ACTUALITATE: Piata de tamplarie termoizolanta - intre dezechilibre si solutii |
Actualitatea interna
Publicat de AG&F
22 Ian 2009 11:30
|
Editia ianuarie-februarie 2009 a revistei Fereastra cuprinde opiniile reprezentantilor celor mai importante companii care activeaza pe piata autohtona de ferestre, usi si fatade cortina. Sunt abordate subiecte ce reflecta situatia din prezent si perspectivele bransei, care este afectata de criza economico-financiara, ale carei efecte au devenit vizibile in toamna anului trecut. Recesiunea are implicatii majore asupra vanzarilor de tamplarie, iar aspectele negative pot fi contracarate si prin accesarea informatiilor pertinente, incluse in paginile revistei. Primul articol care poate fi lecturat in cadrul rubricii de actualitate, intitulat "Piata de tamplarie termoizolanta - intre dezechilibre si solutii", analizeaza - pe baza rezultatelor partiale anuntate pentru 2008 - principalele tendinte ale pietei, estimate la nivelul anului in curs. De asemenea, cei interesati de elaborarea unor planuri strategice au la dispozitie recomandari ale specialistilor cu privire la principalele metode ce trebuie implementate de firmele producatoare de tamplarie pentru a minimiza impactul recesiunii. "Ca urmare a estimarilor negative pentru 2009, devine fireasca necesitatea aplicarii rapide a unui plan de masuri specifice, care sa atenueze pe cat posibil impactul exercitat asupra bransei. Pentru multi manageri, elaborarea unei strategii in vederea diminuarii efectelor recesiunii constituie o sarcina dificila, dar - asa cum afirmau unii dintre acestia - situatia poate fi receptata si ca o oportunitate de maturizare a pietei, concomitent cu eliminarea factorilor perturbatori. Situatia reala va fi confirmata, cel mai probabil, in luna martie a.c. - moment traditional de lansare a noului sezon. De aceasta data, numarul noilor contracte s-ar putea diminua considerabil, nu atat din cauza amanarii marilor proiecte din domeniul constructiilor, cat, mai ales, a limitarii accesului beneficiarilor finali la credite. Conform rezultatelor unor studii referitoare la comportamentul consumatorului, in perioadele de criza atentia acestuia se indreapta preponderent asupra indeplinirii cerintelor primordiale, populatia achizitionand in principal bunuri economice inferioare (orientare spre baza piramidei lui Maslow). Altfel spus, intentiile de achizitii ce vizeaza imbunatatirea gradului de confort, securitate sau design vor trece in plan secundar sau chiar tertiar. De aceea, activitatea de comercializare a produselor de tamplarie termoizolanta va fi ingreunata simtitor. Pentru producatorii din Romania situatia este inedita, experienta in abordarea unor astfel de dezechilibre fiind nula. Solutiile posibile sunt multiple, dar niciuna dintre acestea nu poate garanta succesul", se precizeaza in articolul mentionat anterior. Pentru a afla care sunt masurile traditionale ce au avut succes de-a lungul timpului intr-o serie de state vest-europene si a avea acces la toate informatiile prezentate in editia curenta, va invitam sa va abonati la revista Fereastra (click aici). (Ovidiu Stefanescu)
|