilor, Legea nr. 148/2000 referitoare la publicitate (cu modificarile si completarile ulterioare), Legea nr. 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatorii si armonizarea reglementarilor cu legislatia europeana privind protectia consumatorilor, Legea nr. 193/2000 (cu modificarile ulterioare) ce identifica toate clauzele abuzive din contractele incheiate cu consumatorii si Legea nr. 449, din 12 noiembrie 2003 (republicata si actualizata), privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora. Cu ocazia vizitelor de control pe care le efectuam la sediile fabricantilor de usi/ferestre, urmarim aspectele stabilite in documentele tematice transmise de ANPC si procedura-cadru de verificare a conformitatii produselor/serviciilor destinate consumatorilor. Sanctiunile aplicate sunt stabilite potrivit OG 21/1992, Legii 449/2003, Legii 363/2007 si Legii 148/2000. Dupa identificarea si rezolvarea problemelor descrise in reclamatiile inregistrate de la consumatori, am remarcat o imbunatatire a produselor/serviciilor promovate de operatorii economici din domeniu. Din punct de vedere al obligatiilor legale ce le revin, beneficiarii trebuie sa se informeze mai ales in ceea ce priveste caracterisiticile ansamblurilor (dimensiuni, profile, feronerie, geam termoizolant etc.) si sa solicite instructiunile de utilizare referitoare la condens, intretinere si exploatare. In general, problemele care ne sunt semnalate vizeaza: neconformitatea produsului cu proprietatile descrise in oferta, lipsa calitatii, montajul defectuos sau informarea incompleta/incorecta", a declarat Marioara Gatej, inspector-sef al OJPC Galati. Informatii suplimentare, la www.anpc.ro (Camelia Pantel)
|