ACTUALITATE: OJPC Sibiu primeste circa 4 reclamatii pe luna in domeniul tamplariei termoizolante |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
24 Apr 2009 11:30
|
Potrivit legii, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) este abilitata sa realizeze si sa coordoneze strategia si politica Guvernului in domeniul protectiei consumatorilor, actionand cu mijloace specifice pentru prevenirea si combaterea practicilor care dauneaza vietii, sanatatii, securitatii si intereselor economice ale consumatorilor. In acest sens, inspectorii institutiei efectueaza controale tematice sau punctuale (atunci cand sunt sesizati prin intermediul unor reclamatii), fiind vizate inclusiv firmele ce activeaza pe piata de tamplarie termoizolanta. Conform datelor furnizate de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) Sibiu, in luna ianuarie a acestui an au fost depuse circa 6 reclamatii referitoare la executia/montajul tamplariei termoizolante. Frecventa medie a sesizarilor din acest domeniu este de aproximativ 4 pe luna, o crestere a numarului acestora inregistrandu-se in sezonul de iarna. "Operatorii economici specializati in productia si montajul de tamplarie din PVC cu geamuri termoizolante au obligatia sa respecte toate prevederile legale precizate in urmatoarele acte normative: Ordonanta de Guvern nr. 21/1992 republicata privind protectia consumatorilor, Legea 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, Legea 148/2000, Legea 363/2007 si Legea 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate cu consumatorii. Conform acestor prevederi legislative, inspectorii OJPC Sibiu verifica mai multe aspecte, precum: legalitatea functionarii operatorului economic, informarea consumatorilor asupra elementelor de identificare/caracterizare (acestea trebuie sa se refere la profile, feronerie, geam termoizolant, instalare, instructiuni de utilizare si pastrare - cu accent pe informatiile/instructiunile de evitare a aparitiei condensului pe suprafata interioara a sticlei) inainte de achizitionarea produselor/serviciilor, asigurarea unei informari corecte/complete in cazul ofertelor promotionale (reducerile de pret trebuie sa fie in conformitate cu prevederile Legii 148/2000 privind publicitatea si ale Legii 363/2007 referitoare la combaterea practicilor comerciale incorecte), precum si existenta/acordarea certificatului de garantie. In cazul identificarii anumitor abateri, sanctiunile aplicate constau in amenzi prevazute in actele normative mentionate anterior, cuprinse intre 1.000 de lei si 30.000 de lei, in functie de gravitatea faptelor. Cel mai des receptionam sesizari care indica nerespectarea termenului de executie prevazut in contract, abateri dimensionale ale modelelor comercializate, calitatea slaba a lucrarii si aparitia condensului. Apreciem ca pozitiv impactul actiunilor efectuate de institutia noastra asupra pietei de profil, prin scaderea numarului de reclamatii si cresterea increderii consumatorilor in abilitatile OJPC Sibiu de a solutiona problemele semnalate", a declarat Rodica Turcu, inspector-sef adjunct al OJPC Sibiu. Informatii suplimentare, la www.anpc.ro (Camelia Pantel)
|