ACTUALITATE: Optimizarea vanzarilor - o solutie pentru depasirea crizei economice |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
19 Mar 2009 11:30
|
Editia aprilie 2009 a revistei Fereastra cuprinde opiniile reprezentantilor celor mai importante companii care activeaza pe piata autohtona de ferestre, usi si fatade cortina. Sunt abordate subiecte ce reflecta situatia din prezent si perspectivele bransei, care este afectata de criza economico-financiara. Recesiunea are implicatii majore asupra vanzarilor de tamplarie, iar aspectele negative pot fi contracarate si prin accesarea informatiilor pertinente, incluse in paginile revistei. Articolul care poate fi lecturat in cadrul rubricii de strategii comerciale, intitulat "Optimizarea vanzarilor - o solutie pentru depasirea crizei economice", analizeaza principalele aspecte legate de modificarea comportementului de consum, pe baza carora se poate reorganiza activitatea unei companii. De asemenea, cei interesati de elaborarea unor planuri strategice au la dispozitie posibile solutii recomandate de specialisti, cu privire la principalele proceduri de vanzari ce trebuie implementate de firmele din domeniu pentru a evita impactul recesiunii. "Inainte ca efectele crizei economice mondiale sa fie resimtite si la nivel intern, multi producatori si furnizori din bransa de tamplarie nu aplicau strategii complexe pentru stimularea vanzarilor, piata autohtona fiind caracterizata prin cereri excesive, care depaseau ofertele disponibile. In 2009, odata cu modificarea comportamentului de consum, se impune ca trendul ascendent din anii anteriori sa fie sustinut prin strategii de marketing adaptate. In vederea identificarii unui plan care sa determine optimizarea vanzarilor, este necesara segmentarea categoriilor de clienti in functie de varsta, consum, localizare etc. si o restructurare a portofoliului de produse, in functie de acesti indicatori. Reorganizarea strategiei unei companii presupune armonizarea activitatii mai multor departamente specializate (marketing, management de produs, divizia comerciala), in vederea indeplinirii noilor exigente ale utilizatorilor. Una dintre cele mai drastice consecinte ale recesiunii actuale este reprezentata de scaderea consumului, in aceasta perioada populatia fiind mai inclinata catre economisire si renuntand la achizitia bunurilor care nu fac parte din categoria celor primare (produse care asigura strictul necesar traiului zilnic). In aceste conditii, devine esentiala aplicarea unei strategii adaptate noului context de piata. Totodata, implicarea - la toate nivelurile - in sustinerea activitatii companiei constituie o atitudine fundamentala. Prioritatea oricarei firme in situatii de criza economica ar trebui sa fie mentinerea/supravietuirea pe piata. Astfel, strategia de vanzare trebuie orientata atat pe calitatile produsului/serviciului prezentat, cat, mai ales, pe capacitatea acestuia de a raspunde exigentelor utilizatorilor", se precizeaza in cadrul articolului. Totodata, 14 reprezentanti ai unora dintre cele mai importante societati din bransa isi prezinta opinia despre situatia departamentelor comerciale functionale la nivelul firmelor proprii si despre planurile adoptate pentru a face fata noului context economic. Pentru a avea acces la toate informatiile prezentate in editia curenta, va invitam sa va abonati la revista Fereastra (click aici) (Simona Ene)
|