ACTUALITATE: Metode eficiente de estimare a rezultatelor unei afaceri |
Actualitatea interna Publicat de AG&F 03 Dec 2009 11:30 |
In domeniul fabricatiei de tamplarie si geam termoizolant, experienta castigata in ultimii ani de activitate a favorizat identificarea catorva metode prin care se poate lua decizia de participare la o licitatie. Acestea sunt:1. Analiza atenta a criteriilor de eligibilitate, dintre care se remarca: dimensiunile, complexitatea, dependenta de un termen limita, profitabilitatea raportata la cea aferenta altor lucrari, legaturile cu firma de proiectare;2. Alocarea unei perioade suficiente de timp pentru a face analiza elementelor de la punctul 1;3. Cunoasterea exacta a specificatiilor tehnice si asigurarea faptului ca firma are capacitatea de a le asigura;4. Estimarea momentului de incepere a lucrarilor, pentru a putea programa achizitiile si procesul de productie (este indicata culegerea de date referitoare la antreprenorul general);5. Realizarea unei analize cantitative a resurselor materiale si umane implicate;6. Efectuarea unui calcul calitativ, a carui finalitate consta in identificarea profitabilitatii actiunii;7. Asigurarea acuratetei procesului de eficientizare, in vederea indeplinirii tuturor cerintelor, de la inceputul lucrarilor pana la finalizarea acestora;8. Elaborarea unei oferte competitive, care sa fie insotita de o documentatie explicativa detaliata, utila pentru eliminarea oricaror neintelegeri;9. Luarea unei decizii cu privire la marja de profit asteptata in urma actiunii respective;10. Analiza atenta a listei de ofertanti si stabilirea unei strategii de contracarare a companiilor concurente. Erori care duc la aparitia rezultatelor negative Expertii europeni au identificat si cateva dintre greselile uzuale ale managerilor care participa la licitatii (pentru lucrari sustinute din fonduri publice sau private). Printre acestea, se afla:- acceptarea oricarui tip de proiect, indiferent de pretul acestuia; o asemenea strategie poate fi calificata ca "disperata" si duce, de obicei, la obtinerea unui profit minim sau chiar la anularea acestuia;- subestimarea capacitatii proprii de realizare a comenzii;- accelerarea nejustificata a procesului de participare la licitatie si eliminarea unor etape esentiale;- neglijarea asa-numitelor costuri ascunse;- nerespectarea unor termeni contractuali;- modificarea datelor ferme, cum ar fi termenul asumat pentru executie, in scopul castigarii contractului.Prin evitarea acestor actiuni si planificarea riguroasa a lucrarilor, fabricantii de tamplarie au posibilitatea de a-si majora cota de piata, chiar si in conditiile unei crize economice, se mai arata in documentul elaborat de analistii industriei de ferestre. (O.V.S.) |